Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 4/2003

číslo 4/2003

Slovo šéfredaktora

Při příležitosti veletrhu AMPER vyhlašuje vydavatelství FCC PUBLIC akci, která se svým charakterem přibližuje „dni otevřených dveří„ – šéfredaktoři jednotlivých titulů vydavatelství – ELEKTRO, AUTOMA, SVĚTLO – budou ve vymezených hodinách k dispozici Vám, čtenářům, a rovněž ostatním návštěvníkům veletrhu, pro Vaše případné dotazy, náměty a připomínky.

Tato možnost setkání šéfredaktorů s těmi, kdo pravidelně každý měsíc čekají, co nového se objeví na stránkách odborného časopisu, je myšlena naprosto upřímně a bez vedlejších kalkulů. Jistěže za takový nelze považovat ani malou profesní sázku mezi námi kolegy-šéfredaktory ostatních titulů, který z nás bude mít na svém kontě více zaznamenaných kontaktů. Prostě se domníváme, že každý z Vás má nárok se setkat z očí do očí s těmi, které zná „pouze„ prostřednictvím jejich jmen v tiráži, za nimiž se však může skrývat různorodá představa.

Elektrotechnický veletrh AMPER – tyto profesní žně naší redakce – takovou možnost vzhledem ke svému věhlasu a návštěvnosti přímo nabízí, a proto si zaslouží být vytěžen až do morku svých veletržních kostí. Navíc této možnosti setkání s „naší“ odbornou veřejností využíváme způsobem nám nejvlastnějším, neboť jsme to my, kdo po celé mimoamperové období vyhledává, oslovuje, představuje a přesvědčuje autory, odborníky a klienty z oboru elektrotechniky k předávání informací o svých kvalitách širší odborné veřejnosti a jestliže tak činíme pravidelně a dlouhodobě, je vlastně každé číslo ELEKTRO takovým malým, pomyslným miniAmperem. Myslím tedy, že s tím skutečným, opravdovým veletrhem AMPER se navzájem sami sobě každopádně zasloužíme.

K tomu, abychom veletrhu AMPER využili po všech jeho vystavovatelských stránkách, nás opravňuje i skutečnost, že číslo, jehož úvodník právě čtete, nám dalo po redakční a obsahové stránce pořádně zabrat. Už, už to vypadalo na zlomení rekordu v počtu naplněných stran (v roce 2 000 – 104 stran) a že k tomu nedošlo, bylo způsobeno pouze letošním časnějším termínem konání veletrhu AMPER, a tudíž nutností přísnějšího termínu redakční uzávěrky. I tak se nám podařilo nashromáždit a graficky zpracovat pozoruhodné množství informací, o kterém se domníváme, že Vás alespoň na měsíc dostatečně uspokojí. Jen považte, že toto jediné číslo je svým obsahem více než dvojnásobné a svým způsobem představuje ze strany naší redakce výhodný bonus pro čtenáře.

Přes objem a kvalitu tohoto čísla jsme však pro naše čtenáře chtěli přinést ještě něco navíc. Veletržní setkání s šéfredaktory je svým způsobem originalita, kterou si „běžná“ elektrotechnická, takto nemediální firma nemůže dovolit. Tato příležitost má však své výhody i nevýhody a osciluje, jak už to tak v elektrotechnice bývá, mezi dvěma póly – tím jedním je příjemné setkání s panem čtenářem-odborníkem, odehrávající se v režimu autogramiády, postupuje přes profesní či kolegiální poklábosení na libovolné téma, a to až k druhému pólu, kterým je zlobné vyšlápnutí si nespokojeného čtenáře či odběratele na toho, kdo za chod titulu zodpovídá, tedy na šéfredaktora. Zmiňoval-li jsem výše malou kolegiální sázku, zde nutno poznamenat, že každá facka nebo kopanec do zadnice se počítá jako dvojnásobný kontakt (vtip!).