Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Letiště Helsinky využívá 2 300 pohonů VLT

Nejkratší spojení z Evropy na Dálný východ je přes severní pól. Finsko má dokonalou polohu na této trase, proto letiště Helsinky vyvíjí trvalé úsilí, jehož cílem je významně zvýšit tranzitní letecký provoz. Záměrem je dosáhnout při přestupu pasažérů v režimu tranzitu z letadla do letadla dobu 35 min. Taková průchodnost vyžaduje velmi rychlou manipulaci se zavazadly. Systém manipulace se zavazadly byl nejprve sloučen ze čtyř stanovišť do jednoho nového centra. Přestupové vzdálenosti se sice prodloužily, ale rychlé dopravníkové pásy a automatické řízení zavazadlového systému tuto nevýhodu více než vykompenzovaly. Celý automatický zavazadlový systém nyní obsahuje 3 300 motorů, nový systém je vybaven 2 300 měniči frekvence Danfoss VLT®. Využívání velkého množství elektromotorů napájených měniči frekvence umožnilo významně snížit spotřebu elektrické energie v různých částech systému při zvýšení přepravní rychlosti zavazadel. Jestliže měnič frekvence ve své blízkosti zjistí přítomnost zavazadla, spustí na několik sekund chod motoru.

[Tiskové materiály Danfoss.]