Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech

číslo 1/2006

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech.

Odštěpný závod firmy Hennlich Industrietechnik Lin-Tech, přední dodavatel systémů energetických řetězů v ČR, uvádí na trh nové hliníkové žlaby. Ty nejenže nevykazují nevýhody ocelových žlabů, ale navíc se velmi snadno montují a především cena kompletního systému pojezdové dráhy je příznivější.

Obr. 1.

V technické praxi je ojedinělé, že novější, jednodušší a propracovanější řešení je méně nákladné než to dosud standardně používané. Nové hliníkové vodicí žlaby Super Through firmy Lin-tech však toto tvrzení díky použitému materiálu a jednoduché konstrukci vyvracejí. Jejich hmotnost je totiž menší než hmotnost ocelových žlabů, na rozdíl od ocelových žlabů nekorodují, snáze se montují a celkově jsou levnější.

Hliníkové vodicí žlaby je vhodné použít v aplikacích, kde délka pojezdu v kombinaci s hmotností náplně vede k tomu, že zvolený energetický řetěz již není schopen na danou vzdálenost sám sebe unést a jeho průhyb překročí povolenou hranici. Dosud se pro zmíněný účel převážně používaly žlaby z pozinkovaného ocelového plechu. Jejich výhodou je nižší cena ve srovnání se žlaby z korozivzdorné oceli nebo hliníku, nevýhodou je však jejich velká hmotnost, malá odolnost proti korozi a pracná montáž dílů s kluznými prvky.

Nová generace hliníkových vodicích žlabů najde využití všude tam, kde je kladen velký důraz na kvalitní a nekorodující vedení energetických řetězů s dlouhou životností, např. u venkovní jeřábové a manipulační techniky.