Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Formule E v Davosu

25.01.2019 | ABB s.r.o. | www.abb.com

Světové ekonomické fórum v Davosu nehostí jen věhlasné ekonomy a politiky. Až do neděle 27. ledna bude ve speciální skleněné schránce k vidění poslední model závodního vozu Formule E od společnosti ABB nazvaný Gen2.

Formule byla do tohoto nejvýše položeného města světa dopravena vlakem po věhlasné a ikonické švýcarské Rhétské dráze. Zvědaví kolemjdoucí se mohou na davoském nádraží pomocí informačního systému také dozvědět o závodu ABB FIA ve Formuli E, stejně jako o aktivitách společnosti ABB v oblasti e-mobility. ABB je i díky 8 500 rychlonabíjecích stanic umístěných v 70 zemích po celém světě hlavním globálním hráčem v energetické infrastruktuře.

Jednou z hlavních technologických předností vozu GEN2 je unikátní baterie, která nabízí o 90 procent vyšší kapacitu, než její předchůdce (s pouhými 20 procenty váhy navíc).

Mimochodem, Rhétská dráha, jejíž flotila vlaků Allegra využívá trakční systém společnosti ABB k překonání těch nejnáročnějších horských terénů za jakéhokoliv počasí, byla pilotním projektem ABB v oblasti e-mobility v 19. století.

Vlak si díky technologiím ABB poradí i s nejnáročnějšími tratěmi na světě

Patnáct vlaků je skvěle vybavených pro provoz na trati, která překonává nejvýše položený železniční průsmyk ve výšce 2 253 metrů nad mořem. Vlaky se musí potýkat s touto extrémní tratí a jejími úzkými zákrutami a strmými stoupáními za každého ročního období. Proto potřebují nejvyšší výkon, který jim poskytuje právě trakční systém od ABB.

 

V roce 2019 slaví Světové ekonomické fórum pátý rok existence a vlak Allegra poháněný zařízením ABB již popáté převáží hosty fóra na jednání mezi Landquartem a Davosem. Jako součást nového konceptu mobility města Davosu slouží jeden z vlaků ABB Allegra, který přepravuje účastníky v průběhu týdne mezi stanicemi Davos Dorf a Davos Platz se samostatnou zastávkou přímo před kongresovým centrem.

Partnerství závodního vozu Gen2 a vlaků Allegra – obou výkonně vybavených strojů ve svých kategoriích – vytváří silné a symbolické zastoupení společnosti ABB v popředí ústředního tématu letošního Světového ekonomického fóra: tématu e-mobility.

Tiskové materiály ABBBA Consulting