Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

ŠKODA Mladá Boleslav – Exkurze s agenturou UNIT

číslo 7/2005

ŠKODA Mladá Boleslav
– Exkurze s agenturou UNIT

Vzdělávací agentura UNIT Pardubice, známá většině elektrotechniků v České republice pořádáním odborných seminářů, zorganizovala ve spolupráci se školicím centrem Škoda Auto Mladá Boleslav exkurzi do výrobního závodu tohoto nejznámějšího českého výrobce osobních automobilů. Exkurze, konané za slunného počasí první poloviny května, se zúčastnila řada vrcholových manažerů z institucí a firem spadajících do oboru elektro – České dráhy, ČNI, Český telekomunikační úřad, IBP, Contactel, Schneider Electric CZ, redakce ELEKTRO a další.

Obr. 1.

Navzájem se zástupci těchto firem a institucí setkávají na nejrůznějších seminářích a školeních, ale také při kontrolách a inspekcích. Nyní tedy měli příležitost se setkat i při jiné, avšak neméně podnětné příležitosti. Podobná exkurze se uskutečnila již jednou, v roce 2001, a byla přínosem pro všechny zúčastněné – technologie a management ŠKODA Auto a. s. patří v současnosti ke špičkovým evropským závodům.

Krátce z historie ŠKODA Auto a. s.

V prosinci roku 1895 začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi vyrábět jízdní kola značky Slavia. Již čtyři roky nato však oba podnikatelé začali s výrobou motocyklů a na přelomu století, do roku 1905, firma přešla na výrobu automobilů. První automobil Voiturette A byl, stejně jako do té doby motocykly, prodejním úspěchem.

Další rozvoj firmy Laurin&Klement znamenal v roce 1925 sloučení s podnikem ŠKODA Plzeň a nástup značky ŠKODA na evropský automobilový trh. Modely jako Škoda 420 Popular (1933), Škoda 1101/2 Tudor (1946), Škoda Spartak, Octavia, Felicia, 1000 MB i Škoda Favorit znamenaly v historii automobilismu ČR v rozmezí 50. až 80. let dvacátého století vždy vysoký standard.

Svařovna dílů
Montážní linka - Škoda FABIA
Montážní linka - Škoda OCTAVIA

Obr. 2. Obr. 3. Obr. 4.

V roce 1991 zahájil svou činnost podnik ŠKODA, automobilová a. s., později Škoda Auto a. s., jenž se stal vedle firem VW, AUDI a SEAT tehdy čtvrtou značkou koncernu Volkswagen.

Celá historie vývoje – od roku 1895 až po nejnovější modely – je působivě přiblížena v pavilonech Muzea výroby automobilů v areálu výrobního závodu v Mladé Boleslavi.

Škoda Auto a. s. slaví nový Modelový rok. Od 30. května 2005 přicházejí na trh všechny vozy Škoda s velkým množstvím příjemných překvapení.