Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 4/2003

číslo 4/2003

Slovo šéfredaktora

Při příležitosti veletrhu AMPER vyhlašuje vydavatelství FCC PUBLIC akci, která se svým charakterem přibližuje „dni otevřených dveří„ – šéfredaktoři jednotlivých titulů vydavatelství – ELEKTRO, AUTOMA, SVĚTLO – budou ve vymezených hodinách k dispozici Vám, čtenářům, a rovněž ostatním návštěvníkům veletrhu, pro Vaše případné dotazy, náměty a připomínky.

Tato možnost setkání šéfredaktorů s těmi, kdo pravidelně každý měsíc čekají, co nového se objeví na stránkách odborného časopisu, je myšlena naprosto upřímně a bez vedlejších kalkulů. Jistěže za takový nelze považovat ani malou profesní sázku mezi námi kolegy-šéfredaktory ostatních titulů, který z nás bude mít na svém kontě více zaznamenaných kontaktů. Prostě se domníváme, že každý z Vás má nárok se setkat z očí do očí s těmi, které zná „pouze„ prostřednictvím jejich jmen v tiráži, za nimiž se však může skrývat různorodá představa.

Elektrotechnický veletrh AMPER – tyto profesní žně naší redakce – takovou možnost vzhledem ke svému věhlasu a návštěvnosti přímo nabízí, a proto si zaslouží být vytěžen až do morku svých veletržních kostí. Navíc této možnosti setkání s „naší“ odbornou veřejností využíváme způsobem nám nejvlastnějším, neboť jsme to my, kdo po celé mimoamperové období vyhledává, oslovuje, představuje a přesvědčuje autory, odborníky a klienty z oboru elektrotechniky k předávání informací o svých kvalitách širší odborné veřejnosti a jestliže tak činíme pravidelně a dlouhodobě, je vlastně každé číslo ELEKTRO takovým malým, pomyslným miniAmperem. Myslím tedy, že s tím skutečným, opravdovým veletrhem AMPER se navzájem sami sobě každopádně zasloužíme.

K tomu, abychom veletrhu AMPER využili po všech jeho vystavovatelských stránkách, nás opravňuje i skutečnost, že číslo, jehož úvodník právě čtete, nám dalo po redakční a obsahové stránce pořádně zabrat. Už, už to vypadalo na zlomení rekordu v počtu naplněných stran (v roce 2 000 – 104 stran) a že k tomu nedošlo, bylo způsobeno pouze letošním časnějším termínem konání veletrhu AMPER, a tudíž nutností přísnějšího termínu redakční uzávěrky. I tak se nám podařilo nashromáždit a graficky zpracovat pozoruhodné množství informací, o kterém se domníváme, že Vás alespoň na měsíc dostatečně uspokojí. Jen považte, že toto jediné číslo je svým obsahem více než dvojnásobné a svým způsobem představuje ze strany naší redakce výhodný bonus pro čtenáře.

Přes objem a kvalitu tohoto čísla jsme však pro naše čtenáře chtěli přinést ještě něco navíc. Veletržní setkání s šéfredaktory je svým způsobem originalita, kterou si „běžná“ elektrotechnická, takto nemediální firma nemůže dovolit. Tato příležitost má však své výhody i nevýhody a osciluje, jak už to tak v elektrotechnice bývá, mezi dvěma póly – tím jedním je příjemné setkání s panem čtenářem-odborníkem, odehrávající se v režimu autogramiády, postupuje přes profesní či kolegiální poklábosení na libovolné téma, a to až k druhému pólu, kterým je zlobné vyšlápnutí si nespokojeného čtenáře či odběratele na toho, kdo za chod titulu zodpovídá, tedy na šéfredaktora. Zmiňoval-li jsem výše malou kolegiální sázku, zde nutno poznamenat, že každá facka nebo kopanec do zadnice se počítá jako dvojnásobný kontakt (vtip!).