Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo
tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

ŠKODA Mladá Boleslav – Exkurze s agenturou UNIT

číslo 7/2005

ŠKODA Mladá Boleslav
– Exkurze s agenturou UNIT

Vzdělávací agentura UNIT Pardubice, známá většině elektrotechniků v České republice pořádáním odborných seminářů, zorganizovala ve spolupráci se školicím centrem Škoda Auto Mladá Boleslav exkurzi do výrobního závodu tohoto nejznámějšího českého výrobce osobních automobilů. Exkurze, konané za slunného počasí první poloviny května, se zúčastnila řada vrcholových manažerů z institucí a firem spadajících do oboru elektro – České dráhy, ČNI, Český telekomunikační úřad, IBP, Contactel, Schneider Electric CZ, redakce ELEKTRO a další.

Obr. 1.

Navzájem se zástupci těchto firem a institucí setkávají na nejrůznějších seminářích a školeních, ale také při kontrolách a inspekcích. Nyní tedy měli příležitost se setkat i při jiné, avšak neméně podnětné příležitosti. Podobná exkurze se uskutečnila již jednou, v roce 2001, a byla přínosem pro všechny zúčastněné – technologie a management ŠKODA Auto a. s. patří v současnosti ke špičkovým evropským závodům.

Krátce z historie ŠKODA Auto a. s.

V prosinci roku 1895 začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi vyrábět jízdní kola značky Slavia. Již čtyři roky nato však oba podnikatelé začali s výrobou motocyklů a na přelomu století, do roku 1905, firma přešla na výrobu automobilů. První automobil Voiturette A byl, stejně jako do té doby motocykly, prodejním úspěchem.

Další rozvoj firmy Laurin&Klement znamenal v roce 1925 sloučení s podnikem ŠKODA Plzeň a nástup značky ŠKODA na evropský automobilový trh. Modely jako Škoda 420 Popular (1933), Škoda 1101/2 Tudor (1946), Škoda Spartak, Octavia, Felicia, 1000 MB i Škoda Favorit znamenaly v historii automobilismu ČR v rozmezí 50. až 80. let dvacátého století vždy vysoký standard.

Svařovna dílů
Montážní linka - Škoda FABIA
Montážní linka - Škoda OCTAVIA

Obr. 2. Obr. 3. Obr. 4.

V roce 1991 zahájil svou činnost podnik ŠKODA, automobilová a. s., později Škoda Auto a. s., jenž se stal vedle firem VW, AUDI a SEAT tehdy čtvrtou značkou koncernu Volkswagen.

Celá historie vývoje – od roku 1895 až po nejnovější modely – je působivě přiblížena v pavilonech Muzea výroby automobilů v areálu výrobního závodu v Mladé Boleslavi.

Škoda Auto a. s. slaví nový Modelový rok. Od 30. května 2005 přicházejí na trh všechny vozy Škoda s velkým množstvím příjemných překvapení.