Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 10/2002

číslo 10/2002

...slovo šéfredaktora

Tak promyšlený a veletechnický obor, jakým elektrotechnika velmi pravděpodobně je, má značně daleko k showbusinessu a jeho líbivým pozlátkům. Přesto mediální sféra elektrotechniky – odborné časopisy a publikace – chtě nechtě do určité míry podle „pozlátkových“ pravidel funguje. Vždyť která firma by nechtěla důrazně zaujmout svou prezentací? Která firma by nechtěla mít v časopise třeba odborný, každopádně však graficky dokonalý, barevný a oku lahodící článek nebo inzerát? Která firma nevychválí, třeba často až přehnaně, své produkty?

Snaha co možná nejpoutavějším způsobem zaujmout pozornost potenciálního zákazníka je hra a jako taková má mít svá pravidla, své mantinely. Na tuto skutečnost je v našich poměrech pamatováno, a tak podle upozornění jedné kompetentní instituce v oboru médií může například nevhodně použitá reklama v určitém okruhu čtenářů vyvolat „lítost a depresi“. Vydavatelé časopisů by si také měli dát pozor na „cynismus, s kterým zveřejněním nevhodné inzerce umožňují sloučit neslučitelné“.

Jsa denně z médií torpédován snůškou reklamních polopravd, musel bych podle tohoto vyjádření již nyní sedět s vytřeštěnýma očima a s mumláním zakousnutý do koberce pod redakčním stolem. Ale není tomu tak, beru-li dryáčnictví a vábivost reklamy pouze jako jednu zbytnou součást hry nazývané „současná civilizace“. Vůbec také neškodí mít při konzumaci veškerých mediálních podnětů namísto falešné stydlivosti přiměřenou porci zdravého rozumu.

Přesto ale jakákoliv firemní prezentace, zejména inzerce, určitě stojí za pozornost i z hlediska obecné slušnosti. Vždyť co inzerát, to snaha o originální a neotřelý náboj, nápaditý a překvapivý slogan, o neobvykle zaměřený tematický obsah. Jeho hlavním cílem samozřejmě je – zaujmout. Za nemravnou a neslušnou více považuji například i záměrně mylnou, zavádějící informaci – a v tomto ohledu je naše redakční svědomí čisté jako alabastr. Není ani pravidlem, že by některý z „našich“ inzerátů šel až k hranici vkusu a dobrých mravů, nejvýše snad k hranici diskutovatelnosti.

Elektrotechnici nejsou žádní suchaři a dovedou si pěkně vyhodit přes postraňky. Ale přísahám a při svaté Svorkovnici slibuji, že jestliže se dovím, že některý z Vás kvůlivá některému inzerátu v ELEKTRO upadl do lítostivé deprese, okamžitě dám všem ostatním vědět.