Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo
tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě;
Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Aktuality

SENO spol. s r. o. – 25 let s Vámi Když jsme s pány Josefem Steineggerem a Jirkou Novotným zakládali v roce 1993 firmu, byli…

15. Zákaznický den ZAT byl opět rekordní Koncem ledna proběhl už tradiční Zákaznický den společnosti ZAT, největší české firmy s…

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Plzeňské transformátory putují do Moskvy

V průběhu září a října 2008 bude do místní rozvodny v Moskvě-Chovrinu přepravena neobvyklá zásilka. Tři olejové transformátory českého výrobce z Plzně urazí po železnici trasu dlouhou asi 2 300 km. Pro tuto cestu jsou třeba povolení pěti národních železnic (ČD, slovenské ŽSSK, ukrajinské UŽ, běloruské BČ a ruské RŽ). Přeprava těchto transformátorů je neobvyklá především pro jejich velikost. Rozměry každého z nich mají totiž délku 6,1 m, šířku asi 2,5 m a výšku téměř 4 m. Právě pro velkou výšku je třeba použít pro přepravu po železnici speciální hlubinový vůz, který má sníženou podlahu. Přeprava jednoho nákladu trvá přibližně čtrnáct dnů.