Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL

04.12.2016 | FEL ČVUT | www.fel.cvut.cz

Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL. Ten zajistí světelná fasáda Linky, instalovaná na budově Fakulty elektrotechnické ČVUT.

Linky se poprvé rozsvítily v únoru tohoto roku a zatím sloužily převážně jako estetický prvek oživující fasádu budovy Fakulty elektrotechnické. Přestože se světelné kompozice střídají a je možné vytvářet barevné a rytmické varianty, jako třeba světelnou vlajku na 17. listopadu, ambice projektu jsou od počátku vyšší. Jednou ze základních myšlenek je interaktivita, kdy se do hry se světly může zapojit v podstatě každý.

Tvůrčí tým projektu Linky složený ze studentů a pedagogů z Institutu intermédií Fakulty elektrotechnické, Fakulty architektury a Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze připravil základní software a první dvě aplikace pro veřejnost. Informace o aplikacích budou několik dní před samotným spuštěním k dispozici na webu projektu linky.fel.cvut.cz a v úterý 13. prosince si je budete moci vyzkoušet přímo u Linek s odborným týmem. Slavnostní předvedení bude uvedeno novým světelným představením s hudebním doprovodem.

Po 13. prosinci bude možné kontaktovat vývojářský tým a získat informace, jak se zapojit do vývoje vlastní aplikace. Fakulta elektrotechnická doufá, že se najdou další studenti ČVUT, studenti středních škol anebo výtvarníci, kteří se přidají a pro Linky budou vytvářet svůj vlastní obsah.

Hrát hru přímo na fasádě budovy není v českém prostředí zcela obvyklé. Díky aplikaci se mohou lidé seznamovat, potkávat, přinášet další nápady na nové interaktivní využití a budova (nebo i celá instituce) se tak stává aktivní součástí městské krajiny. Projekt byl podpořen grantem hl. m. Prahy v oblasti kultury a umění pro r. 2016.

Podrobnosti o Institutu intermédií jsou k dispozici na: www.iim.cz

Autoři projektu:
grafika: Josef Šafařík (FA ČVUT)
hudba: Adam J. Sporka (FEL ČVUT)
řídící software: Filip Kirschner (FEL ČVUT), Jindřich Máca (FIT ČVUT)
aplikace PONG@L: Jiří Chludil (FIT ČVUT)
aplikace VOTE@L: Václav Havlín (FEL ČVUT)
design světelných efektů a grafických rozhraní aplikací: Petr Pavčo (FA ČVUT)
mobilní část aplikací: Michal Maněna (FIT ČVUT)
správa serverů a vývoj simulátoru: Zdeněk Trávníček (FEL ČVUT)
správa obsahu, grafické šetřiče: Jakub Hybler (FEL ČVUT)
komunikace: Kateřina Mikulcová (FEL ČVUT)
vedení projektu: Roman Berka (FEL ČVUT)

Tiskové materiály FEL ČVUT