Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 4/2003

číslo 4/2003

Slovo šéfredaktora

Při příležitosti veletrhu AMPER vyhlašuje vydavatelství FCC PUBLIC akci, která se svým charakterem přibližuje „dni otevřených dveří„ – šéfredaktoři jednotlivých titulů vydavatelství – ELEKTRO, AUTOMA, SVĚTLO – budou ve vymezených hodinách k dispozici Vám, čtenářům, a rovněž ostatním návštěvníkům veletrhu, pro Vaše případné dotazy, náměty a připomínky.

Tato možnost setkání šéfredaktorů s těmi, kdo pravidelně každý měsíc čekají, co nového se objeví na stránkách odborného časopisu, je myšlena naprosto upřímně a bez vedlejších kalkulů. Jistěže za takový nelze považovat ani malou profesní sázku mezi námi kolegy-šéfredaktory ostatních titulů, který z nás bude mít na svém kontě více zaznamenaných kontaktů. Prostě se domníváme, že každý z Vás má nárok se setkat z očí do očí s těmi, které zná „pouze„ prostřednictvím jejich jmen v tiráži, za nimiž se však může skrývat různorodá představa.

Elektrotechnický veletrh AMPER – tyto profesní žně naší redakce – takovou možnost vzhledem ke svému věhlasu a návštěvnosti přímo nabízí, a proto si zaslouží být vytěžen až do morku svých veletržních kostí. Navíc této možnosti setkání s „naší“ odbornou veřejností využíváme způsobem nám nejvlastnějším, neboť jsme to my, kdo po celé mimoamperové období vyhledává, oslovuje, představuje a přesvědčuje autory, odborníky a klienty z oboru elektrotechniky k předávání informací o svých kvalitách širší odborné veřejnosti a jestliže tak činíme pravidelně a dlouhodobě, je vlastně každé číslo ELEKTRO takovým malým, pomyslným miniAmperem. Myslím tedy, že s tím skutečným, opravdovým veletrhem AMPER se navzájem sami sobě každopádně zasloužíme.

K tomu, abychom veletrhu AMPER využili po všech jeho vystavovatelských stránkách, nás opravňuje i skutečnost, že číslo, jehož úvodník právě čtete, nám dalo po redakční a obsahové stránce pořádně zabrat. Už, už to vypadalo na zlomení rekordu v počtu naplněných stran (v roce 2 000 – 104 stran) a že k tomu nedošlo, bylo způsobeno pouze letošním časnějším termínem konání veletrhu AMPER, a tudíž nutností přísnějšího termínu redakční uzávěrky. I tak se nám podařilo nashromáždit a graficky zpracovat pozoruhodné množství informací, o kterém se domníváme, že Vás alespoň na měsíc dostatečně uspokojí. Jen považte, že toto jediné číslo je svým obsahem více než dvojnásobné a svým způsobem představuje ze strany naší redakce výhodný bonus pro čtenáře.

Přes objem a kvalitu tohoto čísla jsme však pro naše čtenáře chtěli přinést ještě něco navíc. Veletržní setkání s šéfredaktory je svým způsobem originalita, kterou si „běžná“ elektrotechnická, takto nemediální firma nemůže dovolit. Tato příležitost má však své výhody i nevýhody a osciluje, jak už to tak v elektrotechnice bývá, mezi dvěma póly – tím jedním je příjemné setkání s panem čtenářem-odborníkem, odehrávající se v režimu autogramiády, postupuje přes profesní či kolegiální poklábosení na libovolné téma, a to až k druhému pólu, kterým je zlobné vyšlápnutí si nespokojeného čtenáře či odběratele na toho, kdo za chod titulu zodpovídá, tedy na šéfredaktora. Zmiňoval-li jsem výše malou kolegiální sázku, zde nutno poznamenat, že každá facka nebo kopanec do zadnice se počítá jako dvojnásobný kontakt (vtip!).