Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Praha otestuje elektrobus s dynamickým dobíjením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici.…

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

číslo 10/2006

Společnosti EnBW a Siemens plánují první megawattovou elektrárnu.

Společnosti EnBW Energie Baden-Württemberg AG a Siemens spojily své síly k postavení vysoce výkonné hybridní elektrárny s palivovými články. Podle plánů stavby půjde o názornou ukázku megawattové elektrárny. Cílem tohoto výzkumného projektu je přeměnit až 70 % energie obsažené v palivu na elektřinu. Účinnost hybridního procesu je výrazně větší než u moderních elektráren s plynovými a parními turbínami, kde je dosahováno účinnosti ca 60 %. Vysoké účinnosti u plánované hybridní elektrárny má být dosaženo spojením vysokoteplotních palivových článků SOFC (Solid Oxide Fuel Cell, palivový článek s pevným oxidickým elektrolytem) a plynové turbíny. Tato kombinace má zajistit efektivnější využití paliva a minimalizovat emise. V palivových článcích SOFC se energie paliva přeměňuje elektrochemickou reakcí přímo a velmi účinně na elektřinu a teplo. V hybridní elektrárně jsou horké spaliny, vycházející z palivového článku, přivedeny do plynové turbíny, čímž snižují nebo zcela eliminují spalování paliva v turbíně. Plynová turbína umožňuje provoz palivového článku při zvýšeném tlaku plynu, což zvyšuje jeho účinnost.