Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo
tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Více aktualit

Solární vůz v čele maratonu

Solární vůz ELA vybavený polykrystalickými fotovoltaickými články od společnosti Sharp vedl běžce po trase 2. ročníku maratonu Sotokoto Safari, který se konal 23. května 2010 v keňském Nairobi. Za volantem solárního automobilu byl legendární závodník Kenjiro Shinozuka, který se už účastnil závodu solárních automobilů v Jižní Africe a Austrálii a který se v roce 1997 stal vůbec prvním celkovým vítězem pocházejícím z Japonska v závodu Rallye Paříž Dakar.
 
Hlavním úkolem ekologického solárního automobilu bylo poskytovat podporu běžcům maratonu konajícího se v zemi, kde intenzita slunečního svitu je jedna z největších na Zemi. Cílem pořádání tohoto maratonu bylo přispět k rozvoji společnosti Sharp a zvýšit povědomí o ochraně životního prostředí. Díky své globální strategii udělal Sharp z ochrany životního prostředí nedílnou součást své korporátní kultury. Tzv. super zelená strategie zahrnuje výrobu výrobků šetřících energii a generujících energii v ekologicky vyspělých továrnách, včetně zodpovědného řešení recyklování. Jedním z hlavních cílů společnosti na její cestě stát se ekologicky vyspělou společností je významné snížení přímých a nepřímých emisí CO2 jednak při výrobě samotné, jednak v produktech. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě; tyto standardy jsou trvale revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]