Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Historická dominanta a měniče frekvence

Majestátní dominanta tyčící se vysoko v prostoru k modré obloze – Vídeňské obří kolo v Prátru se otáčí pomalu (2,7 km·h–1), a poskytuje tak návštěvníkům velkolepý pohled na Vídeň. Obří kolo, které bylo vybudováno v roce 1897 na počest 50. výročí vlády císaře Františka Josefa I., tvoří významnou dominantu města Vídně. Navzdory své obrovské hmotnosti je kolo  poháněno pouze dvojicí kroužkových motorů na společné ose, aby bylo dosaženo shodných otáček, přičemž výkon každého
motoru činí 15 kW. Tyto kroužkové motory byly instalovány v rámci modernizace v roce 1984.
 

Cílem současných rekonstrukčních prací, ke kterým byla přizvána i společnost Danfoss, bylo zachovat původní motory napájené měničem frekvence VLT® AutomationDrive, aby se předešlo finančně náročné renovaci spočívající v montáži a rekonstrukci převodů. Také zastaralý brzdný systém již neodpovídal současnému stavu techniky, a proto muselo dojít k jeho modernizaci. Díky obrovské hmotnosti kola zvýšené o hmotnost pasažérů je generována během zpomalování energie, kterou je třeba mařit formou brzdění. Byly proto zvoleny dva měniče frekvence Danfoss VLT® AutomationDrive FC 302 spolu s přídavnými brzdnými střídači a rezistory k přeměně této energie na teplo.