Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Solární vůz v čele maratonu

Solární vůz ELA vybavený polykrystalickými fotovoltaickými články od společnosti Sharp vedl běžce po trase 2. ročníku maratonu Sotokoto Safari, který se konal 23. května 2010 v keňském Nairobi. Za volantem solárního automobilu byl legendární závodník Kenjiro Shinozuka, který se už účastnil závodu solárních automobilů v Jižní Africe a Austrálii a který se v roce 1997 stal vůbec prvním celkovým vítězem pocházejícím z Japonska v závodu Rallye Paříž Dakar.
 
Hlavním úkolem ekologického solárního automobilu bylo poskytovat podporu běžcům maratonu konajícího se v zemi, kde intenzita slunečního svitu je jedna z největších na Zemi. Cílem pořádání tohoto maratonu bylo přispět k rozvoji společnosti Sharp a zvýšit povědomí o ochraně životního prostředí. Díky své globální strategii udělal Sharp z ochrany životního prostředí nedílnou součást své korporátní kultury. Tzv. super zelená strategie zahrnuje výrobu výrobků šetřících energii a generujících energii v ekologicky vyspělých továrnách, včetně zodpovědného řešení recyklování. Jedním z hlavních cílů společnosti na její cestě stát se ekologicky vyspělou společností je významné snížení přímých a nepřímých emisí CO2 jednak při výrobě samotné, jednak v produktech. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě; tyto standardy jsou trvale revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]