Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Ekologický poplatek za stará auta

Podle novely zákona o odpadech, která nabyla účinnosti 1. ledna 2009, budou muset noví majitelé ojetých vozidel, která nesplňují ani emisní normu Euro 3, zaplatit poplatek. Z něho bude SFŽP přispívat na ekologickou likvidaci autovraků. Výši poplatku zákon stanovuje od tří do deseti tisíc korun podle plnění příslušné emisní normy. Vozidel, která splňují alespoň normu Euro 3, se tento poplatek netýká. Stará vozidla, která už majitelé nechtějí, je možné nechat zlikvidovat ekologicky a zdarma. Existuje totiž oprávněná obava, že kvůli ekologickému poplatku se majitelé budou snažit zbavit ojetin nelegálním způsobem. Odstavené nepojízdné vraky, k nimž se nikdo nehlásí, budou zřejmě muset na své náklady odstranit obce. Kvůli ekologickému poplatku za vozidla vyrobená před rokem 2000, který začal platit od 1. ledna 2009, se lidé snažili tyto vozy prodat nebo přihlásit ještě před koncem roku 2008. Dopravní úřady, které vyřizují registrace motorových vozidel, byly proto koncem roku 2008 v celé republice přetížené. Z celkového počtu 4,4 mil. vozidel v Česku je třetina (tj. 1,45 mil.) starší než patnáct let, a neplní tedy žádnou emisní normu Euro.
[Tiskové materiály BVV.]