Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo
tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

číslo 11/2006

LeviChain – první „levitující“ energetický řetěz na světě

Nejen japonské rychlovlaky se mohou nadnášet na magnetickém polštáři. Nyní si tuto vymoženost mohou dopřát i uživatelé systémů energetických řetězů. Společnost Hennlich Industrietechnik představuje na českém trhu unikátní systém firmy igus, světového lídra ve výrobě energetických řetězů a kluzných ložisek, nazvaný LeviChain. Obr. 1. „Na rozdíl od klasického provedení, kdy je energetický řetěz uložen ve vodícím žlabu, je v tomto případě držen ve vzduchu magnetickým polem, takže dochází k eliminaci otěru a maximální redukci hluku,„ popsal výhody systému ing. Jaroslav Beneš, product manager pro energetické řetězy společnosti Hennlich Industrietechnik. Dodal, že v současné době je možné takto realizovat pojezd o délce až 40 metrů. Oba konce levitujícího řetězu navíc mohou být pohyblivé, a to nezávisle na sobě samých i na délce pojezdu. To před konstruktéry strojů otevírá úplně nové možnosti.

Použití energetických řetězů při pojezdech delších, než odpovídá jejich samonosné délce, způsobí, že horní větev řetězu se pod vlivem vlastní hmotnosti a hmotnosti vložené náplně položí na spodní část řetězu, po které při pojíždění klouže. Následkem je větší namáhání řetězu vlivem jeho průhybu a tření. Otěr kluzných ploch řetězu vede ke vzniku nečistot či zvýšené hlučnosti systému. Systém LeviChain tyto problémy odstraňuje.

Další informace na:
tel.: 416 711 335
e-mail: benes@hennlich.cz
http://www.hennlich/lin-tech