Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

Více aktualit

Certifikace firmy pro spokojenost zákazníka

Elektro 11/2001

Gustav Holub

Certifikace firmy pro spokojenost zákazníka
Komponenty pro rozváděče

Měřicí technika, měřicí a testovací přístroje

Spokojenost zákazníka – prvořadý cíl GHV Trading
V letošním roce firma GHV Trading oslavila deset let své existence. Jedním z cílů, které správní rada firmy stanovila pro tento jubilejní rok, byla i úspěšná certifikace firmy podle normy ISO 9001:2000, kterou v prosinci loňského roku schválila Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) jako již třetí vydání a které nahrazuje druhé vydání ISO 9001:1994, včetně norem ISO 9002:1994 a ISO 9003:1994. Tento cíl se firmě GHV Trading podařilo splnit.

Obr. 1.

Nejpodstatnější změnou posledního vydání certifikace je výrazná změna koncepce normy, která se nezaměřuje výhradně na jakost výrobku nebo služby, resp. na procesy vedoucí k dosažení jejich jakosti, ale jako cílovou kategorii definuje spokojenost zákazníka. Procesy jakosti jsou v tomto případě dílčí prostředky, které mohou ke spokojenosti zákazníka vést.

Tato změna je firmě GHV Trading velmi blízká, neboť její činnost byla od samého počátku postavena právě na spokojenosti zákazníků a na dlouhodobých dodavatelsko-odběratelských vztazích. Obchodní charakter firmy omezoval kontrolní procesy jakosti na:

  • vstupní a výstupní kontrolu dodávaných výrobků,
  • výběr a hodnocení dodavatelů,
  • kvalitu předprodejních a poprodejních služeb.

Především při vstupní kontrole nejdůležitějších funkcí a technických parametrů byly vždy sledovány jednotlivé kusy všech měřicích a testovacích přístrojů. Přestože kontrola nemohla stoprocentně vyloučit možné poruchy nebo závady, rozhodně výrazně přispěla k jejich minimalizaci.

Hodnocení a výběr dodavatelů byly a jsou hlavními nástroji trvalého zvyšování kvality nabídky GHV Trading. Zatímco dodavatelé byli hodnoceni, nebo lépe řečeno zajišťováni, především na základě výsledků vstupní kontroly, dodavatele bylo možné vybírat až později, zejména podle výstupních kvalitativních kritérií.

Kritéria hodnocení dodavatelů v době před uzavřením smlouvy o dodávkách jsou ve firmě GHV Trading zaměřena hlavně na atraktivnost dané výrobkové skupiny pro český trh a na její cenovou přiměřenost. Konkrétní informace a požadavky firma čerpá především od svých zákazníků. V průběhu spolupráce s dodavatelským partnerem firma hodnotí v první řadě kvalitu jeho výrobků, pružnost servisu i vlastních dodávek, inovační aktivitu dodavatele a kvalitu uživatelské dokumentace.

Třetí složka rozvoje kvality, předprodejní a poprodejní služby, zahrnuje velmi různorodou mozaiku činností, které se odvíjejí od překladu a grafického zpracování katalogových listů a katalogů, dále poradenskou činnost, výrobu uživatelských příruček a záruční a pozáruční servis.

V posledních letech se součástí marketingových aktivit firmy GHV Trading stále častěji stávají ohlasy zákazníků. Jejich kladné reakce pracovníky firmy těší, ty kritické je vedou k hledání nové cesty, nových postupů v práci firmy, a to tak, aby si své zákazníky udržela a na základě doporučení a referencí získávala další.

Poděkování firmy GHV Trading
Touto cestou děkujeme všem našim zákazníkům za přízeň a za připomínky i náměty týkající se naší firmy, které nám pomáhají zlepšovat naši práci. Naší firmě, firmě GHV Trading s. r. o., se podařilo díky i těmto zkušenostem v srpnu tohoto roku obhájit certifikát kvality podle poslední, nejaktuálnější verze ISO 9001:2000. Získání tohoto certifikátu je mimo jiné i potvrzením strategie, kterou si firma GHV Trading vytyčila již na počátku své činnosti – kvalitní dlouhodobá, všestranná a kvalifikovaná služba zákazníkovi, s cílem jeho spokojenosti.

Jsme si vědomi skutečnosti, že v tomto atributu je obsažena jednak naše zodpovědnost vůči klientům, jednak také jejich přízeň a důvěra.

Veškeré Vaše připomínky, poptávky nebo objednávky laskavě zasílejte na naši adresu:

GHV Trading, spol. s r. o.
Kounicova 67a
602 00 Brno
tel.: 05/4123 55 32-4, 4123 5386
fax: 05/4123 5387
e-mail: ghv@ghvtrading.cz
http://www.ghvtrading.cz