Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Solární automobil s fotovoltaickými články Sharp

Stavba solárního automobilu Tokaiské univerzity vybaveného foto­voltaickými články s nejvyšší účinností přeměny slunečního světla na energii na světě byla dokončena. Tým Tokaiské univerzity použil tento vůz v rámci soutěže Global Green Challenge, jednoho z největších zá­vodů solárních vozidel na světě, který se konal od 24. do 31. října 2009. Kategorie solárních automobilů v rámci soutěže Global Green Challenge se zúčastňují vozidla poháněná pouze sluneční energií. Jejich úkolem je projet napříč australským kontinentem (z Darwinu do Adelaide, tj. vzdá­lenost asi 3 000 km). V závodu so­lárních automobilů startovalo letos třicet jedna vozů. Japonský solární automobil startoval ze čtvrté pozi­ce, ale přesto projel cílovou páskou jako první, a stal se tak vítězem le­tošního ročníku této prestižní sou­těže. Solární automobil Tokaiské univerzity nazvaný Tokai Challenger je vybaven speciálními fotovoltaickými články Sharp vyvinutými pro použití ve vesmíru. Tyto články mají celkový výkon 1,8 kW a účinnost přeměny dopadajícího slunečního světla na elektrickou energii 30 %, tj. nejvíc na světě. V současné době je Sharp jediný výrobce, jehož so­lární panely jsou schváleny Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru (JAXA – Japan Aerospace Exploration Agency). Sharp bude i nadále pomocí svého výzkumu a vývoje napomáhat k dalšímu rozvoji speci­álních fotovoltaických článků jako doplňku ke krystalickým a tenko­vrstvým solárním článkům, které jsou v současnosti hlavními solární­mi produkty společnosti Sharp. Sharp definoval ekologické standardy, které aplikuje na své výrobky a továrny po celém světě, a tyto standar­dy jsou neustále revidovány a průběžně zpřísňovány.

[Tiskové materiály Sharp.]