Publikace vydavatelství FCC Public
-  základní role manažera, jeho autorita, řízení sebe sama, vedení týmů a motivace druhých,
 -  podnikové plánování a projektové řízení,
 -  personální řízení,
 -  řízení financí,
 -  marketingové řízení,
 -  řízení rizik,
 -  strategické řízení firmy,
 -  a jako ukázku i jeden příklad provozního řízení.
 
-  jak řídit svůj čas – protože kdo neuřídí sebe, sotva uřídí jiné;
 -  jak si vybrat ty správné lidi, jak je vést, motivovat, odměňovat a rozvíjet jejich schopnosti – protože organizace nic nedělají, to lidé dělají;
 -  z čeho se skládá a jak funguje podnik – protože to je základ k pochopení podnikového řízení;
 -  jak řídit projekty – protože „dočasné“ řízení projektu se v lecčems liší od „nekonečného“ řízení podniku;
 -  jak rozumět podnikovým financím – protože o peníze jde „až v první řadě“;
 -  jak rozumět marketingu – protože cestou k úspěchu firmy je spokojený zákazník;
 -  jak řídit podniková rizika – protože člověk zkrátka riskuje už tím, že se narodil;
 -  jak správně stanovit a dovést do úspěšného konce svoji firemní strategii – protože úspěšný manažer musí být dobrý stratég.
 
Autorem knihy je Ing. Jakub Slavík, MBA, manažerský poradce a školitel, který po dvanáctileté praxi na železnici pracuje od roku 1997 v britských a českých poradenských společnostech. V současné době je technickým ředitelem konzultační firmy PRO-SERV a zároveň spolupracovníkem manažerského programu britské Sheffield Hallam University na MÚVS ČVUT. Během celé své kariéry se pohybuje na pomezí technické a manažerské problematiky, což mu dalo jedinečnou příležitost nahlédnout do duše typického inženýra a způsobu jeho uvažování. Výsledkem je neotřelý přístup k manažerskému vzdělávání techniků – autor respektuje jejich solidnost a systematičnost a zároveň neustále provokuje jejich zavedené pravdy tím, že je konfrontuje se světem podnikání a mezilidských vztahů, kde zpravidla bývá všechno jinak. A který se přesto stále točí.