Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 10/2002

číslo 10/2002

...slovo šéfredaktora

Tak promyšlený a veletechnický obor, jakým elektrotechnika velmi pravděpodobně je, má značně daleko k showbusinessu a jeho líbivým pozlátkům. Přesto mediální sféra elektrotechniky – odborné časopisy a publikace – chtě nechtě do určité míry podle „pozlátkových“ pravidel funguje. Vždyť která firma by nechtěla důrazně zaujmout svou prezentací? Která firma by nechtěla mít v časopise třeba odborný, každopádně však graficky dokonalý, barevný a oku lahodící článek nebo inzerát? Která firma nevychválí, třeba často až přehnaně, své produkty?

Snaha co možná nejpoutavějším způsobem zaujmout pozornost potenciálního zákazníka je hra a jako taková má mít svá pravidla, své mantinely. Na tuto skutečnost je v našich poměrech pamatováno, a tak podle upozornění jedné kompetentní instituce v oboru médií může například nevhodně použitá reklama v určitém okruhu čtenářů vyvolat „lítost a depresi“. Vydavatelé časopisů by si také měli dát pozor na „cynismus, s kterým zveřejněním nevhodné inzerce umožňují sloučit neslučitelné“.

Jsa denně z médií torpédován snůškou reklamních polopravd, musel bych podle tohoto vyjádření již nyní sedět s vytřeštěnýma očima a s mumláním zakousnutý do koberce pod redakčním stolem. Ale není tomu tak, beru-li dryáčnictví a vábivost reklamy pouze jako jednu zbytnou součást hry nazývané „současná civilizace“. Vůbec také neškodí mít při konzumaci veškerých mediálních podnětů namísto falešné stydlivosti přiměřenou porci zdravého rozumu.

Přesto ale jakákoliv firemní prezentace, zejména inzerce, určitě stojí za pozornost i z hlediska obecné slušnosti. Vždyť co inzerát, to snaha o originální a neotřelý náboj, nápaditý a překvapivý slogan, o neobvykle zaměřený tematický obsah. Jeho hlavním cílem samozřejmě je – zaujmout. Za nemravnou a neslušnou více považuji například i záměrně mylnou, zavádějící informaci – a v tomto ohledu je naše redakční svědomí čisté jako alabastr. Není ani pravidlem, že by některý z „našich“ inzerátů šel až k hranici vkusu a dobrých mravů, nejvýše snad k hranici diskutovatelnosti.

Elektrotechnici nejsou žádní suchaři a dovedou si pěkně vyhodit přes postraňky. Ale přísahám a při svaté Svorkovnici slibuji, že jestliže se dovím, že některý z Vás kvůlivá některému inzerátu v ELEKTRO upadl do lítostivé deprese, okamžitě dám všem ostatním vědět.