Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Více aktualit

Rozhovor s obchodním ředitelem

číslo 6/2004

reportáže

Rozhovor s obchodním ředitelem

Redakce: Ceníme si spolupráce OEZ s ELEKTRO, jak vidíte situaci Vy?

Ing. Radim Adamec, obchodní ředitel OEZ: Prezentaci naší firmy před odbornou veřejností pokládáme za velmi důležitou a vyhovuje nám, že se můžeme takto při veletrhu AMPER sejít a naplánovat si podle zdůrazněných zaměření ELEKTRO, jaká téma našich článků na příští rok zvolíme.

R: Ano, i z redakčního hlediska oceňujeme, že firma OEZ má v podstatě do každého čísla co říci. Měsíční periodicita ELEKTRO a zaměření časopisu stačí reflektovat inovace, která OEZ nabízí. Řekněte mi, jak moc si například tzv. „retrofity„ vynutil vývoj a jak se vám osvědčuje tato aktivní obchodní politika.

Obr. 1

A: Firma OEZ tak reagovala na měnící se situaci na trhu. Cena není vždy rozhodující, na světovém trhu jsou i další významní hráči a kvalita je proto samozřejmost. Naše výrobky jsou technicky určitě na srovnatelné výši, umísťujeme se i na zahraničních trzích. Co jsme, myslím si, dobře odhadli je vytvoření vztahu s tuzemskými odběrateli a poskytování kvalitní služby a řešení „šitých na míru„. Doplňuje je periodická údržba a pořádání odborných seminářů. Rozhodně se nám tato cesta vyplácí.

R: Lze ve vztahu OEZ s tuzemskými odběrateli hovořit o něčem takovém, jako je „český patriotismus„?

A: Domnívám se, že větší roli zde hraje dobrá vazba na osvědčenou značku, než vyloženě na českého výrobce. Bez prvořadé technické kvality bychom se rozhodně neobešli. „Patriotismus„ v tom pozitivním slova smyslu podporujeme sponzoringovými aktivitami OEZ jak v regionu, tak i rámci celé České republiky.

R: Sponzoring moderních sportovních odvětví vám opravdu přinesl výsledky …

A: … i když se nám předloňské mistrovství světa v biatlonu nepovedlo tak úplně, jak jsme fandili, naopak to loňské pro nás znamenalo tři medaile a to je v silné světové konkurenci famózní výsledek.

R: Spolupracujete také s odborným školstvím?

A: Máme připraven program pro spolupráci s učňovskými i středními školami. Uvědomujeme si totiž, že nám ta „naše„ elektrikářská populace také stárne a je třeba se zaměřit na mladou generaci. Zde na veletrhu AMPER to ovšem děláme specifickým způsobem – máme tady připravenu horolezeckou stěnu a většina z asi 350 dnešních návštěvníků byli učni a studenti do 20 let. Věříme, že značku OEZ si takto zapamatují a „vrátí nám to„.

Děkuji za rozhovor
Za redakci ELEKTRO Ing. Jiří Kohutka