Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Sestava Invert dostala Zlatý Amper

Měničová sestava Invert je nová technologie vyvinutá v ČKD Elektrotechnika, která získala ocenění Zlatý Amper 2011 za nejpřínosnější exponát veletrhu elektrotechniky a elektroniky Amper 2011. Do této soutěže bylo přihlášeno 25 exponátů z 21 vystavujících firem. O vítězích soutěže rozhodovala devítičlenná odborná komise pod vedením prof. Ing. Jiřího Tůmy, DrSc., z ČVUT. Jde o novou generaci pohonů pro těžní stroje s významně zlepšenými funkčními a provozními vlastnostmi.
 
Navíc i s lepší ekonomikou provozu. Hmotnost motoru bude o asi 20 % menší než hmotnost stejně výkonného stejnosměrného motoru. Synchronní motor navíc nemá kolektor, což radikálně (asi o 60 až 80 %) snižuje náklady na jeho povinnou údržbu. Současně zajišťuje i větší spolehlivost jeho provozu. Vývoj sestavy Invert trval asi tři a půl roku. Mimo vývojářů společnosti se na něm podíleli i zástupci akademické obce např. z Akademie věd ČR, ČVUT nebo Západočeské univerzity v Plzni.