Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2020 vyšlo
tiskem 12. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 3. 2020. 

Téma: Elektrické přístroje; Internet věcí; Zdravotnická technika

Hlavní článek
Monitorování obsazenosti prostor inteligentní budovy

Aktuality

Týmy Formula Student z ČVUT budou mít premiéru na okruhu Formule 1 Yas Marina v Abú Dhabí Týmy mezinárodní soutěže Formula Student z Českého vysokého učení technického v Praze se…

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 10/2002

číslo 10/2002

...slovo šéfredaktora

Tak promyšlený a veletechnický obor, jakým elektrotechnika velmi pravděpodobně je, má značně daleko k showbusinessu a jeho líbivým pozlátkům. Přesto mediální sféra elektrotechniky – odborné časopisy a publikace – chtě nechtě do určité míry podle „pozlátkových“ pravidel funguje. Vždyť která firma by nechtěla důrazně zaujmout svou prezentací? Která firma by nechtěla mít v časopise třeba odborný, každopádně však graficky dokonalý, barevný a oku lahodící článek nebo inzerát? Která firma nevychválí, třeba často až přehnaně, své produkty?

Snaha co možná nejpoutavějším způsobem zaujmout pozornost potenciálního zákazníka je hra a jako taková má mít svá pravidla, své mantinely. Na tuto skutečnost je v našich poměrech pamatováno, a tak podle upozornění jedné kompetentní instituce v oboru médií může například nevhodně použitá reklama v určitém okruhu čtenářů vyvolat „lítost a depresi“. Vydavatelé časopisů by si také měli dát pozor na „cynismus, s kterým zveřejněním nevhodné inzerce umožňují sloučit neslučitelné“.

Jsa denně z médií torpédován snůškou reklamních polopravd, musel bych podle tohoto vyjádření již nyní sedět s vytřeštěnýma očima a s mumláním zakousnutý do koberce pod redakčním stolem. Ale není tomu tak, beru-li dryáčnictví a vábivost reklamy pouze jako jednu zbytnou součást hry nazývané „současná civilizace“. Vůbec také neškodí mít při konzumaci veškerých mediálních podnětů namísto falešné stydlivosti přiměřenou porci zdravého rozumu.

Přesto ale jakákoliv firemní prezentace, zejména inzerce, určitě stojí za pozornost i z hlediska obecné slušnosti. Vždyť co inzerát, to snaha o originální a neotřelý náboj, nápaditý a překvapivý slogan, o neobvykle zaměřený tematický obsah. Jeho hlavním cílem samozřejmě je – zaujmout. Za nemravnou a neslušnou více považuji například i záměrně mylnou, zavádějící informaci – a v tomto ohledu je naše redakční svědomí čisté jako alabastr. Není ani pravidlem, že by některý z „našich“ inzerátů šel až k hranici vkusu a dobrých mravů, nejvýše snad k hranici diskutovatelnosti.

Elektrotechnici nejsou žádní suchaři a dovedou si pěkně vyhodit přes postraňky. Ale přísahám a při svaté Svorkovnici slibuji, že jestliže se dovím, že některý z Vás kvůlivá některému inzerátu v ELEKTRO upadl do lítostivé deprese, okamžitě dám všem ostatním vědět.