Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Více aktualit

Elektrořemeslo v Německu s novou cechovní značkou

Ústřední svaz německých elektrotechnických a informačnětechnických řemesel ZVEH (Zentralverband der Deutschen Elektro- und Informationstechnischen Handwerke) vstoupila do nového roku 2008 s novou e-značkou (viz obr.). Tato německá cechovní organizace, která se těší velké důvěře svých členů – elektrotechniků, hodlá s novou e-značkou prosazovat i novou koncepci, jejímž hlavním mottem je kvalita místo kvantity. Zatímco dříve používaný symbol blesku byl spíše znakem příslušnosti k cechu, nový symbol má být především značkou kvality. To znamená, že ne každý člen cechu bude mít automaticky právo na její používání, jak tomu bylo dosud, ale bude muset k tomu splňovat určitá kritéria. Nová e-značka má pro koncového zákazníka symbolizovat kvalitu, důvěryhodnost, preciznost, včasnost a čistotu poskytovaných služeb. Neboť podle slov Waltera Tschischky, prezidenta ZVEH, nejde o nic míň než o budoucnost elektrořemesla.