Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

ABB řešení pro řízení výroby získalo Zlatý Amper 2018 Společnost ABB obdržela prestižní cenu Zlatý Amper 2018 za ABB Ability™ Manufacturing…

ABB představí standard rychlého nabíjení elektrobusů OppCharge ABB na veletrhu Amper 2018 poprvé v České republice představí stanici pro nabíjení…

Více aktualit

Slovo šéfredaktora Elektro číslo 10/2002

číslo 10/2002

...slovo šéfredaktora

Tak promyšlený a veletechnický obor, jakým elektrotechnika velmi pravděpodobně je, má značně daleko k showbusinessu a jeho líbivým pozlátkům. Přesto mediální sféra elektrotechniky – odborné časopisy a publikace – chtě nechtě do určité míry podle „pozlátkových“ pravidel funguje. Vždyť která firma by nechtěla důrazně zaujmout svou prezentací? Která firma by nechtěla mít v časopise třeba odborný, každopádně však graficky dokonalý, barevný a oku lahodící článek nebo inzerát? Která firma nevychválí, třeba často až přehnaně, své produkty?

Snaha co možná nejpoutavějším způsobem zaujmout pozornost potenciálního zákazníka je hra a jako taková má mít svá pravidla, své mantinely. Na tuto skutečnost je v našich poměrech pamatováno, a tak podle upozornění jedné kompetentní instituce v oboru médií může například nevhodně použitá reklama v určitém okruhu čtenářů vyvolat „lítost a depresi“. Vydavatelé časopisů by si také měli dát pozor na „cynismus, s kterým zveřejněním nevhodné inzerce umožňují sloučit neslučitelné“.

Jsa denně z médií torpédován snůškou reklamních polopravd, musel bych podle tohoto vyjádření již nyní sedět s vytřeštěnýma očima a s mumláním zakousnutý do koberce pod redakčním stolem. Ale není tomu tak, beru-li dryáčnictví a vábivost reklamy pouze jako jednu zbytnou součást hry nazývané „současná civilizace“. Vůbec také neškodí mít při konzumaci veškerých mediálních podnětů namísto falešné stydlivosti přiměřenou porci zdravého rozumu.

Přesto ale jakákoliv firemní prezentace, zejména inzerce, určitě stojí za pozornost i z hlediska obecné slušnosti. Vždyť co inzerát, to snaha o originální a neotřelý náboj, nápaditý a překvapivý slogan, o neobvykle zaměřený tematický obsah. Jeho hlavním cílem samozřejmě je – zaujmout. Za nemravnou a neslušnou více považuji například i záměrně mylnou, zavádějící informaci – a v tomto ohledu je naše redakční svědomí čisté jako alabastr. Není ani pravidlem, že by některý z „našich“ inzerátů šel až k hranici vkusu a dobrých mravů, nejvýše snad k hranici diskutovatelnosti.

Elektrotechnici nejsou žádní suchaři a dovedou si pěkně vyhodit přes postraňky. Ale přísahám a při svaté Svorkovnici slibuji, že jestliže se dovím, že některý z Vás kvůlivá některému inzerátu v ELEKTRO upadl do lítostivé deprese, okamžitě dám všem ostatním vědět.