Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Plzeňské transformátory putují do Moskvy

V průběhu září a října 2008 bude do místní rozvodny v Moskvě-Chovrinu přepravena neobvyklá zásilka. Tři olejové transformátory českého výrobce z Plzně urazí po železnici trasu dlouhou asi 2 300 km. Pro tuto cestu jsou třeba povolení pěti národních železnic (ČD, slovenské ŽSSK, ukrajinské UŽ, běloruské BČ a ruské RŽ). Přeprava těchto transformátorů je neobvyklá především pro jejich velikost. Rozměry každého z nich mají totiž délku 6,1 m, šířku asi 2,5 m a výšku téměř 4 m. Právě pro velkou výšku je třeba použít pro přepravu po železnici speciální hlubinový vůz, který má sníženou podlahu. Přeprava jednoho nákladu trvá přibližně čtrnáct dnů.