Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

ABB řešení pro řízení výroby získalo Zlatý Amper 2018 Společnost ABB obdržela prestižní cenu Zlatý Amper 2018 za ABB Ability™ Manufacturing…

ABB představí standard rychlého nabíjení elektrobusů OppCharge ABB na veletrhu Amper 2018 poprvé v České republice představí stanici pro nabíjení…

Více aktualit

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech

číslo 1/2006

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech.

Odštěpný závod firmy Hennlich Industrietechnik Lin-Tech, přední dodavatel systémů energetických řetězů v ČR, uvádí na trh nové hliníkové žlaby. Ty nejenže nevykazují nevýhody ocelových žlabů, ale navíc se velmi snadno montují a především cena kompletního systému pojezdové dráhy je příznivější.

Obr. 1.

V technické praxi je ojedinělé, že novější, jednodušší a propracovanější řešení je méně nákladné než to dosud standardně používané. Nové hliníkové vodicí žlaby Super Through firmy Lin-tech však toto tvrzení díky použitému materiálu a jednoduché konstrukci vyvracejí. Jejich hmotnost je totiž menší než hmotnost ocelových žlabů, na rozdíl od ocelových žlabů nekorodují, snáze se montují a celkově jsou levnější.

Hliníkové vodicí žlaby je vhodné použít v aplikacích, kde délka pojezdu v kombinaci s hmotností náplně vede k tomu, že zvolený energetický řetěz již není schopen na danou vzdálenost sám sebe unést a jeho průhyb překročí povolenou hranici. Dosud se pro zmíněný účel převážně používaly žlaby z pozinkovaného ocelového plechu. Jejich výhodou je nižší cena ve srovnání se žlaby z korozivzdorné oceli nebo hliníku, nevýhodou je však jejich velká hmotnost, malá odolnost proti korozi a pracná montáž dílů s kluznými prvky.

Nová generace hliníkových vodicích žlabů najde využití všude tam, kde je kladen velký důraz na kvalitní a nekorodující vedení energetických řetězů s dlouhou životností, např. u venkovní jeřábové a manipulační techniky.