Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Integrované pohony IDS a IFS

číslo 6/2005

Integrované pohony IDS a IFS

Ing. Aleš Uher, CSc.,
Pan-electronics, s. r. o., zastoupení Berger Lahr

Německý výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinul a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm.

Obr. 1.

Integrované pohony IDS a IFS s krokovými motory

K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení. Zatímco řada IDS má integrovánu pouze výkonovou jednotku krokového motoru s řídicími signály impuls-směr, pohony řady IFS jsou navíc vybaveny kompletní řídicí jednotkou s funkcemi pro polohování nebo regulaci otáček s možností komunikace přes volitelné rozhraní RS-485, Profibus-DP nebo CANbus (protokol CANopen). Každý takový pohon má na sběrnici svoji adresu a chová se jako inteligentní akční člen. Pohony IFS kromě toho mají čtyři volně programovatelné vstupy nebo výstupy (např. pro koncové spínače nebo i jiné funkce definované uživatelem). Rozlišení je u pohonů IDS nastavitelné v rozsahu 200 až 10 000 kroků/otáčka, kdežto pohony IFS pracují s rozlišením 20 000 kroků/otáčka. V každé typové řadě je k dispozici šest velikostí motorů s točivým momentem od 0,45 do 6,0 N·m. Napájecí napětí je buď 24 V DC, nebo 36 V DC. Smyslem integrace elektroniky pohonu do pláště motoru je úspora kabeláže, snížení nároků na rozváděčový prostor a snížení nákladů na montáž.

Další informace mohou zájemci získat na adrese:

Ing. Aleš Uher, CSc.
Pan-electronics, s. r. o.
Stránského 28, 616 00 Brno
tel.: 541 240 585
fax: 541 261 055
info@pan-el.cz
berger@sky.cz
www.pan-el.cz
www.regulacni-pohony.cz