Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Nejdelší energetický přívod na světě

Nejdelší pohyblivý přívod energií na světě vyrobila a dodala společnost Hennlich Industrietechnik pro severočeskou elektrárnu Tušimice II, náležící do Skupiny ČEZ. Celková délka přívodu energií pro stroje obsluhující skládku hnědého uhlí přesahuje 600 m, čímž byl překonán dosavadní délkový rekord z námořního přístavu v Singapuru o více než 100 m. K vytvoření unikátního řešení museli odborníci z Hennlich Engineering přistoupit poté, co elektrárna Tušimice II spojila původně dvě samostatné uhelné skládky v jednu. Skládka pojme 120 000 t uhlí. Vlaková souprava, která by naplnila tuto skládku, by byla dlouhá 32 km (to je jako kdyby byla lokomotiva na nádraží v Praze, ale zadní vagony by ještě stály v Berouně). Technickou zajímavostí je také to, že toto řešení umožňuje připojit každý z nakladačů na libovolný typ energetického přívodu. Součástí flexibilních vedení jsou i optické kabely pro přenosy signálů a přívod technologické vody.
[Tiskové materiály Hennlich.]