Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo
tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Češi chtějí bydlet lépe – návštěvnost jarních veletrhů o bydlení stoupla o čtvrtinu Výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech bylo v minulých dnech nabité k prasknutí. Téměř…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Sestava Invert dostala Zlatý Amper

Měničová sestava Invert je nová technologie vyvinutá v ČKD Elektrotechnika, která získala ocenění Zlatý Amper 2011 za nejpřínosnější exponát veletrhu elektrotechniky a elektroniky Amper 2011. Do této soutěže bylo přihlášeno 25 exponátů z 21 vystavujících firem. O vítězích soutěže rozhodovala devítičlenná odborná komise pod vedením prof. Ing. Jiřího Tůmy, DrSc., z ČVUT. Jde o novou generaci pohonů pro těžní stroje s významně zlepšenými funkčními a provozními vlastnostmi.
 
Navíc i s lepší ekonomikou provozu. Hmotnost motoru bude o asi 20 % menší než hmotnost stejně výkonného stejnosměrného motoru. Synchronní motor navíc nemá kolektor, což radikálně (asi o 60 až 80 %) snižuje náklady na jeho povinnou údržbu. Současně zajišťuje i větší spolehlivost jeho provozu. Vývoj sestavy Invert trval asi tři a půl roku. Mimo vývojářů společnosti se na něm podíleli i zástupci akademické obce např. z Akademie věd ČR, ČVUT nebo Západočeské univerzity v Plzni.