časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo
tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Soutěž prověřila znalosti a zručnost učňů

číslo 12/2006

Soutěž prověřila znalosti a zručnost učňů

V duchu hesla Jana Ámose Komenského „Škola hrou„ se na středních odborných školách a učilištích v severních, západních a středních Čechách snaží svým svěřencům předávat znalosti co nejpřitažlivější formou. Dobrým příkladem tohoto způsobu výuky je soutěž O nejlepšího elektrikáře, která prověřuje jak teoretické, tak praktické znalosti studentů a učňů. Hostitelem a organizátorem soutěže je každý rok jiná škola. Hlavním partnerem je již tradičně Kopos Kolín.

Obr. 1.

Obr. 1. Členové vítězného týmu ze SPŠ Tachov, Jan Vrtalík a Lukáš Děd, před svou vítěznou instalací

Letošní, již šestý ročník této soutěže, se konal 18. října na půdě Integrované střední školy technické a ekonomické v Sokolově. Dvoučlenná družstva, jako své reprezentanty, vyslalo na soutěž celkem sedm odborných škol. Soutěž začala písemným testem, po němž následovala čtyřhodinová praktická část soutěže v prostoru 3D. Všichni měli stejný úkol: provést podle přiloženého schématu povrchovou (nástěnnou) elektroinstalaci světelného a zásuvkového obvodu. Hodnotícími kritérii u tohoto úkolu bylo osazení, funkčnost zapojení světelného okruhu, funkčnost zapojení zásuvkového okruhu 1F, funkčnost zapojení zásuvkového okruhu 3F, barevné značení vodičů, dotažení vodičů a odizolování, dodržení rozměrů, estetické hledisko a rychlost. Porotu tvořil pedagogický doprovod všech zúčastněných družstev společně se zástupci partnerské firmy Kopos Kolín.

Vítězi se stali studenti ze Střední průmyslové školy Tachov, druzí byli soutěžící z Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov a třetí místo obsadili chlapci ze Středního odborného učiliště elektrotechnického Plzeň. Vítězné týmy získaly pro své školy elektroinstalační materiálu pro výuku. Jednotlivci si za první místo odnesli zkoušečku napětí, druhá dvojice byla odměněna sadou nástavců a za třetí místo získali studenti nabíječku baterií.