Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Sestava Invert dostala Zlatý Amper

Měničová sestava Invert je nová technologie vyvinutá v ČKD Elektrotechnika, která získala ocenění Zlatý Amper 2011 za nejpřínosnější exponát veletrhu elektrotechniky a elektroniky Amper 2011. Do této soutěže bylo přihlášeno 25 exponátů z 21 vystavujících firem. O vítězích soutěže rozhodovala devítičlenná odborná komise pod vedením prof. Ing. Jiřího Tůmy, DrSc., z ČVUT. Jde o novou generaci pohonů pro těžní stroje s významně zlepšenými funkčními a provozními vlastnostmi.
 
Navíc i s lepší ekonomikou provozu. Hmotnost motoru bude o asi 20 % menší než hmotnost stejně výkonného stejnosměrného motoru. Synchronní motor navíc nemá kolektor, což radikálně (asi o 60 až 80 %) snižuje náklady na jeho povinnou údržbu. Současně zajišťuje i větší spolehlivost jeho provozu. Vývoj sestavy Invert trval asi tři a půl roku. Mimo vývojářů společnosti se na něm podíleli i zástupci akademické obce např. z Akademie věd ČR, ČVUT nebo Západočeské univerzity v Plzni.