Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo
tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Aktuality

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

KOPOS Kolín a 80 let výroby elektroinstalačního materiálu

číslo 6/2006

KOPOS Kolín a 80 let výroby elektroinstalačního materiálu

Za dobu svého dvanáctiletého působení se nový majitel společnost KOPOS Kolín a. s. pozvedl na úroveň světových výrobců elektroinstalačních materiálů. Společnost, která investovala nemalé prostředky do informačních technologií a do logistického řešení výrobních provozů, skladování i odbavování zakázek, začala v letošním roce používat nový informační systém. Ten nahradil řadu samostatných informačních produktů, které již přestaly držet krok s tempem vývoje společnosti. Dipl.-Ing. Josef Vavrouch, generální ředitel společnosti KOPOS Kolín, přiblížil novinářům na tiskové konferenci na veletrhu Amper 2006, jakým způsobem komunikuje vrcholový (top) management se středním managementem i dalšími zaměstnanci a o přínosu takové komunikace pro úspěšný rozvoj firmy.

Obr. 1.

Stánek Koposu na veletrhu Amper 2006

MUDr. Jiří Vavrouch, obchodní ředitel společnosti, představil produktové novinky, které společnost prezentovala na veletrhu Amper 2006. Zejména však pohovořil o úspěšné cestě společnosti do zahraničí. KOPOS Kolín má deset dceřiných společností, především v zemích východní Evropy i Asie. Dokladem úspěšné expanze do zahraničí je plánované otevření jedenácté dceřiné společnosti v Chorvatsku. MUDr. Vavrouch zmínil, že společnost počítá s dalším růstem a že uvažuje o vniknutí na jihoamerický kontinent a do dalších zemí.

K největším domácím investicím posledních let patřila stavba vlastní mísírny PVC a výstavba nové haly za tři sta milionů korun, která byla vybudována za jeden rok při plném provozu. Od roku 1994 činila celková výše investic společnosti více než jednu miliardu korun. Všechny inovační investice se zatím vyplatily a společnost neustále zvyšuje svůj obrat.

Cílem společnosti je nejen udržet se na úrovni prvotřídních výrobců elektroinstalačních materiálů, ale být také ohleduplným partnerem jak pro zaměstnance, odběratele a obchodní partnery, tak pro životní prostředí. Proto KOPOS přichází se stále novějšími produkty z řady bezolovnatých a bezhalogenových výrobků, které jsou vhodné pro instalaci ve velkých shromažďovacích prostorách, neboť v případě požáru neprodukují toxické zplodiny.

Kořeny společnosti KOPOS Kolín a. s. sahají do roku 1926. Firma, která se vždy specializovala na výrobu elektroinstalačního materiálu, zaměstnává v současné době v ČR tři sta padesát pět lidí. Věkový průměr zaměstnanců je čtyřicet jedna roků a průměrná délka pracovního poměru překračuje jedenáct let.

http://www.kopos.cz