Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Více aktualit

Letiště Helsinky využívá 2 300 pohonů VLT

Nejkratší spojení z Evropy na Dálný východ je přes severní pól. Finsko má dokonalou polohu na této trase, proto letiště Helsinky vyvíjí trvalé úsilí, jehož cílem je významně zvýšit tranzitní letecký provoz. Záměrem je dosáhnout při přestupu pasažérů v režimu tranzitu z letadla do letadla dobu 35 min. Taková průchodnost vyžaduje velmi rychlou manipulaci se zavazadly. Systém manipulace se zavazadly byl nejprve sloučen ze čtyř stanovišť do jednoho nového centra. Přestupové vzdálenosti se sice prodloužily, ale rychlé dopravníkové pásy a automatické řízení zavazadlového systému tuto nevýhodu více než vykompenzovaly. Celý automatický zavazadlový systém nyní obsahuje 3 300 motorů, nový systém je vybaven 2 300 měniči frekvence Danfoss VLT®. Využívání velkého množství elektromotorů napájených měniči frekvence umožnilo významně snížit spotřebu elektrické energie v různých částech systému při zvýšení přepravní rychlosti zavazadel. Jestliže měnič frekvence ve své blízkosti zjistí přítomnost zavazadla, spustí na několik sekund chod motoru.

[Tiskové materiály Danfoss.]