Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo
tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Češi chtějí bydlet lépe – návštěvnost jarních veletrhů o bydlení stoupla o čtvrtinu Výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech bylo v minulých dnech nabité k prasknutí. Téměř…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Letiště Helsinky využívá 2 300 pohonů VLT

Nejkratší spojení z Evropy na Dálný východ je přes severní pól. Finsko má dokonalou polohu na této trase, proto letiště Helsinky vyvíjí trvalé úsilí, jehož cílem je významně zvýšit tranzitní letecký provoz. Záměrem je dosáhnout při přestupu pasažérů v režimu tranzitu z letadla do letadla dobu 35 min. Taková průchodnost vyžaduje velmi rychlou manipulaci se zavazadly. Systém manipulace se zavazadly byl nejprve sloučen ze čtyř stanovišť do jednoho nového centra. Přestupové vzdálenosti se sice prodloužily, ale rychlé dopravníkové pásy a automatické řízení zavazadlového systému tuto nevýhodu více než vykompenzovaly. Celý automatický zavazadlový systém nyní obsahuje 3 300 motorů, nový systém je vybaven 2 300 měniči frekvence Danfoss VLT®. Využívání velkého množství elektromotorů napájených měniči frekvence umožnilo významně snížit spotřebu elektrické energie v různých částech systému při zvýšení přepravní rychlosti zavazadel. Jestliže měnič frekvence ve své blízkosti zjistí přítomnost zavazadla, spustí na několik sekund chod motoru.

[Tiskové materiály Danfoss.]