Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Integrované pohony IDS a IFS

číslo 6/2005

Integrované pohony IDS a IFS

Ing. Aleš Uher, CSc.,
Pan-electronics, s. r. o., zastoupení Berger Lahr

Německý výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinul a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm.

Obr. 1.

Integrované pohony IDS a IFS s krokovými motory

K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení. Zatímco řada IDS má integrovánu pouze výkonovou jednotku krokového motoru s řídicími signály impuls-směr, pohony řady IFS jsou navíc vybaveny kompletní řídicí jednotkou s funkcemi pro polohování nebo regulaci otáček s možností komunikace přes volitelné rozhraní RS-485, Profibus-DP nebo CANbus (protokol CANopen). Každý takový pohon má na sběrnici svoji adresu a chová se jako inteligentní akční člen. Pohony IFS kromě toho mají čtyři volně programovatelné vstupy nebo výstupy (např. pro koncové spínače nebo i jiné funkce definované uživatelem). Rozlišení je u pohonů IDS nastavitelné v rozsahu 200 až 10 000 kroků/otáčka, kdežto pohony IFS pracují s rozlišením 20 000 kroků/otáčka. V každé typové řadě je k dispozici šest velikostí motorů s točivým momentem od 0,45 do 6,0 N·m. Napájecí napětí je buď 24 V DC, nebo 36 V DC. Smyslem integrace elektroniky pohonu do pláště motoru je úspora kabeláže, snížení nároků na rozváděčový prostor a snížení nákladů na montáž.

Další informace mohou zájemci získat na adrese:

Ing. Aleš Uher, CSc.
Pan-electronics, s. r. o.
Stránského 28, 616 00 Brno
tel.: 541 240 585
fax: 541 261 055
info@pan-el.cz
berger@sky.cz
www.pan-el.cz
www.regulacni-pohony.cz