Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo
tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Nejlepší exponáty veletrhu FOR ARCH získaly ocenění GRAND PRIX Odborná porota i letos vybírala ty nejlepší exponáty a technologie. Ocenění GRAND PRIX…

Indická jazyková verze webové stránky TME Společnost Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o oznámila, že veškeré nezbytné…

Více aktualit

Historická dominanta a měniče frekvence

Majestátní dominanta tyčící se vysoko v prostoru k modré obloze – Vídeňské obří kolo v Prátru se otáčí pomalu (2,7 km·h–1), a poskytuje tak návštěvníkům velkolepý pohled na Vídeň. Obří kolo, které bylo vybudováno v roce 1897 na počest 50. výročí vlády císaře Františka Josefa I., tvoří významnou dominantu města Vídně. Navzdory své obrovské hmotnosti je kolo  poháněno pouze dvojicí kroužkových motorů na společné ose, aby bylo dosaženo shodných otáček, přičemž výkon každého
motoru činí 15 kW. Tyto kroužkové motory byly instalovány v rámci modernizace v roce 1984.
 

Cílem současných rekonstrukčních prací, ke kterým byla přizvána i společnost Danfoss, bylo zachovat původní motory napájené měničem frekvence VLT® AutomationDrive, aby se předešlo finančně náročné renovaci spočívající v montáži a rekonstrukci převodů. Také zastaralý brzdný systém již neodpovídal současnému stavu techniky, a proto muselo dojít k jeho modernizaci. Díky obrovské hmotnosti kola zvýšené o hmotnost pasažérů je generována během zpomalování energie, kterou je třeba mařit formou brzdění. Byly proto zvoleny dva měniče frekvence Danfoss VLT® AutomationDrive FC 302 spolu s přídavnými brzdnými střídači a rezistory k přeměně této energie na teplo.