Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Společnost SKF rozšířila řadu patentovaných a oceněných vysokovýkonných ložiskových jednotek pro kola automobilů X-Tracker o jednotku s kuželíkovými ložisky. SKF se tak stala jediným dodavatelem, schopným nabídnout ložiskové jednotky pro kola automobilů ve třech provedeních. To přivítají zejména výrobci lehkých vozidel, kteří vyžadují výkon a bezpečnost spolu s nízkou hlučností a vibracemi.

Obr. 1.

Nová asymetrická jednotka X-Tracker s kuželíkovými ložisky určená pro výkonné a velmi výkonné verze lehkých nákladních aut, se vyznačuje vynikající pevností, tuhostí a výkonem. Skládá se ze dvou kuželíkových ložisek, z nichž vnější ložisko má větší průměr a větší počet kuželíků než vnitřní ložisko. Tím je dosaženo vyšší tuhosti, odolnosti a trvanlivosti. Nová jednotka zlepšuje vlastnosti vozidla při zatáčení a snižuje hlučnost i vibrace. Zachovává tvrdost brzd a snižuje jejich opotřebení. Ložisková jednotka X-Tracker přispívá rovněž k větší bezpečnosti, protože vyšší pevnost příruby jednotky zlepšuje ovládání a stabilitu.

Společnost SKF získala za ložiskovou jednotku X-Tracker® prestižní cenu PACE (Premier Automotive Suppliers’ Contribution to Excellence).