Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Více aktualit

Ekologický poplatek za stará auta

Podle novely zákona o odpadech, která nabyla účinnosti 1. ledna 2009, budou muset noví majitelé ojetých vozidel, která nesplňují ani emisní normu Euro 3, zaplatit poplatek. Z něho bude SFŽP přispívat na ekologickou likvidaci autovraků. Výši poplatku zákon stanovuje od tří do deseti tisíc korun podle plnění příslušné emisní normy. Vozidel, která splňují alespoň normu Euro 3, se tento poplatek netýká. Stará vozidla, která už majitelé nechtějí, je možné nechat zlikvidovat ekologicky a zdarma. Existuje totiž oprávněná obava, že kvůli ekologickému poplatku se majitelé budou snažit zbavit ojetin nelegálním způsobem. Odstavené nepojízdné vraky, k nimž se nikdo nehlásí, budou zřejmě muset na své náklady odstranit obce. Kvůli ekologickému poplatku za vozidla vyrobená před rokem 2000, který začal platit od 1. ledna 2009, se lidé snažili tyto vozy prodat nebo přihlásit ještě před koncem roku 2008. Dopravní úřady, které vyřizují registrace motorových vozidel, byly proto koncem roku 2008 v celé republice přetížené. Z celkového počtu 4,4 mil. vozidel v Česku je třetina (tj. 1,45 mil.) starší než patnáct let, a neplní tedy žádnou emisní normu Euro.
[Tiskové materiály BVV.]