časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Slovo šéfredaktora

|

Bylo by neodpustitelné, kdybych vám, milí čtenáři a kolegové, po prvním slibně započatém díle (viz minulé číslo Elektro) nedopověděl pohnutlivou historii s mým elektroměrem na chalupě, pravdaže. Nejenže to je historka pěkně elektrikářská, ale má navíc dobrý konec a dokonce z ní plyne poučení. No, a kolik takových dnes uslyšíte!?
 
Tedy, skončili jsme povzdechnutím „A kruci!“. To proto, že přes nespornou vadu elektroměru měly „…fakturační hodnoty zůstat v platnosti“. V tom okamžiku jsem měl na hrbu buď „doplatek“ bezmála 64 tisíc Kč, anebo perspektivu souboje s energetickým kolosem a nejmocnější firmou širokodaleko.
 
Pravda, byl jsem na tom každopádně lépe, než pachatelé černých odběrů, o jejichž soudních sporech za nájezdy  EZkomandos jsme se právě v té době mohli nepravidelně dočítat v tisku, ale že by právě to byl důvod k bezbřehému nadšení jsem v té chvíli rozhodně říct nemohl. Nicméně, protože víkendové černé hodinky a člobrdo při svíčkách přestaly být originální, protože stvoly nepokosené trávy, střemchy nátržníku a zejména pohromy všech zahrádkářů, smetanky lékařské, se nebezpečně blížily výšce 50 cm, a protože také vyčítavé otazníky v očích celé rodiny a sousedů nabývaly stále větších rozměrů, bylo zapotřebí pro zjednání nápravy tasit co nejúčinnější trumfy. Ovšem ten poslední, a to, že jako šéfredaktor odborného
elektrotechnického časopisu vymáchám drzý rypák ČEZ na stránkách Elektro, jsem ještě ponechal v talonu. Prozatím jsem své šéfredaktorské kvalifikace využil k sestavení dopisu-stížnosti, v němž co argument, to ostrá jehlice, o niž se jako pouťový balonek rozprskly všechny důvody ČEZu směřující jak k vymáhání dlužné částky, tak k pokračujícímu odpojení objektu od elektrické energie.
 
Pravý hák, levý hák … a energetický kolos zahnán do kouta. To se nám to, panečku, stěžuje, když v potemnělé chalupě nemusíme trvale bydlet! Inu, vsadím svou vadasku na to, že jsem ředitelům divizí ČEZ Zákaznické služby, ČEZ Prodej a ČEZ Netechnické ztráty připravil několik bezesných nocí a nic bych nedal za to, že i několik návštěv u firemního terapeuta.
 
Nicméně, budiž ku chvále ČEZ řečeno, že rovná odpověď i efektivní reakce dostavily se záhy – omluvný dopis, ciferný přepočet a připojení k síti. V podstatě tak, jak by to mělo být, když někdo udělá chybu. A to můžeme všichni.
 
A to poučení?: Z Kyklopova stáda tu správnou ovci si vybereš, když věříš sobě a úsudku svému.