Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Praha otestuje elektrobus s dynamickým dobíjením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici.…

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

Ekologický poplatek za stará auta

Podle novely zákona o odpadech, která nabyla účinnosti 1. ledna 2009, budou muset noví majitelé ojetých vozidel, která nesplňují ani emisní normu Euro 3, zaplatit poplatek. Z něho bude SFŽP přispívat na ekologickou likvidaci autovraků. Výši poplatku zákon stanovuje od tří do deseti tisíc korun podle plnění příslušné emisní normy. Vozidel, která splňují alespoň normu Euro 3, se tento poplatek netýká. Stará vozidla, která už majitelé nechtějí, je možné nechat zlikvidovat ekologicky a zdarma. Existuje totiž oprávněná obava, že kvůli ekologickému poplatku se majitelé budou snažit zbavit ojetin nelegálním způsobem. Odstavené nepojízdné vraky, k nimž se nikdo nehlásí, budou zřejmě muset na své náklady odstranit obce. Kvůli ekologickému poplatku za vozidla vyrobená před rokem 2000, který začal platit od 1. ledna 2009, se lidé snažili tyto vozy prodat nebo přihlásit ještě před koncem roku 2008. Dopravní úřady, které vyřizují registrace motorových vozidel, byly proto koncem roku 2008 v celé republice přetížené. Z celkového počtu 4,4 mil. vozidel v Česku je třetina (tj. 1,45 mil.) starší než patnáct let, a neplní tedy žádnou emisní normu Euro.
[Tiskové materiály BVV.]