Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo
tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Kvalitní spojení el. systémů na železnici

Multi-Contact Czech, c/o Stäubli Systems, s. r. o.
 
Spotřeba elektřiny ve vlacích v posledních letech stále roste. Vedle výkonnějšího pohonu je hlavním cílem konstruktérů vozidel pohodlí cestujících. Mnohé funkce ve vagonech, jako jsou automatické dveře, topení, klimatizace, informační a zábavní systémy pro cestující, jsou ovládány elektricky a očekává se od nich, že budou pracovat hladce a bez přerušení. Pomocné měniče energie převádějí vysoké vstupní napětí trakčního vedení na napětí požadované jednotlivými spotřebiči v celém vlaku.
 

Zvláštní požadavky na elektrické konektory

 
Aby měniče mohly plnit všechny požadavky a poskytovaly stabilní a konstantní napájení, musí odolávat vibracím a otřesům působeným pohybem vlaku a v závislosti na umístění také různým vnějším vlivům, jako je teplo, chlad a vlhkost. Z těchto důvodů je kvalita každého elektrického konektoru použitého v měniči zásadním faktorem ovlivňujícím výkonnost a životnost
měniče jako celku. Ideálními charakteristikami jsou velké přenášené proudy, malý přechodový odpor a minimální ztráta výkonu. Konektory švýcarské společnosti Multi-Contact nejenže tyto požadavky splňují, ale díky osvědčené technologii MC
Multilam je ještě převyšují, dokonale se tedy hodí k použití v odvětví železnic.
 

Nové produkty pro železniční aplikace

 
Společnost MC Groups dodává své produkty určené pro odvětví železnic prostřednictvím svých četných poboček po celém světě. Přitom vždy spoléhá na pobočku MultiContact France (Alsasko) jako na své specializované pracoviště, když jde o nový vývoj a specifická řešení právě pro zmíněný obor. Železniční specialisté v MC nedávno představili novou sérii výrobků určených zejména pro uspokojení požadavků tohoto odvětví, jež byla vyvinuta na základě jejich osvědčeného know-how a zkušeností.
 
Modular Power Connector (MPC) je nová řada modulárních silových konektorů.
 
Je určena k zajištění elektrického propojení mezi funkčními celky trakčního řetězce použitého v železničních vozidlech. Systém MPC má výhodu mnohostranného využití, kompaktního a modulárního řešení využívajícího racionalizaci a standardizaci společných komponent. Modulárními silovými konektory lze zajistit mnohé funkce, zejména:
  • propojení mezi jednotlivými vozy,
  • vzájemné propojení kontejnerů s elektrotechnickými komponentami (trakční měniče, střídače, baterie),
  • připojení elektrických trakčních motorů na podvozcích lokomotiv.
 
Charakteristiky MPC:
  • sestava několika jednopólových konektorů vn,
  • použitelnost pro napětí až 3 600 V,
  • možnost zapojit vodiče o průřezu od 10 do 300 mm2.
 

Obr. Silový konektor měniče