Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 2/2003

číslo 2/2003

Slovo šéfredaktora

Ne, ne, přátelé, domnívám se, že nemusím trpět potřebou omlouvat se těm, které snad naštvala nová tvář (takto layout) našeho ELEKTRO. Prosím, nemusí se líbit úplně všem, může vyvolávat diskusi, ano i třeba zděšení a výkřiky nelibosti (?). Ale docela určitě také pochvalné mručení a uznale pozdvižené obočí. Víte totiž, milí kolegové, s tím novým výrazem časopisu, to máte jako … jako například… s prezidentem. I u výrazu časopisu skončí jedno jeho, byť pomyslné, funkční období a hledá se nový, stejně dobrý, ale raději lepší, nejraději vůbec nejlepší. A tu se v redakci rozproudí debata. Ten by chtěl přidat na vážnosti, ten ubrat na barvě, tamten raději doprava, ten zas raději doleva. Kandidátů-návrhů je víc, každému však něco chybí nebo naopak zase přebývá.

Výraz časopisu symbolizuje jeho poslání - časopis musí o všem ve svém oboru vědět, ke všemu přinést zasvěcený názor, popřát každému co jeho jest, ovšem do ničeho moc nemluvit, na nikoho nezapomenout, ale nic neupřednostnit. Musí být první u všeho dění, být aktuální, odborně zdatný a s přiměřenou popularitou sdílný. Jeho výraz je jeho vstupenkou. Nemá být ani žoviální, ani neosobní, má být sebevědomý a osobitý. Má být neomylný jako Václav Klaus, prognostický jako Miloš Zeman a pravdomluvný jako Jaroslava Moserová.

Už, už se zdá, že je na dosah ten pravý! … ne, to ne, příliš kariéristické. A co takhle? No, … málo futuristické… příliš košaté… zbytečně masivní. Úhly pohledu se různí, nervozita stoupá.

Nastává fáze otevřeného přesvědčování, postranních rozhovorů, významného mlčení a bezesných nocí. Další kandidát padnul – měl nevyhovující kurzívu, působil depresívně. Okruh se zužuje. První, druhé, ale ani třetí kolo volby zatím nepřineslo jednoznačný výsledek. Termín vydání je za dveřmi a Vy, čtenáři, ještě nic netušíte. „Stará“ tvář ELEKTRO na Vás zírala celých pět let. Nový výraz musí zaujmout, pobavit, napovědět, dát jistotu a věrohodnost. Musí zachovat osvědčené, odhodit zvetšelé … a musí se líbit.

No, uznejte, musím se já někomu omlouvat, když se ELEKTRO takové, jaké nakonec je, líbí mně samotnému?