Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Soutěž Taxify Self-Driving Fleet Optimization Challenge

27.12.2018 | ČVUT - FEL | www.fel.cvut.cz

V soutěži, kterou na jaře letošního roku vyhlásila společnost Taxify a Robotex International 2018, vyhrál mezinárodní tým z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze a Delft University of Technology.

Úkolem bylo řešení optimalizace provozu flotily vozidel obsluhujících pasažéry. Soutěžní týmy měly navrhnout dispečerský algoritmus pro simulovanou flotilu autonomních taxi vozidel v estonském hlavním městě Tallinn. Úspěšný algoritmus musel maximalizovat odměnu za přepravené pasažéry při respektování různých omezení, která simulují skutečné provozní podmínky. Vítězné řešení pak bylo odměněno cenou 4000 EUR.

Cílem společnosti Taxify je poskytovat veřejnosti efektivní přepravu po městě a během pár minut zajistit přistavení vozu na jakémkoliv místě, kde Taxify působí. V budoucnosti pak plánuje využití autonomních automobilů. Soutěžící měli za úkol si představit, že v roce 2022 tento model přepravy funguje ve městě Tallinn a naprogramovat algoritmy pro efektivní řízení takové flotily.

Centrum umělé inteligence (AIC) z katedry počítačů Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze a Autonomous Multi-Robots Lab (AMR) z Delft University of Technology dlouhodobě pracují na analýze a optimalizaci dopravních systémů. „Účast v soutěži nám umožnila uplatnit naše odborné znalosti a zkušenosti s využitím umělé inteligence pro řešení složitých problémů v dopravě,“ vysvětlil motivaci pro účast v Taxify Self-Driving Fleet Optimization Challenge vědec z AIC Martin Schaefer.

„Zadání bylo opravdu složité, potřebovali jsme pracovat s různými zdroji dat, údaje o poptávce musely být propojeny s daty o silniční síti získanými z map a nakonec jsme se museli vypořádat s několika těžkými algoritmickými problémy,“ dodává Olga Kholkovskaia, studentka otevřené informatiky na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze.

Úspěšné řešení bylo postaveno na efektivním přiřazení pasažérů do plánů vozidel. Vítězný tým použil techniky matematické optimalizace a umělé inteligence k nalezení optimálních plánů pro jednotlivá vozidla tak, aby bylo obslouženo co nejvíce pasažérů s minimálním počtem vozidel.

Tiskové materiály FEL - ČVUT