Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

číslo 10/2006

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

Společnosti EnBW Energie Baden-Württemberg AG a Siemens spojily své síly k postavení vysoce výkonné hybridní elektrárny s palivovými články. Podle plánů stavby půjde o názornou ukázku megawattové elektrárny. Cílem tohoto výzkumného projektu je přeměnit až 70 % energie obsažené v palivu na elektřinu. Účinnost hybridního procesu je výrazně větší než u moderních elektráren s plynovými a parními turbínami, kde je dosahováno účinnosti ca 60 %. Vysoké účinnosti u plánované hybridní elektrárny má být dosaženo spojením vysokoteplotních palivových článků SOFC (Solid Oxide Fuel Cell, palivový článek s pevným oxidickým elektrolytem) a plynové turbíny. Tato kombinace má zajistit efektivnější využití paliva a minimalizovat emise. V palivových článcích SOFC se energie paliva přeměňuje elektrochemickou reakcí přímo a velmi účinně na elektřinu a teplo. V hybridní elektrárně jsou horké spaliny, vycházející z palivového článku, přivedeny do plynové turbíny, čímž snižují nebo zcela eliminují spalování paliva v turbíně. Plynová turbína umožňuje provoz palivového článku při zvýšeném tlaku plynu, což zvyšuje jeho účinnost.