Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech

číslo 1/2006

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech.

Odštěpný závod firmy Hennlich Industrietechnik Lin-Tech, přední dodavatel systémů energetických řetězů v ČR, uvádí na trh nové hliníkové žlaby. Ty nejenže nevykazují nevýhody ocelových žlabů, ale navíc se velmi snadno montují a především cena kompletního systému pojezdové dráhy je příznivější.

Obr. 1.

V technické praxi je ojedinělé, že novější, jednodušší a propracovanější řešení je méně nákladné než to dosud standardně používané. Nové hliníkové vodicí žlaby Super Through firmy Lin-tech však toto tvrzení díky použitému materiálu a jednoduché konstrukci vyvracejí. Jejich hmotnost je totiž menší než hmotnost ocelových žlabů, na rozdíl od ocelových žlabů nekorodují, snáze se montují a celkově jsou levnější.

Hliníkové vodicí žlaby je vhodné použít v aplikacích, kde délka pojezdu v kombinaci s hmotností náplně vede k tomu, že zvolený energetický řetěz již není schopen na danou vzdálenost sám sebe unést a jeho průhyb překročí povolenou hranici. Dosud se pro zmíněný účel převážně používaly žlaby z pozinkovaného ocelového plechu. Jejich výhodou je nižší cena ve srovnání se žlaby z korozivzdorné oceli nebo hliníku, nevýhodou je však jejich velká hmotnost, malá odolnost proti korozi a pracná montáž dílů s kluznými prvky.

Nová generace hliníkových vodicích žlabů najde využití všude tam, kde je kladen velký důraz na kvalitní a nekorodující vedení energetických řetězů s dlouhou životností, např. u venkovní jeřábové a manipulační techniky.