Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Brzda SKF pro zemědělská vozidla

Společnost New Holland Agriculture vystavila na veletrhu SIMA nový traktor T7000 Auto Command vybavený elektronickou parkovací brzdou SKF. Jde o hybridní řešení založené na kombinaci mechanické nouzové brzdy a inteligentního elektromechanického aktuátoru SKF patentovaného na použití v parkovací brzdě převodovky. Elektronická parkovací brzda SKF neslouží však jen k parkování.
 
Systém byl navržen tak, aby zajistil velkou spolehlivost a pomáhal řidičům v nejrůznějších provozních situacích. K tomuto účelu se využívají inteligentní funkce, jako jsou např. automatic apply, hill holder nebo drive away. Funkce automatic apply (automatické brzdění) se samočinně aktivuje v okamžiku, kdy je klíč v poloze vypnuto a řidič opustí sedadlo. Všechny uvedené funkce šetří řidiči značnou fyzickou námahu spojenou se zatažením mechanické brzdy. Přispívají tak výrazně k jeho pohodlí, a to i v kopcovitém terénu. Elektronickou parkovací brzdu SKF tvoří převodový motor uložený v utěsněném tělese, do něhož je integrovaná řídicí jednotka. Připojený lanovod je napínán a uvolňován elektromechanickým aktuátorem. Elektronická parkovací brzda SKF je navíc šetrná k životnímu prostředí, neboť snižuje spotřebu energie.

[Tiskové materiály SKF.]