Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Tradiční studentská Robosoutěž ČVUT nově i pro střední školy

24.02.2015

Do oblíbených zápasů robotů, které studenti postavili ze stavebnice Lego Mindstorms, se nově mohou hlásit studenti druhého stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií. Finále tohoto kola Robosoutěže se uskuteční 17. dubna v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze na Karlově náměstí (Karlovo náměstí 13, Praha 2). Soutěžní týmy se mohou k účasti přihlásit od 17. února pomocí formuláře na internetových stránkách Robosoutěže.

Organizátoři Robosoutěže navázali na zvyšující se zájem studentů o účast v soutěži a poprvé v sedmileté historii vypsali kolo pro žáky druhého stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií. Úkolem hráčů je sestavit a naprogramovat robota Pac-Mana tak, aby v časovém limitu samostatně bez jakékoliv další pomoci (ovládání robota pomocí hlasu, bluetooth či jiných komunikačních kanálů) projel co největší část bludiště. O vítězství rozhoduje velikost projeté plochy v bludišti, které bude odpovídat počet získaných bodů.

Organizátor soutěže Ing. Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT k rozšíření soutěže říká: „Rostoucí zájem o Robosoutěž nás velice těší. Protože je naším cílem motivovat mladé nadějné techniky, rozhodli jsme se vypsat kolo pro žáky základních škol. Doufáme, že se nám podaří navázat na úspěch středoškolských kol, do kterých se nám v loňském roce přihlásila téměř stovka soutěžících týmů.“

Soutěž je veřejná a jsou na ni zváni vyučující, spolužáci a přátelé soutěžících, zástupci médií a všichni zájemci o mobilní roboty a o studentské soutěže.

Více informací lze nalézt na webových stránkách www.robosoutez.cz, nebowww.facebook.com/robosoutez