Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Více aktualit

Exportní akcelerátor: Google naučí více českých firem expandovat do zahraničí

08.04.2015 | Exportní akcelerátor Google | www.digitalniexport.cz

Český Google, který se dlouhodobě orientuje na vzdělávání a podporu byznysu tuzemských firem, připravil nový projekt s cílem pomoci podnikům při expanzi na další trhy. Česká pobočka Googlu rozjíždí Exportní akcelerátor, jehož cílem je poskytnout firmám know-how v oblasti digitálního marketingu na zahraničních trzích. Do pilotního projektu se mohou hlásit podniky všech velikostí. Stačí, pokud mají globálně uplatnitelný produkt určený pro koncové spotřebitele nebo malé a střední firmy, a zároveň mají ambici během následujícího roku výrazně navýšit tempo růstu na trzích mimo ČR s využitím digitálního marketingu. Registrace do programu probíhá na webu digitalniexport.cz do 15. dubna.

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však  v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo tzv. e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Googlu.

Exportní akcelerátor je určen jak těm, kteří zvažují vstoupit na první zahraniční trh, tak těm, kteří už v zahraničí prodávají a chtějí dále expandovat. Je to bezplatný tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací. Ty provedou účastníky všemi klíčovými fázemi marketingových kampaní - od stanovení cílů a nastavení měření až po výběr trhu a nastavení a optimalizaci kampaní.

V Exportním akcelerátoru budou firmám předávat zkušenosti přední experti českého Googlu, včetně Taťány le Moigne, Davida Špinara, Jana Vraného, Markéty Kabátové nebo Jana Zdarsy. Do projektu se zapojí rovněž zástupci Googlu specializující se na exportní trhy, klíčoví partneři INBORN a B2B Group a spolupracující agentury Medio Interactive a Proficio.

Exportní akcelerátor je nový projekt, který Google právě spouští. Na podporu českého exportu se ale zaměřuje dlouhodobě a dnes najdete v Česku velké množství firem, které díky nástrojům Googlu prodávají  v zahraničí.

„Prvními zeměmi, do kterých jsme z Česka za využití Google AdWords expandovali, byly USA, Německo a Španělsko. Důležitým krokem byl pak vstup do Brazílie v roce 2011. Hlavně díky němu jsme během roku zaznamenali raketový růst,“ popisuje Ondřej Uhlíř, country manager českého Webnode, na jehož platformě si lidé i firmy vlastními silami vytvářejí webové stránky.

Dalším příkladem úspěšného využití digitální reklamy pro prodej na zahraničních trzích je společnost Maternia z Nové Bystřice - v současnosti největší on­line prodejce kontaktních čoček v Česku a na Slovensku a významný hráč v řadě dalších zemí střední Evropy. V roce 2013 se navíc společnost vydala za hranice regionu a dnes úspěšně provozuje internetový prodej kontaktních čoček například ve Velké Británii, Itálii nebo ve Švédsku. „A na rok 2015 plánujeme otevření dalších trhů, i když zatím neprozradíme kterých,“ říká výkonný ředitel společnosti Jiří Urban.

Díky internetu mohou dnes i nejmenší firmy uspět na globálním trhu. S cílem podpořit digitální ekonomiku a růst firem Google nedávno oznámil závazek vyškolit do roku 2016 jeden milion Evropanů v základních digitálních dovednostech. S pomocí celkové investice 25 milionů eur chce rozšířit své stávající vzdělávací programy a zprostředkovat je na dalších evropských trzích zejména menším firmám a živnostníkům. V Česku se nyní k již existujícím aktivitám přidává Exportní akcelerátor, který plánuje v případě úspěchu Google dále rozvíjet. Více informací o tomto projektu je k dispozici na digitalniexport.cz.

Tiskové materiály Google