Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Plzeňské transformátory putují do Moskvy

V průběhu září a října 2008 bude do místní rozvodny v Moskvě-Chovrinu přepravena neobvyklá zásilka. Tři olejové transformátory českého výrobce z Plzně urazí po železnici trasu dlouhou asi 2 300 km. Pro tuto cestu jsou třeba povolení pěti národních železnic (ČD, slovenské ŽSSK, ukrajinské UŽ, běloruské BČ a ruské RŽ). Přeprava těchto transformátorů je neobvyklá především pro jejich velikost. Rozměry každého z nich mají totiž délku 6,1 m, šířku asi 2,5 m a výšku téměř 4 m. Právě pro velkou výšku je třeba použít pro přepravu po železnici speciální hlubinový vůz, který má sníženou podlahu. Přeprava jednoho nákladu trvá přibližně čtrnáct dnů.