Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Ing. Václav Beneš

V Elektro č. 4 jsme stačili jenom velmi krátkou zprávou, těsně před odevzdáním do tiskárny, informovat o úmrtí našeho dlouholetého kolegy a člena redakční rady Elektro pana Ing. Václava Beneše. Po krátké, těžké nemoci skonal dne 12. března.
 
Nyní chceme alespoň takto „redakčně“ ještě naposledy panu Benešovi poděkovat za jeho laskavé přátelství a kolegialitu, které jeho spolupráci s naší redakcí provázely.
 
Pan Václav Beneš se narodil v roce 1930. V roce 1956 absolvoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT Praha, obor projektování a provoz elektráren a rozvodných systémů.
 
Jeho profesní kariéru charakterizovala především dlouhodobá praxe v projektování a uvádění velkých elektroenergetických staveb do provozu, a to jako pracovník EZ Praha, EGP Praha, Škoda Praha, Metroprojekt a VÚ kolejových vozidel. Šlo zejména o velké projekty elektráren a rozvoden vvn v zahraničí, ale také o energovlaky (kompletní parní elektrárna 2,5 MW na železničním podvozku), elektrozařízení pražského metra, přečerpávací stanice ropovodů apod.
 
Na konci své profesní kariéry pracoval pan V. Beneš přes deset let ve Výzkumném ústavu silnoproudé elektrotechniky (VÚSE Běchovice) jako vedoucí pracovník útvaru technického rozvoje. Po odchodu do důchodu se zabýval činností související s projekty a dodávkami pro různá filtračně-kompenzační zařízení. Vzhledem ke své odbornosti a zkušenostem z praxe byla velmi významná jeho dlouhodobá spolupráce s redakcemi časopisů Elektrotechnický obzor a Elektrotechnik, posléze Elektro. Za jeho pomoc, podněty, připomínky a za jeho laskavý přístup panu Benešovi ještě jednou děkujeme.

redakce Elektro