Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

Více aktualit

Nový firemní design elektrospotřebičů ETA

číslo 1/2005

Nový firemní design elektrospotřebičů ETA

O výhodnou pozici na českém trhu malých elektrospotřebičů pro domácnost v současné době usiluje přes třicet převážně zahraničních značek. Technické parametry, užitné vlastnosti, kvalita a cena výrobků renomovaných značek se často příliš neliší; o komerčním úspěchu spotřebiče rozhoduje i to, jak zaujme jeho tvar, barevné provedení, grafika, obal – tedy jeho design. Proto společnost ETA a. s. začala výrazně odlišovat vzhled svých výrobků od konkurenčních. Přitom uplatňuje originální prvky designu, které se pak stávají pro značku ETA charakteristickými. Originální designová řešení jsou výsledkem dlouhodobé spolupráce firmy s mladými českými designéry, pro které ETA a. s. v odborné spolupráci s Design centrem České republiky již tradičně organizuje soutěž ETA-VIZE na vytvoření návrhu nového řešení výrobního designu domácích spotřebičů ETA.

Obr. 1.

Podlahový vysavač 7454 TRINO s novým designem Light Style

Zcela novým fenoménem v oblasti designu je směr zvaný Light Style. Ten díky kombinaci světla, struktury materiálu, vhodného detailu, výběru barev a perspektivy pohledu významně ovlivňuje vizuální vzhled produktu, a tím jeho vnímání zákazníkem. Toto nové pojetí designu bylo veřejnosti poprvé představeno v prosinci 2003 v podobě podlahových vysavačů typové řady ETA 454 TRINO. Přístroje uvedené řady převzaly špičkové technické parametry předchozího modelu a zařadily se mezi nejprodávanější podlahové vysavače na českém trhu (viz obr.).

Pro rok 2005 vyhlásila společnost ETA soutěž na nové řešení designu domácích spotřebičů. Tento ročník soutěže ETA-VIZE 2005 je určen zejména studentům středních a vysokých odborných a uměleckých škol a dále všem designérům. Termín odevzdání výtvarných návrhů je 4. února 2005. Autoři vybraní do druhého kola jsou povinni dodat model výrobku do 31. května 2005. Vyhodnocení a vyhlášení výsledků se uskuteční v červnu téhož roku.

Společnost ETA a. s. tak na základě těchto soutěží získává vedle zajímavých návrhů i tipy na budoucí spolupracovníky v oblasti inovací elektrických spotřebičů.