Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo
tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Kaufland v Blansku nabízí rychlodobíjecí stanici pro elektromobily Nejnovější lokalitou řetězce Kaufland, která nabízí rychlé dobíjení pro elektromobily, je…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

Více aktualit

Integrované pohony IDS a IFS

číslo 6/2005

Integrované pohony IDS a IFS

Ing. Aleš Uher, CSc.,
Pan-electronics, s. r. o., zastoupení Berger Lahr

Německý výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinul a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm.

Obr. 1.

Integrované pohony IDS a IFS s krokovými motory

K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení. Zatímco řada IDS má integrovánu pouze výkonovou jednotku krokového motoru s řídicími signály impuls-směr, pohony řady IFS jsou navíc vybaveny kompletní řídicí jednotkou s funkcemi pro polohování nebo regulaci otáček s možností komunikace přes volitelné rozhraní RS-485, Profibus-DP nebo CANbus (protokol CANopen). Každý takový pohon má na sběrnici svoji adresu a chová se jako inteligentní akční člen. Pohony IFS kromě toho mají čtyři volně programovatelné vstupy nebo výstupy (např. pro koncové spínače nebo i jiné funkce definované uživatelem). Rozlišení je u pohonů IDS nastavitelné v rozsahu 200 až 10 000 kroků/otáčka, kdežto pohony IFS pracují s rozlišením 20 000 kroků/otáčka. V každé typové řadě je k dispozici šest velikostí motorů s točivým momentem od 0,45 do 6,0 N·m. Napájecí napětí je buď 24 V DC, nebo 36 V DC. Smyslem integrace elektroniky pohonu do pláště motoru je úspora kabeláže, snížení nároků na rozváděčový prostor a snížení nákladů na montáž.

Další informace mohou zájemci získat na adrese:

Ing. Aleš Uher, CSc.
Pan-electronics, s. r. o.
Stránského 28, 616 00 Brno
tel.: 541 240 585
fax: 541 261 055
info@pan-el.cz
berger@sky.cz
www.pan-el.cz
www.regulacni-pohony.cz