Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 2/2003

číslo 2/2003

Slovo šéfredaktora

Ne, ne, přátelé, domnívám se, že nemusím trpět potřebou omlouvat se těm, které snad naštvala nová tvář (takto layout) našeho ELEKTRO. Prosím, nemusí se líbit úplně všem, může vyvolávat diskusi, ano i třeba zděšení a výkřiky nelibosti (?). Ale docela určitě také pochvalné mručení a uznale pozdvižené obočí. Víte totiž, milí kolegové, s tím novým výrazem časopisu, to máte jako … jako například… s prezidentem. I u výrazu časopisu skončí jedno jeho, byť pomyslné, funkční období a hledá se nový, stejně dobrý, ale raději lepší, nejraději vůbec nejlepší. A tu se v redakci rozproudí debata. Ten by chtěl přidat na vážnosti, ten ubrat na barvě, tamten raději doprava, ten zas raději doleva. Kandidátů-návrhů je víc, každému však něco chybí nebo naopak zase přebývá.

Výraz časopisu symbolizuje jeho poslání - časopis musí o všem ve svém oboru vědět, ke všemu přinést zasvěcený názor, popřát každému co jeho jest, ovšem do ničeho moc nemluvit, na nikoho nezapomenout, ale nic neupřednostnit. Musí být první u všeho dění, být aktuální, odborně zdatný a s přiměřenou popularitou sdílný. Jeho výraz je jeho vstupenkou. Nemá být ani žoviální, ani neosobní, má být sebevědomý a osobitý. Má být neomylný jako Václav Klaus, prognostický jako Miloš Zeman a pravdomluvný jako Jaroslava Moserová.

Už, už se zdá, že je na dosah ten pravý! … ne, to ne, příliš kariéristické. A co takhle? No, … málo futuristické… příliš košaté… zbytečně masivní. Úhly pohledu se různí, nervozita stoupá.

Nastává fáze otevřeného přesvědčování, postranních rozhovorů, významného mlčení a bezesných nocí. Další kandidát padnul – měl nevyhovující kurzívu, působil depresívně. Okruh se zužuje. První, druhé, ale ani třetí kolo volby zatím nepřineslo jednoznačný výsledek. Termín vydání je za dveřmi a Vy, čtenáři, ještě nic netušíte. „Stará“ tvář ELEKTRO na Vás zírala celých pět let. Nový výraz musí zaujmout, pobavit, napovědět, dát jistotu a věrohodnost. Musí zachovat osvědčené, odhodit zvetšelé … a musí se líbit.

No, uznejte, musím se já někomu omlouvat, když se ELEKTRO takové, jaké nakonec je, líbí mně samotnému?