Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

číslo 11/2006

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

Nejen japonské rychlovlaky se mohou nadnášet na magnetickém polštáři. Nyní si tuto vymoženost mohou dopřát i uživatelé systémů energetických řetězů. Společnost Hennlich Industrietechnik představuje na českém trhu unikátní systém firmy igus, světového lídra ve výrobě energetických řetězů a kluzných ložisek, nazvaný LeviChain. Obr. 1. „Na rozdíl od klasického provedení, kdy je energetický řetěz uložen ve vodícím žlabu, je v tomto případě držen ve vzduchu magnetickým polem, takže dochází k eliminaci otěru a maximální redukci hluku,„ popsal výhody systému ing. Jaroslav Beneš, product manager pro energetické řetězy společnosti Hennlich Industrietechnik. Dodal, že v současné době je možné takto realizovat pojezd o délce až 40 metrů. Oba konce levitujícího řetězu navíc mohou být pohyblivé, a to nezávisle na sobě samých i na délce pojezdu. To před konstruktéry strojů otevírá úplně nové možnosti.

Použití energetických řetězů při pojezdech delších, než odpovídá jejich samonosné délce, způsobí, že horní větev řetězu se pod vlivem vlastní hmotnosti a hmotnosti vložené náplně položí na spodní část řetězu, po které při pojíždění klouže. Následkem je větší namáhání řetězu vlivem jeho průhybu a tření. Otěr kluzných ploch řetězu vede ke vzniku nečistot či zvýšené hlučnosti systému. Systém LeviChain tyto problémy odstraňuje.

Další informace na:
tel.: 416 711 335
e-mail: benes@hennlich.cz
http://www.hennlich/lin-tech