Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo
tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Aktuality

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

For Arch 2018 – Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova Bezpečný domov je jedním z nejdůležitějších aspektů spokojeného života. Nestačí jen…

Průzkum: Češi vidí budoucnost v elektromobilech a autonomních vozech Benzinové a naftové motory jsou na ústupu. Za 30 let budou podle aktuálního průzkumu…

Více aktualit

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech

číslo 1/2006

Nový systém vedení dlouhých pojezdů energetických řetězů Lin-tech.

Odštěpný závod firmy Hennlich Industrietechnik Lin-Tech, přední dodavatel systémů energetických řetězů v ČR, uvádí na trh nové hliníkové žlaby. Ty nejenže nevykazují nevýhody ocelových žlabů, ale navíc se velmi snadno montují a především cena kompletního systému pojezdové dráhy je příznivější.

Obr. 1.

V technické praxi je ojedinělé, že novější, jednodušší a propracovanější řešení je méně nákladné než to dosud standardně používané. Nové hliníkové vodicí žlaby Super Through firmy Lin-tech však toto tvrzení díky použitému materiálu a jednoduché konstrukci vyvracejí. Jejich hmotnost je totiž menší než hmotnost ocelových žlabů, na rozdíl od ocelových žlabů nekorodují, snáze se montují a celkově jsou levnější.

Hliníkové vodicí žlaby je vhodné použít v aplikacích, kde délka pojezdu v kombinaci s hmotností náplně vede k tomu, že zvolený energetický řetěz již není schopen na danou vzdálenost sám sebe unést a jeho průhyb překročí povolenou hranici. Dosud se pro zmíněný účel převážně používaly žlaby z pozinkovaného ocelového plechu. Jejich výhodou je nižší cena ve srovnání se žlaby z korozivzdorné oceli nebo hliníku, nevýhodou je však jejich velká hmotnost, malá odolnost proti korozi a pracná montáž dílů s kluznými prvky.

Nová generace hliníkových vodicích žlabů najde využití všude tam, kde je kladen velký důraz na kvalitní a nekorodující vedení energetických řetězů s dlouhou životností, např. u venkovní jeřábové a manipulační techniky.