časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Lidé a ELEKTRO

|

číslo 6/2006

Jiří Hlinovský – nezávislý technický poradce pro oblast strojírenství

Vzděláním jste průmyslovák elektrotechnik. Jak jste se dostal k poradenství v oblasti strojírenství?
S velkou hrdostí se označuji za „čistokrevného elektrikáře„. Jsem revizní technik elektro, projektoval jsem elektrická zařízení automatizovaných strojů a linek. Na stáži v SRN v polovině devadesátých let jsem s překvapením zjistil, jak vysoké nároky na bezpečnost strojních zařízení jsou v zemích EU. A jako správný „beran„ jsem se problematice tzv. funkční bezpečnosti řídicích systémů strojních zařízení začal věnovat intenzívně. Dnes se problematikou managementu rizika živím, publikuji o ní a přednáším ji na odborných seminářích.

Obr. 1.

Kdo jsou Vaši klienti?
Jednak firmy, které pochopily, že systémovým uplatňováním managementu rizika se vyhnou mnoha možným nepříjemnostem, a dále firmy, které se z neznalosti aktuálních bezpečnostních předpisů už do nějakého problému dostaly. Nároky na bezpečnost výrobních strojních zařízení jsou totiž mnohdy pro top management řady českých „taky podniků“ šokující a doslova neuvěřitelné.

Je nějaký jiný obor než elektrotechnika, ke kterému máte bližší vztah?
Velice rád truhlařím a mým posledním dílem je celodřevěný ponk pro mého zetě.

Co konkrétně nebo jakou literaturu právě čtete?
Jako lahůdky čtu romány Toma Clancyho a Andyho McNaba. Naposledy například akční novinku Zásah v krizi. Tam je také riziko, ale hlavní postava je řeší trochu jiným způsobem.

Hrajete na nějaký hudební nástroj?
Zhruba pětačtyřicet let se v nepravidelných intervalech pokouším naučit hře na kytaru. Zatím dost marně.

Ke kterému sportu máte nejbližší vztah?
K hokeji.

Které lidské vlastnosti nejvíce oceňujete?