Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost

12.12.2018 | ČVUT - FEL | www.fel.cvut.cz

Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP)

Dne 12. prosince uskutečnili vědci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze na tramvaji typu 15T ForCity po faceliftu unikání pilotní testování dostupnosti globálních družicových navigačních systémů (GNSS), tedy GPS, Galileo a Glonass. Tato technologie by v budoucnosti mohla být využita například pro probíhající projekty DPP: antikolizní systém, elektronickou mapu Prahy, online informace pro cestující o pohybu jednotlivých tramvají v Praze, nebo pro centrální řídicí systém pražské hromadné dopravy.

družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost

Tým z katedry radioelektroniky Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze, vedený prof. Františkem Vejražkou, se problematikou družicové a integrované navigace dlouhodobě zabývá. Ve spolupráci s českými podniky v rámci projektu Centra integrovaných družicových a pozemských navigačních technologií vyvíjí vlastní řešení určování polohy s vysokou přesností, zejména pro oblasti s obtížným příjmem družicových signálů.

Profesor František Vejražka z katedry radioelektroniky Fakulty elektrotechnické ČVUT k měření uvedl: „Dopravní podnik nám umožnil otestovat náš vlastní experimentální systém a několik komerčně dostupných přijímačů v reálných podmínkách provozu. Díky možnosti využít tramvaj můžeme v krátkém čase měřit družicový signál a např. jeho odrazy od okolních budov a další rušivé jevy a zjistit, jak účinně je možné potlačit chyby, které tím vznikají.“

Naměřená a zpracovaná data budou využita pro interní účely a poskytnuta i dalším partnerům a budou analyzovány možnosti jejich využití například pro zajištění vyšší míry bezpečnosti a spolehlivosti tramvají. Testu se účastnili rovněž zástupci společností Geoobchod s.r.o, Mensuro s.r.o. Po celou dobu měření byl na místě přítomný technik výrobce vozidla Škody Transportation a.s. Na přípravě celého projektu se dále podílelo Ministerstvo dopravy ČR společně s Agenturou pro evropský globální družicový navigační systém (GSA), která dlouhodobě podporuje zavádění nových aplikací družicové navigace nejen v dopravě. Praha je sídlem systému Galileo, který se mílovými kroky blíží k plné provozuschopnosti. Ta je plánována do roku 2020.

Tiskové materiály ČVUT - FEL