Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Více aktualit

Integrované pohony IDS a IFS

číslo 6/2005

Integrované pohony IDS a IFS

Ing. Aleš Uher, CSc.,
Pan-electronics, s. r. o., zastoupení Berger Lahr

Německý výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinul a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm.

Obr. 1.

Integrované pohony IDS a IFS s krokovými motory

K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení. Zatímco řada IDS má integrovánu pouze výkonovou jednotku krokového motoru s řídicími signály impuls-směr, pohony řady IFS jsou navíc vybaveny kompletní řídicí jednotkou s funkcemi pro polohování nebo regulaci otáček s možností komunikace přes volitelné rozhraní RS-485, Profibus-DP nebo CANbus (protokol CANopen). Každý takový pohon má na sběrnici svoji adresu a chová se jako inteligentní akční člen. Pohony IFS kromě toho mají čtyři volně programovatelné vstupy nebo výstupy (např. pro koncové spínače nebo i jiné funkce definované uživatelem). Rozlišení je u pohonů IDS nastavitelné v rozsahu 200 až 10 000 kroků/otáčka, kdežto pohony IFS pracují s rozlišením 20 000 kroků/otáčka. V každé typové řadě je k dispozici šest velikostí motorů s točivým momentem od 0,45 do 6,0 N·m. Napájecí napětí je buď 24 V DC, nebo 36 V DC. Smyslem integrace elektroniky pohonu do pláště motoru je úspora kabeláže, snížení nároků na rozváděčový prostor a snížení nákladů na montáž.

Další informace mohou zájemci získat na adrese:

Ing. Aleš Uher, CSc.
Pan-electronics, s. r. o.
Stránského 28, 616 00 Brno
tel.: 541 240 585
fax: 541 261 055
info@pan-el.cz
berger@sky.cz
www.pan-el.cz
www.regulacni-pohony.cz