Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

Více aktualit

Komise posoudí férovost cen elektřiny

Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman se sešel na pracovním setkání u kulatého stolu se zástupci energetických společností ČEZ, E.ON a PRE. Jednání se zúčastnili také představitelé Energetického regulačního úřadu (ERÚ), Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) a Hospodářské komory České republiky (HKČR). Tématem jednání byly možnosti posílení transparentnosti tvorby cen elektrické energie pro koncové zákazníky.
 
Předseda Energetického regulačního úřadu Josef Fiřt na jednání navrhl ustavit expertní komisi pro transparentní tvorbu cen elektrické energie. Komise bude pracovat při Energetickém regulačním úřadu a zastoupeni v ní budou experti z ERÚ, HK ČR, SP ČR a další přizvaní odborníci. Úlohou této expertní skupiny bude posoudit férovost produktů jednotlivých dodavatelů elektřiny pro koncového zákazníka. Komise bude posuzovat pravidla, podle kterých budou energetické společnosti nakupovat elektřinu pro koncové zákazníky, kteří se nerozhodli pro cenovou fixaci. Stejnou měrou se ale zaměří i na produkty, které fixaci cen nabízejí. Účastníci jednání se shodli, že zákazníkům chybí jasné a srozumitelné informace, aby se mohli rozhodnout pro fixaci nebo pro zachování dosavadního způsobu tvorby ceny. Proto ERÚ i energetické společnosti budou realizovat specializované informační kampaně.
[Tiskové materiály MPO.]