Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

SKF a Škoda Electric podepsaly smlouvu o dlouhodobé spolupráci

SKF získa­la od Škoda Electric, a. s., dlouhodobou za­kázku na dodávky ložiskových jednotek pro trakční motory nízkopodlažních tramvají 15T v hodnotě větší než 11 mil. eur. Model 15T využije Dopravní podnik hlavního města Prahy k modernizaci svého vozového par­ku, jenž má zvýšit atraktivitu veřejné hro­madné dopravy. Nejnovější generaci ložis­kových jednotek TMBU pro trakční motory vyrábí SKF v Rakousku. Utěsněné jednotky TMBU s náplní maziva jsou opatřeny kera­mickými valivými tělesy. Do jednotky jsou zabudovány přesné snímače otáček a polohy, jež budou poskytovat potřebná data řídicímu systému trakčního motoru. V případě tramva­jí 15T splňují jednotky beze zbytku nároky na omezené zástavbové prostory. Další vel­kou předností subsystému je snadná manipu­lace a montáž.

[Tiskové materiály SKF.]