Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Společnost SKF rozšířila řadu patentovaných a oceněných vysokovýkonných ložiskových jednotek pro kola automobilů X-Tracker o jednotku s kuželíkovými ložisky. SKF se tak stala jediným dodavatelem, schopným nabídnout ložiskové jednotky pro kola automobilů ve třech provedeních. To přivítají zejména výrobci lehkých vozidel, kteří vyžadují výkon a bezpečnost spolu s nízkou hlučností a vibracemi.

Obr. 1.

Nová asymetrická jednotka X-Tracker s kuželíkovými ložisky určená pro výkonné a velmi výkonné verze lehkých nákladních aut, se vyznačuje vynikající pevností, tuhostí a výkonem. Skládá se ze dvou kuželíkových ložisek, z nichž vnější ložisko má větší průměr a větší počet kuželíků než vnitřní ložisko. Tím je dosaženo vyšší tuhosti, odolnosti a trvanlivosti. Nová jednotka zlepšuje vlastnosti vozidla při zatáčení a snižuje hlučnost i vibrace. Zachovává tvrdost brzd a snižuje jejich opotřebení. Ložisková jednotka X-Tracker přispívá rovněž k větší bezpečnosti, protože vyšší pevnost příruby jednotky zlepšuje ovládání a stabilitu.

Společnost SKF získala za ložiskovou jednotku X-Tracker® prestižní cenu PACE (Premier Automotive Suppliers’ Contribution to Excellence).