Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo
tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Aktuality

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

Nejdelší energetický přívod na světě

Nejdelší pohyblivý přívod energií na světě vyrobila a dodala společnost Hennlich Industrietechnik pro severočeskou elektrárnu Tušimice II, náležící do Skupiny ČEZ. Celková délka přívodu energií pro stroje obsluhující skládku hnědého uhlí přesahuje 600 m, čímž byl překonán dosavadní délkový rekord z námořního přístavu v Singapuru o více než 100 m. K vytvoření unikátního řešení museli odborníci z Hennlich Engineering přistoupit poté, co elektrárna Tušimice II spojila původně dvě samostatné uhelné skládky v jednu. Skládka pojme 120 000 t uhlí. Vlaková souprava, která by naplnila tuto skládku, by byla dlouhá 32 km (to je jako kdyby byla lokomotiva na nádraží v Praze, ale zadní vagony by ještě stály v Berouně). Technickou zajímavostí je také to, že toto řešení umožňuje připojit každý z nakladačů na libovolný typ energetického přívodu. Součástí flexibilních vedení jsou i optické kabely pro přenosy signálů a přívod technologické vody.
[Tiskové materiály Hennlich.]