Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Nová generace elektrocentrál Olympian

Společnost Phoenix-Zeppelin (P-Z) uvádí na český trh novou generaci elektrocentrál znač­ky Olympian ve výkonovém rozsahu 11 až 160 kW. Výrobcem elektrocentrál Olympian je americká společnost Caterpillar. Phoenix--Zeppelin, výhradní zástupce stavebních stro­jů a motorů značky Caterpillar v ČR, nabídne zákazníkům čtrnáct modelů těchto elektric­kých agregátů, které najdou využití přede­vším v oblasti zabezpečení elektrické energie menších budov. Nová generace elektrocent­rál Olympian se již na první pohled odlišu­je od předchozích modelů. Kapota i samotný stroj obsahují mnoho modulárních prvků, kte­ré jsou společné pro více modelů ve výkono­vé řadě. Novinkou je také použití plastových prvků. Díky novým materiálům absorbujícím hluk a zjednodušené konstrukci došlo ke sní­žení akustického výkonu.
 
Kapota elektrocentrály je chráněna proti koro­zi podobně jako moderní automobily. Největší novinky se ovšem skrývají pod kapotou elek­trocentrály. K osvědčenému motoru Perkins byl instalován nový systém filtrace vzduchu i tlumič výfuku. Všechny servisní body jsou soustředěny na jedné straně stroje, což umož­ňuje dobrou přístupnost. Elektronické řízení zajišťuje minimální kolísání napětí i frekven­ce při různých typech zátěže. Pod ústrojím je instalována palivová nádrž pro min. osmihodi­nový provoz při jmenovitém výkonu.

[Tiskové materiály P-Z.]