Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo
tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Nejlepší exponáty veletrhu FOR ARCH získaly ocenění GRAND PRIX Odborná porota i letos vybírala ty nejlepší exponáty a technologie. Ocenění GRAND PRIX…

Indická jazyková verze webové stránky TME Společnost Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o oznámila, že veškeré nezbytné…

Více aktualit

Kvalitní spojení el. systémů na železnici

Multi-Contact Czech, c/o Stäubli Systems, s. r. o.
 
Spotřeba elektřiny ve vlacích v posledních letech stále roste. Vedle výkonnějšího pohonu je hlavním cílem konstruktérů vozidel pohodlí cestujících. Mnohé funkce ve vagonech, jako jsou automatické dveře, topení, klimatizace, informační a zábavní systémy pro cestující, jsou ovládány elektricky a očekává se od nich, že budou pracovat hladce a bez přerušení. Pomocné měniče energie převádějí vysoké vstupní napětí trakčního vedení na napětí požadované jednotlivými spotřebiči v celém vlaku.
 

Zvláštní požadavky na elektrické konektory

 
Aby měniče mohly plnit všechny požadavky a poskytovaly stabilní a konstantní napájení, musí odolávat vibracím a otřesům působeným pohybem vlaku a v závislosti na umístění také různým vnějším vlivům, jako je teplo, chlad a vlhkost. Z těchto důvodů je kvalita každého elektrického konektoru použitého v měniči zásadním faktorem ovlivňujícím výkonnost a životnost
měniče jako celku. Ideálními charakteristikami jsou velké přenášené proudy, malý přechodový odpor a minimální ztráta výkonu. Konektory švýcarské společnosti Multi-Contact nejenže tyto požadavky splňují, ale díky osvědčené technologii MC
Multilam je ještě převyšují, dokonale se tedy hodí k použití v odvětví železnic.
 

Nové produkty pro železniční aplikace

 
Společnost MC Groups dodává své produkty určené pro odvětví železnic prostřednictvím svých četných poboček po celém světě. Přitom vždy spoléhá na pobočku MultiContact France (Alsasko) jako na své specializované pracoviště, když jde o nový vývoj a specifická řešení právě pro zmíněný obor. Železniční specialisté v MC nedávno představili novou sérii výrobků určených zejména pro uspokojení požadavků tohoto odvětví, jež byla vyvinuta na základě jejich osvědčeného know-how a zkušeností.
 
Modular Power Connector (MPC) je nová řada modulárních silových konektorů.
 
Je určena k zajištění elektrického propojení mezi funkčními celky trakčního řetězce použitého v železničních vozidlech. Systém MPC má výhodu mnohostranného využití, kompaktního a modulárního řešení využívajícího racionalizaci a standardizaci společných komponent. Modulárními silovými konektory lze zajistit mnohé funkce, zejména:
  • propojení mezi jednotlivými vozy,
  • vzájemné propojení kontejnerů s elektrotechnickými komponentami (trakční měniče, střídače, baterie),
  • připojení elektrických trakčních motorů na podvozcích lokomotiv.
 
Charakteristiky MPC:
  • sestava několika jednopólových konektorů vn,
  • použitelnost pro napětí až 3 600 V,
  • možnost zapojit vodiče o průřezu od 10 do 300 mm2.
 

Obr. Silový konektor měniče