Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo
tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Více aktualit

Historická dominanta a měniče frekvence

Majestátní dominanta tyčící se vysoko v prostoru k modré obloze – Vídeňské obří kolo v Prátru se otáčí pomalu (2,7 km·h–1), a poskytuje tak návštěvníkům velkolepý pohled na Vídeň. Obří kolo, které bylo vybudováno v roce 1897 na počest 50. výročí vlády císaře Františka Josefa I., tvoří významnou dominantu města Vídně. Navzdory své obrovské hmotnosti je kolo  poháněno pouze dvojicí kroužkových motorů na společné ose, aby bylo dosaženo shodných otáček, přičemž výkon každého
motoru činí 15 kW. Tyto kroužkové motory byly instalovány v rámci modernizace v roce 1984.
 

Cílem současných rekonstrukčních prací, ke kterým byla přizvána i společnost Danfoss, bylo zachovat původní motory napájené měničem frekvence VLT® AutomationDrive, aby se předešlo finančně náročné renovaci spočívající v montáži a rekonstrukci převodů. Také zastaralý brzdný systém již neodpovídal současnému stavu techniky, a proto muselo dojít k jeho modernizaci. Díky obrovské hmotnosti kola zvýšené o hmotnost pasažérů je generována během zpomalování energie, kterou je třeba mařit formou brzdění. Byly proto zvoleny dva měniče frekvence Danfoss VLT® AutomationDrive FC 302 spolu s přídavnými brzdnými střídači a rezistory k přeměně této energie na teplo.