Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Solární vůz v čele maratonu

Solární vůz ELA vybavený polykrystalickými fotovoltaickými články od společnosti Sharp vedl běžce po trase 2. ročníku maratonu Sotokoto Safari, který se konal 23. května 2010 v keňském Nairobi. Za volantem solárního automobilu byl legendární závodník Kenjiro Shinozuka, který se už účastnil závodu solárních automobilů v Jižní Africe a Austrálii a který se v roce 1997 stal vůbec prvním celkovým vítězem pocházejícím z Japonska v závodu Rallye Paříž Dakar.
 
Hlavním úkolem ekologického solárního automobilu bylo poskytovat podporu běžcům maratonu konajícího se v zemi, kde intenzita slunečního svitu je jedna z největších na Zemi. Cílem pořádání tohoto maratonu bylo přispět k rozvoji společnosti Sharp a zvýšit povědomí o ochraně životního prostředí. Díky své globální strategii udělal Sharp z ochrany životního prostředí nedílnou součást své korporátní kultury. Tzv. super zelená strategie zahrnuje výrobu výrobků šetřících energii a generujících energii v ekologicky vyspělých továrnách, včetně zodpovědného řešení recyklování. Jedním z hlavních cílů společnosti na její cestě stát se ekologicky vyspělou společností je významné snížení přímých a nepřímých emisí CO2 jednak při výrobě samotné, jednak v produktech. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě; tyto standardy jsou trvale revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]