Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo
tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Aktuality

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

For Arch 2018 – Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova Bezpečný domov je jedním z nejdůležitějších aspektů spokojeného života. Nestačí jen…

Průzkum: Češi vidí budoucnost v elektromobilech a autonomních vozech Benzinové a naftové motory jsou na ústupu. Za 30 let budou podle aktuálního průzkumu…

Více aktualit

Sestava Invert dostala Zlatý Amper

Měničová sestava Invert je nová technologie vyvinutá v ČKD Elektrotechnika, která získala ocenění Zlatý Amper 2011 za nejpřínosnější exponát veletrhu elektrotechniky a elektroniky Amper 2011. Do této soutěže bylo přihlášeno 25 exponátů z 21 vystavujících firem. O vítězích soutěže rozhodovala devítičlenná odborná komise pod vedením prof. Ing. Jiřího Tůmy, DrSc., z ČVUT. Jde o novou generaci pohonů pro těžní stroje s významně zlepšenými funkčními a provozními vlastnostmi.
 
Navíc i s lepší ekonomikou provozu. Hmotnost motoru bude o asi 20 % menší než hmotnost stejně výkonného stejnosměrného motoru. Synchronní motor navíc nemá kolektor, což radikálně (asi o 60 až 80 %) snižuje náklady na jeho povinnou údržbu. Současně zajišťuje i větší spolehlivost jeho provozu. Vývoj sestavy Invert trval asi tři a půl roku. Mimo vývojářů společnosti se na něm podíleli i zástupci akademické obce např. z Akademie věd ČR, ČVUT nebo Západočeské univerzity v Plzni.