Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Kvalitní spojení el. systémů na železnici

Multi-Contact Czech, c/o Stäubli Systems, s. r. o.
 
Spotřeba elektřiny ve vlacích v posledních letech stále roste. Vedle výkonnějšího pohonu je hlavním cílem konstruktérů vozidel pohodlí cestujících. Mnohé funkce ve vagonech, jako jsou automatické dveře, topení, klimatizace, informační a zábavní systémy pro cestující, jsou ovládány elektricky a očekává se od nich, že budou pracovat hladce a bez přerušení. Pomocné měniče energie převádějí vysoké vstupní napětí trakčního vedení na napětí požadované jednotlivými spotřebiči v celém vlaku.
 

Zvláštní požadavky na elektrické konektory

 
Aby měniče mohly plnit všechny požadavky a poskytovaly stabilní a konstantní napájení, musí odolávat vibracím a otřesům působeným pohybem vlaku a v závislosti na umístění také různým vnějším vlivům, jako je teplo, chlad a vlhkost. Z těchto důvodů je kvalita každého elektrického konektoru použitého v měniči zásadním faktorem ovlivňujícím výkonnost a životnost
měniče jako celku. Ideálními charakteristikami jsou velké přenášené proudy, malý přechodový odpor a minimální ztráta výkonu. Konektory švýcarské společnosti Multi-Contact nejenže tyto požadavky splňují, ale díky osvědčené technologii MC
Multilam je ještě převyšují, dokonale se tedy hodí k použití v odvětví železnic.
 

Nové produkty pro železniční aplikace

 
Společnost MC Groups dodává své produkty určené pro odvětví železnic prostřednictvím svých četných poboček po celém světě. Přitom vždy spoléhá na pobočku MultiContact France (Alsasko) jako na své specializované pracoviště, když jde o nový vývoj a specifická řešení právě pro zmíněný obor. Železniční specialisté v MC nedávno představili novou sérii výrobků určených zejména pro uspokojení požadavků tohoto odvětví, jež byla vyvinuta na základě jejich osvědčeného know-how a zkušeností.
 
Modular Power Connector (MPC) je nová řada modulárních silových konektorů.
 
Je určena k zajištění elektrického propojení mezi funkčními celky trakčního řetězce použitého v železničních vozidlech. Systém MPC má výhodu mnohostranného využití, kompaktního a modulárního řešení využívajícího racionalizaci a standardizaci společných komponent. Modulárními silovými konektory lze zajistit mnohé funkce, zejména:
  • propojení mezi jednotlivými vozy,
  • vzájemné propojení kontejnerů s elektrotechnickými komponentami (trakční měniče, střídače, baterie),
  • připojení elektrických trakčních motorů na podvozcích lokomotiv.
 
Charakteristiky MPC:
  • sestava několika jednopólových konektorů vn,
  • použitelnost pro napětí až 3 600 V,
  • možnost zapojit vodiče o průřezu od 10 do 300 mm2.
 

Obr. Silový konektor měniče