Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Solární automobil s fotovoltaickými články Sharp

Stavba solárního automobilu Tokaiské univerzity vybaveného foto­voltaickými články s nejvyšší účinností přeměny slunečního světla na energii na světě byla dokončena. Tým Tokaiské univerzity použil tento vůz v rámci soutěže Global Green Challenge, jednoho z největších zá­vodů solárních vozidel na světě, který se konal od 24. do 31. října 2009. Kategorie solárních automobilů v rámci soutěže Global Green Challenge se zúčastňují vozidla poháněná pouze sluneční energií. Jejich úkolem je projet napříč australským kontinentem (z Darwinu do Adelaide, tj. vzdá­lenost asi 3 000 km). V závodu so­lárních automobilů startovalo letos třicet jedna vozů. Japonský solární automobil startoval ze čtvrté pozi­ce, ale přesto projel cílovou páskou jako první, a stal se tak vítězem le­tošního ročníku této prestižní sou­těže. Solární automobil Tokaiské univerzity nazvaný Tokai Challenger je vybaven speciálními fotovoltaickými články Sharp vyvinutými pro použití ve vesmíru. Tyto články mají celkový výkon 1,8 kW a účinnost přeměny dopadajícího slunečního světla na elektrickou energii 30 %, tj. nejvíc na světě. V současné době je Sharp jediný výrobce, jehož so­lární panely jsou schváleny Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru (JAXA – Japan Aerospace Exploration Agency). Sharp bude i nadále pomocí svého výzkumu a vývoje napomáhat k dalšímu rozvoji speci­álních fotovoltaických článků jako doplňku ke krystalickým a tenko­vrstvým solárním článkům, které jsou v současnosti hlavními solární­mi produkty společnosti Sharp. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě, a tyto standar­dy jsou neustále revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]