Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo
tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Aktuality

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

For Arch 2018 – Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova Bezpečný domov je jedním z nejdůležitějších aspektů spokojeného života. Nestačí jen…

Více aktualit

Letiště Helsinky využívá 2 300 pohonů VLT

Nejkratší spojení z Evropy na Dálný východ je přes severní pól. Finsko má dokonalou polohu na této trase, proto letiště Helsinky vyvíjí trvalé úsilí, jehož cílem je významně zvýšit tranzitní letecký provoz. Záměrem je dosáhnout při přestupu pasažérů v režimu tranzitu z letadla do letadla dobu 35 min. Taková průchodnost vyžaduje velmi rychlou manipulaci se zavazadly. Systém manipulace se zavazadly byl nejprve sloučen ze čtyř stanovišť do jednoho nového centra. Přestupové vzdálenosti se sice prodloužily, ale rychlé dopravníkové pásy a automatické řízení zavazadlového systému tuto nevýhodu více než vykompenzovaly. Celý automatický zavazadlový systém nyní obsahuje 3 300 motorů, nový systém je vybaven 2 300 měniči frekvence Danfoss VLT®. Využívání velkého množství elektromotorů napájených měniči frekvence umožnilo významně snížit spotřebu elektrické energie v různých částech systému při zvýšení přepravní rychlosti zavazadel. Jestliže měnič frekvence ve své blízkosti zjistí přítomnost zavazadla, spustí na několik sekund chod motoru.

[Tiskové materiály Danfoss.]