Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Logo ČEZ, a. s., není vůbec „nové“

číslo 2/2004

Referáty

Logo ČEZ, a. s., není vůbec „nové“
Náhoda, nebo zlý úmysl?

Václav Horáček,
šéfredaktor časopisu Česká energetika

Všichni jistě vědí, že od září 2003 má společnost ČEZ, a. s., nové logo. Logo, které vysocí manažeři společnosti označují za symbol „stability„. Takové logo není levné. Platí se nemalé peníze za návrh grafikovi nebo agentuře a také se vynaloží nemalé prostředky na jeho propagaci. Musím uznat, že se mi logo líbí. Je jednoduché, ale přitom nepřehlédnutelné. Obr. 1 A barva také není špatná. Hodně lidí při jeho komentování říká „to bych jim namaloval za pivo, nebo bych řekl devítileté dceři a nemuseli za to platit statisíce a možná miliony„. Já zase tvrdím, že v jednoduchosti je síla, a zdánlivě jednoduché logo muselo dát grafikovi hodně přemýšlení a agentuře čas, aby jeho vzhled náležitě zdůvodnila. Myslel jsem si to i o logu ČEZ, a. s., ale jen do 24. září 2003. Zcela výjimečně jsem si pustil televizi a zrovna běžel pořad, kde chodili dělníci v přilbách s novou značkou ČEZ, a. s. To mne nijak nezaujalo, ale až do momentu, kdy jsem zjistil, že se jedná o záběry z Dánska a dotyční dělníci nejsou pracovníci ČEZ, a. s., ale společnosti ENERGI E2, která je významnou dánskou energetickou společností.

Po podrobném prozkoumání jsem musel uznat, že loga obou společností nejsou zcela stejná, ale rozdíly považuji za zanedbatelné (viz logo ČEZ a logo Energetika), pokud se jedná o společnosti ze stejného oboru a jedna z nich nás přesvědčuje o originalitě svého loga. Nevím, zda se grafik při návrhu inspiroval v Dánsku nebo zda management ČEZ, a. s., věděl o podobném logu ENERGI E2 (viz logo Energi 2) – možná ano, přece jen se nejedná o společnost malou. Také byl jistě učiněn patřičný průzkum, zda již někdo naše „nové“ logo nemá. Přece jenom získat nadnárodní ochrannou známku není jednoduché. Na tyto záležitosti se zeptám tiskového mluvčího společnosti ČEZ, a. s., a věřím, že dostanu uspokojivé odpovědi, o které se rád podělím. Otázkou nadále zůstává, zda v případě této podobnosti jde o náhodu, nebo úmysl.

Pro informaci ještě doplněk:
ČESKÁ ENERGETIKA je společnost působící v oblastech informací, propagace, publikování a poradenství v energetice České republiky. Vznikla za účelem zlepšení komunikace a spolupráce mezi energetickými společnostmi, oprávněnými zákazníky, výrobci a dodavateli pro energetiku, státem a veřejností.