Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Více aktualit

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

číslo 10/2006

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

Společnosti EnBW Energie Baden-Württemberg AG a Siemens spojily své síly k postavení vysoce výkonné hybridní elektrárny s palivovými články. Podle plánů stavby půjde o názornou ukázku megawattové elektrárny. Cílem tohoto výzkumného projektu je přeměnit až 70 % energie obsažené v palivu na elektřinu. Účinnost hybridního procesu je výrazně větší než u moderních elektráren s plynovými a parními turbínami, kde je dosahováno účinnosti ca 60 %. Vysoké účinnosti u plánované hybridní elektrárny má být dosaženo spojením vysokoteplotních palivových článků SOFC (Solid Oxide Fuel Cell, palivový článek s pevným oxidickým elektrolytem) a plynové turbíny. Tato kombinace má zajistit efektivnější využití paliva a minimalizovat emise. V palivových článcích SOFC se energie paliva přeměňuje elektrochemickou reakcí přímo a velmi účinně na elektřinu a teplo. V hybridní elektrárně jsou horké spaliny, vycházející z palivového článku, přivedeny do plynové turbíny, čímž snižují nebo zcela eliminují spalování paliva v turbíně. Plynová turbína umožňuje provoz palivového článku při zvýšeném tlaku plynu, což zvyšuje jeho účinnost.