Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

číslo 11/2006

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

Nejen japonské rychlovlaky se mohou nadnášet na magnetickém polštáři. Nyní si tuto vymoženost mohou dopřát i uživatelé systémů energetických řetězů. Společnost Hennlich Industrietechnik představuje na českém trhu unikátní systém firmy igus, světového lídra ve výrobě energetických řetězů a kluzných ložisek, nazvaný LeviChain. Obr. 1. „Na rozdíl od klasického provedení, kdy je energetický řetěz uložen ve vodícím žlabu, je v tomto případě držen ve vzduchu magnetickým polem, takže dochází k eliminaci otěru a maximální redukci hluku,„ popsal výhody systému ing. Jaroslav Beneš, product manager pro energetické řetězy společnosti Hennlich Industrietechnik. Dodal, že v současné době je možné takto realizovat pojezd o délce až 40 metrů. Oba konce levitujícího řetězu navíc mohou být pohyblivé, a to nezávisle na sobě samých i na délce pojezdu. To před konstruktéry strojů otevírá úplně nové možnosti.

Použití energetických řetězů při pojezdech delších, než odpovídá jejich samonosné délce, způsobí, že horní větev řetězu se pod vlivem vlastní hmotnosti a hmotnosti vložené náplně položí na spodní část řetězu, po které při pojíždění klouže. Následkem je větší namáhání řetězu vlivem jeho průhybu a tření. Otěr kluzných ploch řetězu vede ke vzniku nečistot či zvýšené hlučnosti systému. Systém LeviChain tyto problémy odstraňuje.

Další informace na:
tel.: 416 711 335
e-mail: benes@hennlich.cz
http://www.hennlich/lin-tech