Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo
tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Aktuality

Novostavba firmy Teco a.s. získala hlavní cenu v soutěži Stavba roku Zlínského kraje 2017 Český výrobce řídicích systémů pro průmyslovou automatizaci, automatizaci domů a budov i…

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Solární vůz v čele maratonu

Solární vůz ELA vybavený polykrystalickými fotovoltaickými články od společnosti Sharp vedl běžce po trase 2. ročníku maratonu Sotokoto Safari, který se konal 23. května 2010 v keňském Nairobi. Za volantem solárního automobilu byl legendární závodník Kenjiro Shinozuka, který se už účastnil závodu solárních automobilů v Jižní Africe a Austrálii a který se v roce 1997 stal vůbec prvním celkovým vítězem pocházejícím z Japonska v závodu Rallye Paříž Dakar.
 
Hlavním úkolem ekologického solárního automobilu bylo poskytovat podporu běžcům maratonu konajícího se v zemi, kde intenzita slunečního svitu je jedna z největších na Zemi. Cílem pořádání tohoto maratonu bylo přispět k rozvoji společnosti Sharp a zvýšit povědomí o ochraně životního prostředí. Díky své globální strategii udělal Sharp z ochrany životního prostředí nedílnou součást své korporátní kultury. Tzv. super zelená strategie zahrnuje výrobu výrobků šetřících energii a generujících energii v ekologicky vyspělých továrnách, včetně zodpovědného řešení recyklování. Jedním z hlavních cílů společnosti na její cestě stát se ekologicky vyspělou společností je významné snížení přímých a nepřímých emisí CO2 jednak při výrobě samotné, jednak v produktech. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě; tyto standardy jsou trvale revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]