Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo
tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Nejdelší energetický přívod na světě

Nejdelší pohyblivý přívod energií na světě vyrobila a dodala společnost Hennlich Industrietechnik pro severočeskou elektrárnu Tušimice II, náležící do Skupiny ČEZ. Celková délka přívodu energií pro stroje obsluhující skládku hnědého uhlí přesahuje 600 m, čímž byl překonán dosavadní délkový rekord z námořního přístavu v Singapuru o více než 100 m. K vytvoření unikátního řešení museli odborníci z Hennlich Engineering přistoupit poté, co elektrárna Tušimice II spojila původně dvě samostatné uhelné skládky v jednu. Skládka pojme 120 000 t uhlí. Vlaková souprava, která by naplnila tuto skládku, by byla dlouhá 32 km (to je jako kdyby byla lokomotiva na nádraží v Praze, ale zadní vagony by ještě stály v Berouně). Technickou zajímavostí je také to, že toto řešení umožňuje připojit každý z nakladačů na libovolný typ energetického přívodu. Součástí flexibilních vedení jsou i optické kabely pro přenosy signálů a přívod technologické vody.
[Tiskové materiály Hennlich.]