Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Akumulátory – recenze knihy vydavatelství FCC Public

|

číslo 10/2006

Kniha Akumulátory – od principu k praxi, kterou zpracoval kolektiv fundovaných autorů, shrnuje základní technické pojmy, vysvětluje fyzikálně chemický princip akumulace elektrické energie, popisuje nejrozšířenější i méně obvyklé akumulátory. Obsahuje rovněž přehled aktuálních norem a přibližuje technické i organizační podmínky pro recyklaci akumulátorů.

Obr. 1.

Pod pojmem akumulátor si většina laiků představí autobaterii, tedy zdroj elektrické energie pro pohon startéru a dalších spotřebičů v automobilu. Aplikační oblasti akumulátorů jsou však mnohem rozsáhlejší. Široké uplatnění nacházejí např. v trakci, tedy v železniční, tramvajové či podzemní kolejové dopravě, kde bývají součástí elektrického vybavení každého vozu. Stále se testuje a vylepšuje pohon silničních vozidel napájený energií z akumulátorových baterií. Nicméně akumulátory již mnoho let slouží k pohonu menších speciálních vozidel, jako jsou např. manipulační vozíky pro provoz v uzavřených prostorách (velkosklady, nádražní haly apod.). Akumulátorová baterie tvoří také základ zdrojů nepřerušitelného napájení (UPS). V současné době si většina z nás neumí představit život bez mobilního telefonu, jehož nedílnou součástí je akumulátor. A tak mnozí uživatelé mobilů znají pojmy jako kapacita, životnost, doba nabíjení, napětí apod., ačkoliv vlastní obsah pojmu nemusí být vždy každému jasný.

Proto nakladatelství FCC Public vychází vstříc zájemcům o objasnění této problematiky a ve spolupráci s týmem autorů uvádí na trh publikaci, která je uceleným dílem a poskytuje komplexní pohled na fenomén akumulované elektrické energie získané elektrochemickou reakcí. Tuto publikaci, která obsahuje 300 stran informací a technických údajů v brožovaném výtisku, ocení zejména provozovatelé akumulátorových baterií, tj. motoristé, technici z průmyslu, dopravy, komunikační a výpočetní techniky, ale i techničtí pracovníci servisních a prodejních firem.

Knihu si lze zakoupit v odborném knihkupectví nebo přímo objednat na adrese nakladatelství:

FCC Public s. r. o.
Pod Vodárenskou věží 4