časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 2/2003

|

číslo 2/2003

Slovo šéfredaktora

Ne, ne, přátelé, domnívám se, že nemusím trpět potřebou omlouvat se těm, které snad naštvala nová tvář (takto layout) našeho ELEKTRO. Prosím, nemusí se líbit úplně všem, může vyvolávat diskusi, ano i třeba zděšení a výkřiky nelibosti (?). Ale docela určitě také pochvalné mručení a uznale pozdvižené obočí. Víte totiž, milí kolegové, s tím novým výrazem časopisu, to máte jako … jako například… s prezidentem. I u výrazu časopisu skončí jedno jeho, byť pomyslné, funkční období a hledá se nový, stejně dobrý, ale raději lepší, nejraději vůbec nejlepší. A tu se v redakci rozproudí debata. Ten by chtěl přidat na vážnosti, ten ubrat na barvě, tamten raději doprava, ten zas raději doleva. Kandidátů-návrhů je víc, každému však něco chybí nebo naopak zase přebývá.

Výraz časopisu symbolizuje jeho poslání - časopis musí o všem ve svém oboru vědět, ke všemu přinést zasvěcený názor, popřát každému co jeho jest, ovšem do ničeho moc nemluvit, na nikoho nezapomenout, ale nic neupřednostnit. Musí být první u všeho dění, být aktuální, odborně zdatný a s přiměřenou popularitou sdílný. Jeho výraz je jeho vstupenkou. Nemá být ani žoviální, ani neosobní, má být sebevědomý a osobitý. Má být neomylný jako Václav Klaus, prognostický jako Miloš Zeman a pravdomluvný jako Jaroslava Moserová.

Už, už se zdá, že je na dosah ten pravý! … ne, to ne, příliš kariéristické. A co takhle? No, … málo futuristické… příliš košaté… zbytečně masivní. Úhly pohledu se různí, nervozita stoupá.

Nastává fáze otevřeného přesvědčování, postranních rozhovorů, významného mlčení a bezesných nocí. Další kandidát padnul – měl nevyhovující kurzívu, působil depresívně. Okruh se zužuje. První, druhé, ale ani třetí kolo volby zatím nepřineslo jednoznačný výsledek. Termín vydání je za dveřmi a Vy, čtenáři, ještě nic netušíte. „Stará“ tvář ELEKTRO na Vás zírala celých pět let. Nový výraz musí zaujmout, pobavit, napovědět, dát jistotu a věrohodnost. Musí zachovat osvědčené, odhodit zvetšelé … a musí se líbit.

No, uznejte, musím se já někomu omlouvat, když se ELEKTRO takové, jaké nakonec je, líbí mně samotnému?