Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo
tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Nová pravidla pro sběr použitých baterií

Zvýšit počet sběrných míst použitých baterií i akumulátorů a zlepšit podmínky pro jejich sběr má novela zákona o odpadech, kterou 12. června schválila sněmovna. Nová pravidla přinesou povinnosti také výrobcům, kteří budou muset např. zajistit, aby se na každé baterii s obsahem těžkých kovů objevil symbol použité chemikálie. Novela, kterou nyní dostane k projednání senát, do českého práva zavádí evropskou směrnici, která ukládá členským státům zajistit do roku 2012 sběr alespoň čtvrtiny použitých baterií a akumulátorů. Do roku 2016 to má být alespoň čtyřicet pět procent. V Česku se podle údajů k předloňskému roku sbíralo necelých devět procent baterií. Norma má vést k rozšíření počtu míst, kde budou lidé mít možnost odevzdat staré baterie a monočlánky. Výrobci a dovozci budou muset zajistit, aby prodejny, kde se baterie a monočlánky prodávají, je také odebíraly zpět od zákazníků. Výrobcům se zavádí povinnost financovat zpracování použitých baterií, zároveň se zakazuje jejich spalování. Novela na zásah sněmovny naopak ruší povinnost výrobce předat odběrateli technickou dokumentaci prokazující splnění požadavků pro uvedení baterií nebo akumulátorů na trh.

[Časopis Odpady.]