Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Certifikace firmy pro spokojenost zákazníka

Elektro 11/2001

Gustav Holub

Certifikace firmy pro spokojenost zákazníka
Komponenty pro rozváděče

Měřicí technika, měřicí a testovací přístroje

Spokojenost zákazníka – prvořadý cíl GHV Trading
V letošním roce firma GHV Trading oslavila deset let své existence. Jedním z cílů, které správní rada firmy stanovila pro tento jubilejní rok, byla i úspěšná certifikace firmy podle normy ISO 9001:2000, kterou v prosinci loňského roku schválila Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) jako již třetí vydání a které nahrazuje druhé vydání ISO 9001:1994, včetně norem ISO 9002:1994 a ISO 9003:1994. Tento cíl se firmě GHV Trading podařilo splnit.

Obr. 1.

Nejpodstatnější změnou posledního vydání certifikace je výrazná změna koncepce normy, která se nezaměřuje výhradně na jakost výrobku nebo služby, resp. na procesy vedoucí k dosažení jejich jakosti, ale jako cílovou kategorii definuje spokojenost zákazníka. Procesy jakosti jsou v tomto případě dílčí prostředky, které mohou ke spokojenosti zákazníka vést.

Tato změna je firmě GHV Trading velmi blízká, neboť její činnost byla od samého počátku postavena právě na spokojenosti zákazníků a na dlouhodobých dodavatelsko-odběratelských vztazích. Obchodní charakter firmy omezoval kontrolní procesy jakosti na:

  • vstupní a výstupní kontrolu dodávaných výrobků,
  • výběr a hodnocení dodavatelů,
  • kvalitu předprodejních a poprodejních služeb.

Především při vstupní kontrole nejdůležitějších funkcí a technických parametrů byly vždy sledovány jednotlivé kusy všech měřicích a testovacích přístrojů. Přestože kontrola nemohla stoprocentně vyloučit možné poruchy nebo závady, rozhodně výrazně přispěla k jejich minimalizaci.

Hodnocení a výběr dodavatelů byly a jsou hlavními nástroji trvalého zvyšování kvality nabídky GHV Trading. Zatímco dodavatelé byli hodnoceni, nebo lépe řečeno zajišťováni, především na základě výsledků vstupní kontroly, dodavatele bylo možné vybírat až později, zejména podle výstupních kvalitativních kritérií.

Kritéria hodnocení dodavatelů v době před uzavřením smlouvy o dodávkách jsou ve firmě GHV Trading zaměřena hlavně na atraktivnost dané výrobkové skupiny pro český trh a na její cenovou přiměřenost. Konkrétní informace a požadavky firma čerpá především od svých zákazníků. V průběhu spolupráce s dodavatelským partnerem firma hodnotí v první řadě kvalitu jeho výrobků, pružnost servisu i vlastních dodávek, inovační aktivitu dodavatele a kvalitu uživatelské dokumentace.

Třetí složka rozvoje kvality, předprodejní a poprodejní služby, zahrnuje velmi různorodou mozaiku činností, které se odvíjejí od překladu a grafického zpracování katalogových listů a katalogů, dále poradenskou činnost, výrobu uživatelských příruček a záruční a pozáruční servis.

V posledních letech se součástí marketingových aktivit firmy GHV Trading stále častěji stávají ohlasy zákazníků. Jejich kladné reakce pracovníky firmy těší, ty kritické je vedou k hledání nové cesty, nových postupů v práci firmy, a to tak, aby si své zákazníky udržela a na základě doporučení a referencí získávala další.

Poděkování firmy GHV Trading
Touto cestou děkujeme všem našim zákazníkům za přízeň a za připomínky i náměty týkající se naší firmy, které nám pomáhají zlepšovat naši práci. Naší firmě, firmě GHV Trading s. r. o., se podařilo díky i těmto zkušenostem v srpnu tohoto roku obhájit certifikát kvality podle poslední, nejaktuálnější verze ISO 9001:2000. Získání tohoto certifikátu je mimo jiné i potvrzením strategie, kterou si firma GHV Trading vytyčila již na počátku své činnosti – kvalitní dlouhodobá, všestranná a kvalifikovaná služba zákazníkovi, s cílem jeho spokojenosti.

Jsme si vědomi skutečnosti, že v tomto atributu je obsažena jednak naše zodpovědnost vůči klientům, jednak také jejich přízeň a důvěra.

Veškeré Vaše připomínky, poptávky nebo objednávky laskavě zasílejte na naši adresu:

GHV Trading, spol. s r. o.
Kounicova 67a
602 00 Brno
tel.: 05/4123 55 32-4, 4123 5386
fax: 05/4123 5387
e-mail: ghv@ghvtrading.cz
http://www.ghvtrading.cz