Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Siemens je připraven spolupracovat na modernizaci metra

Nejmodernější vlaky na všech trasách a plně automatizované vlaky metra bez řidiče na lince D? Taková může být budoucnost pražského metra. Siemens je špičkovou firmou v oboru povrchových a podpo­vrchových kolejových systémů. Své zkušenosti z realizovaných pro­jektů může nabídnout i při budoucí modernizaci a rozvoji pražského metra. V minulosti Siemens dodal Praze např. zabezpečovací zařízení a moderní vlaky pro linku C. Sta­rá se také o jejich bezpečný provoz a údržbu.
 
V následujících letech bude mu­set vozový park pražského metra z důvodu končící životnosti součas­ných rekonstruovaných vlaků projít postupnou obměnou. To se týká především vozů na linkách A a B. Zde má Siemens zájem podílet se na dodávkách nových vozů. Pro plánova­nou linku D, která povede z náměstí Míru do Písnice, je Siemens při­praven nabídnout komplexní řešení tzv. na míru.
 
Výchozí platformou pro pražské metro může být nyní vyráběné vo­zidlo Siemens Inspiro. Vozy metra této nové generace jsou pokračo­váním vlakových souprav jezdících v mnoha evropských i světových městech. V současné době se pro ně rozhodla Varšava, které Siemens dodá 35 nových šestivozových souprav.

[Tiskové materiály Siemens.]