Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo
tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Aktuality

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Nové snímače pohybu od společnosti SieSKF rozšiřuje řadu X-Tracker

Společnost SKF rozšířila řadu patentovaných a oceněných vysokovýkonných ložiskových jednotek pro kola automobilů X-Tracker o jednotku s kuželíkovými ložisky. SKF se tak stala jediným dodavatelem, schopným nabídnout ložiskové jednotky pro kola automobilů ve třech provedeních. To přivítají zejména výrobci lehkých vozidel, kteří vyžadují výkon a bezpečnost spolu s nízkou hlučností a vibracemi.

Obr. 1.

Nová asymetrická jednotka X-Tracker s kuželíkovými ložisky určená pro výkonné a velmi výkonné verze lehkých nákladních aut, se vyznačuje vynikající pevností, tuhostí a výkonem. Skládá se ze dvou kuželíkových ložisek, z nichž vnější ložisko má větší průměr a větší počet kuželíků než vnitřní ložisko. Tím je dosaženo vyšší tuhosti, odolnosti a trvanlivosti. Nová jednotka zlepšuje vlastnosti vozidla při zatáčení a snižuje hlučnost i vibrace. Zachovává tvrdost brzd a snižuje jejich opotřebení. Ložisková jednotka X-Tracker přispívá rovněž k větší bezpečnosti, protože vyšší pevnost příruby jednotky zlepšuje ovládání a stabilitu.

Společnost SKF získala za ložiskovou jednotku X-Tracker® prestižní cenu PACE (Premier Automotive Suppliers’ Contribution to Excellence).