Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 10/2002

číslo 10/2002

...slovo šéfredaktora

Tak promyšlený a veletechnický obor, jakým elektrotechnika velmi pravděpodobně je, má značně daleko k showbusinessu a jeho líbivým pozlátkům. Přesto mediální sféra elektrotechniky – odborné časopisy a publikace – chtě nechtě do určité míry podle „pozlátkových“ pravidel funguje. Vždyť která firma by nechtěla důrazně zaujmout svou prezentací? Která firma by nechtěla mít v časopise třeba odborný, každopádně však graficky dokonalý, barevný a oku lahodící článek nebo inzerát? Která firma nevychválí, třeba často až přehnaně, své produkty?

Snaha co možná nejpoutavějším způsobem zaujmout pozornost potenciálního zákazníka je hra a jako taková má mít svá pravidla, své mantinely. Na tuto skutečnost je v našich poměrech pamatováno, a tak podle upozornění jedné kompetentní instituce v oboru médií může například nevhodně použitá reklama v určitém okruhu čtenářů vyvolat „lítost a depresi“. Vydavatelé časopisů by si také měli dát pozor na „cynismus, s kterým zveřejněním nevhodné inzerce umožňují sloučit neslučitelné“.

Jsa denně z médií torpédován snůškou reklamních polopravd, musel bych podle tohoto vyjádření již nyní sedět s vytřeštěnýma očima a s mumláním zakousnutý do koberce pod redakčním stolem. Ale není tomu tak, beru-li dryáčnictví a vábivost reklamy pouze jako jednu zbytnou součást hry nazývané „současná civilizace“. Vůbec také neškodí mít při konzumaci veškerých mediálních podnětů namísto falešné stydlivosti přiměřenou porci zdravého rozumu.

Přesto ale jakákoliv firemní prezentace, zejména inzerce, určitě stojí za pozornost i z hlediska obecné slušnosti. Vždyť co inzerát, to snaha o originální a neotřelý náboj, nápaditý a překvapivý slogan, o neobvykle zaměřený tematický obsah. Jeho hlavním cílem samozřejmě je – zaujmout. Za nemravnou a neslušnou více považuji například i záměrně mylnou, zavádějící informaci – a v tomto ohledu je naše redakční svědomí čisté jako alabastr. Není ani pravidlem, že by některý z „našich“ inzerátů šel až k hranici vkusu a dobrých mravů, nejvýše snad k hranici diskutovatelnosti.

Elektrotechnici nejsou žádní suchaři a dovedou si pěkně vyhodit přes postraňky. Ale přísahám a při svaté Svorkovnici slibuji, že jestliže se dovím, že některý z Vás kvůlivá některému inzerátu v ELEKTRO upadl do lítostivé deprese, okamžitě dám všem ostatním vědět.