Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Nejdelší energetický přívod na světě

Nejdelší pohyblivý přívod energií na světě vyrobila a dodala společnost Hennlich Industrietechnik pro severočeskou elektrárnu Tušimice II, náležící do Skupiny ČEZ. Celková délka přívodu energií pro stroje obsluhující skládku hnědého uhlí přesahuje 600 m, čímž byl překonán dosavadní délkový rekord z námořního přístavu v Singapuru o více než 100 m. K vytvoření unikátního řešení museli odborníci z Hennlich Engineering přistoupit poté, co elektrárna Tušimice II spojila původně dvě samostatné uhelné skládky v jednu. Skládka pojme 120 000 t uhlí. Vlaková souprava, která by naplnila tuto skládku, by byla dlouhá 32 km (to je jako kdyby byla lokomotiva na nádraží v Praze, ale zadní vagony by ještě stály v Berouně). Technickou zajímavostí je také to, že toto řešení umožňuje připojit každý z nakladačů na libovolný typ energetického přívodu. Součástí flexibilních vedení jsou i optické kabely pro přenosy signálů a přívod technologické vody.
[Tiskové materiály Hennlich.]