Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Brzda SKF pro zemědělská vozidla

Společnost New Holland Agriculture vystavila na veletrhu SIMA nový traktor T7000 Auto Command vybavený elektronickou parkovací brzdou SKF. Jde o hybridní řešení založené na kombinaci mechanické nouzové brzdy a inteligentního elektromechanického aktuátoru SKF patentovaného na použití v parkovací brzdě převodovky. Elektronická parkovací brzda SKF neslouží však jen k parkování.
 
Systém byl navržen tak, aby zajistil velkou spolehlivost a pomáhal řidičům v nejrůznějších provozních situacích. K tomuto účelu se využívají inteligentní funkce, jako jsou např. automatic apply, hill holder nebo drive away. Funkce automatic apply (automatické brzdění) se samočinně aktivuje v okamžiku, kdy je klíč v poloze vypnuto a řidič opustí sedadlo. Všechny uvedené funkce šetří řidiči značnou fyzickou námahu spojenou se zatažením mechanické brzdy. Přispívají tak výrazně k jeho pohodlí, a to i v kopcovitém terénu. Elektronickou parkovací brzdu SKF tvoří převodový motor uložený v utěsněném tělese, do něhož je integrovaná řídicí jednotka. Připojený lanovod je napínán a uvolňován elektromechanickým aktuátorem. Elektronická parkovací brzda SKF je navíc šetrná k životnímu prostředí, neboť snižuje spotřebu energie.

[Tiskové materiály SKF.]