časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 11/2002

|

číslo 11/2002

...slovo šéfredaktora

Je nádherné, že se stále mezi námi elektrotechniky hlásí ke slovu ti, kteří konečně objevili „perpetuum mobile“. Skutečně, opět mám v redakci pečlivě zpracovaný a v myšlenkách konkrétního vynálezce zaručeně doložený převratný vynález tohoto utopického „věčného stroje“. Rezonanční motor – zdroj energie budoucnosti – je na světě a znamená jednoduchý recept na odstranění jedné z největších bolestí světa, totiž jeho zásobování energií. Věřte mi, že ani v nejmenším se nechci autorovi vynálezu posmívat. Naopak, naprosto konstruktivně s ním povedu diskusi o jeho názorech a připravím z ní také výstup pro stránky našeho časopisu. „Perpetuum mobile“ tak opravdu poslouží nám všem, a to minimálně k oživení některých ne zcela frekventovaných pravidel elektrotechniky.

Čemu se však skutečně chci zasmát a na co chci ukázat prstem jako na blamáž a nesmysl, jsou desítky jiných „perpetuí“, která se při příležitosti komunálních voleb a voleb do Senátu ČR vyrojila na billboardech, plakátech a v tisku. „Praha bude bezpečnější,“ hlásá vykulený uchazeč o významný post, „Bude více zeleně,“ cení chrup jiný perspektivní dravec, „Byty budou dostupnější,“ nastavuje neholenou tvář další objevitel „perpetua mobile“.

Tito jasnozřiví vynálezci mají v rukávu nespočet receptů na průjezdnost městem, bezpečí v ulicích, pohodlí občanů a úsměvný život nás všech. Pod jejich geniální patronací nás zanedlouho čeká učiněný Kvítečkov. Pusťte nás k pákám společenských mechanismů, ukážeme vám pěkně zgruntu, jak s nimi správně rachotit!

Většina z uchazečů, hypnotizujících nás z finančně nákladných tabulí, jsou komunální matadoři vykovaní v druhé lize politického šumu. Vědí, že sliby jsou móda, která „se právě nosí“, a neváhají promrhat nemalé finanční prostředky svých politických stran, které si ostatně ani ony samotné nevydělaly, na volební kampaň, v níž si každý z nich jakoby po nepsané dohodě rozebral některou z bolavých parket.

Oč poctivější je snaha „opravdového“ vynálezce „perpetua mobile“ než sliby a skutečná vůle těchto plakátových objevitelů! Namísto jimi slibovaných „perpetuí“ na pohodlný život bych jim všem raději přisoudil úděl „perpetua silentium“ (lat. – věčné mlčení).

Tento sloupek je můj billboard. Přátelé, zvolíte-li mě na post šéfredaktora, neslibuji vám nic.