Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo
tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Plzeňské transformátory putují do Moskvy

V průběhu září a října 2008 bude do místní rozvodny v Moskvě-Chovrinu přepravena neobvyklá zásilka. Tři olejové transformátory českého výrobce z Plzně urazí po železnici trasu dlouhou asi 2 300 km. Pro tuto cestu jsou třeba povolení pěti národních železnic (ČD, slovenské ŽSSK, ukrajinské UŽ, běloruské BČ a ruské RŽ). Přeprava těchto transformátorů je neobvyklá především pro jejich velikost. Rozměry každého z nich mají totiž délku 6,1 m, šířku asi 2,5 m a výšku téměř 4 m. Právě pro velkou výšku je třeba použít pro přepravu po železnici speciální hlubinový vůz, který má sníženou podlahu. Přeprava jednoho nákladu trvá přibližně čtrnáct dnů.