Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Praha otestuje elektrobus s dynamickým dobíjením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici.…

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

Nový firemní design elektrospotřebičů ETA

číslo 1/2005

Nový firemní design elektrospotřebičů ETA

O výhodnou pozici na českém trhu malých elektrospotřebičů pro domácnost v současné době usiluje přes třicet převážně zahraničních značek. Technické parametry, užitné vlastnosti, kvalita a cena výrobků renomovaných značek se často příliš neliší; o komerčním úspěchu spotřebiče rozhoduje i to, jak zaujme jeho tvar, barevné provedení, grafika, obal – tedy jeho design. Proto společnost ETA a. s. začala výrazně odlišovat vzhled svých výrobků od konkurenčních. Přitom uplatňuje originální prvky designu, které se pak stávají pro značku ETA charakteristickými. Originální designová řešení jsou výsledkem dlouhodobé spolupráce firmy s mladými českými designéry, pro které ETA a. s. v odborné spolupráci s Design centrem České republiky již tradičně organizuje soutěž ETA-VIZE na vytvoření návrhu nového řešení výrobního designu domácích spotřebičů ETA.

Obr. 1.

Podlahový vysavač 7454 TRINO s novým designem Light Style

Zcela novým fenoménem v oblasti designu je směr zvaný Light Style. Ten díky kombinaci světla, struktury materiálu, vhodného detailu, výběru barev a perspektivy pohledu významně ovlivňuje vizuální vzhled produktu, a tím jeho vnímání zákazníkem. Toto nové pojetí designu bylo veřejnosti poprvé představeno v prosinci 2003 v podobě podlahových vysavačů typové řady ETA 454 TRINO. Přístroje uvedené řady převzaly špičkové technické parametry předchozího modelu a zařadily se mezi nejprodávanější podlahové vysavače na českém trhu (viz obr.).

Pro rok 2005 vyhlásila společnost ETA soutěž na nové řešení designu domácích spotřebičů. Tento ročník soutěže ETA-VIZE 2005 je určen zejména studentům středních a vysokých odborných a uměleckých škol a dále všem designérům. Termín odevzdání výtvarných návrhů je 4. února 2005. Autoři vybraní do druhého kola jsou povinni dodat model výrobku do 31. května 2005. Vyhodnocení a vyhlášení výsledků se uskuteční v červnu téhož roku.

Společnost ETA a. s. tak na základě těchto soutěží získává vedle zajímavých návrhů i tipy na budoucí spolupracovníky v oblasti inovací elektrických spotřebičů.