Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Exportní akcelerátor: Google naučí více českých firem expandovat do zahraničí

08.04.2015 | Exportní akcelerátor Google | www.digitalniexport.cz

Český Google, který se dlouhodobě orientuje na vzdělávání a podporu byznysu tuzemských firem, připravil nový projekt s cílem pomoci podnikům při expanzi na další trhy. Česká pobočka Googlu rozjíždí Exportní akcelerátor, jehož cílem je poskytnout firmám know-how v oblasti digitálního marketingu na zahraničních trzích. Do pilotního projektu se mohou hlásit podniky všech velikostí. Stačí, pokud mají globálně uplatnitelný produkt určený pro koncové spotřebitele nebo malé a střední firmy, a zároveň mají ambici během následujícího roku výrazně navýšit tempo růstu na trzích mimo ČR s využitím digitálního marketingu. Registrace do programu probíhá na webu digitalniexport.cz do 15. dubna.

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však  v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo tzv. e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Googlu.

Exportní akcelerátor je určen jak těm, kteří zvažují vstoupit na první zahraniční trh, tak těm, kteří už v zahraničí prodávají a chtějí dále expandovat. Je to bezplatný tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací. Ty provedou účastníky všemi klíčovými fázemi marketingových kampaní - od stanovení cílů a nastavení měření až po výběr trhu a nastavení a optimalizaci kampaní.

V Exportním akcelerátoru budou firmám předávat zkušenosti přední experti českého Googlu, včetně Taťány le Moigne, Davida Špinara, Jana Vraného, Markéty Kabátové nebo Jana Zdarsy. Do projektu se zapojí rovněž zástupci Googlu specializující se na exportní trhy, klíčoví partneři INBORN a B2B Group a spolupracující agentury Medio Interactive a Proficio.

Exportní akcelerátor je nový projekt, který Google právě spouští. Na podporu českého exportu se ale zaměřuje dlouhodobě a dnes najdete v Česku velké množství firem, které díky nástrojům Googlu prodávají  v zahraničí.

„Prvními zeměmi, do kterých jsme z Česka za využití Google AdWords expandovali, byly USA, Německo a Španělsko. Důležitým krokem byl pak vstup do Brazílie v roce 2011. Hlavně díky němu jsme během roku zaznamenali raketový růst,“ popisuje Ondřej Uhlíř, country manager českého Webnode, na jehož platformě si lidé i firmy vlastními silami vytvářejí webové stránky.

Dalším příkladem úspěšného využití digitální reklamy pro prodej na zahraničních trzích je společnost Maternia z Nové Bystřice - v současnosti největší on­line prodejce kontaktních čoček v Česku a na Slovensku a významný hráč v řadě dalších zemí střední Evropy. V roce 2013 se navíc společnost vydala za hranice regionu a dnes úspěšně provozuje internetový prodej kontaktních čoček například ve Velké Británii, Itálii nebo ve Švédsku. „A na rok 2015 plánujeme otevření dalších trhů, i když zatím neprozradíme kterých,“ říká výkonný ředitel společnosti Jiří Urban.

Díky internetu mohou dnes i nejmenší firmy uspět na globálním trhu. S cílem podpořit digitální ekonomiku a růst firem Google nedávno oznámil závazek vyškolit do roku 2016 jeden milion Evropanů v základních digitálních dovednostech. S pomocí celkové investice 25 milionů eur chce rozšířit své stávající vzdělávací programy a zprostředkovat je na dalších evropských trzích zejména menším firmám a živnostníkům. V Česku se nyní k již existujícím aktivitám přidává Exportní akcelerátor, který plánuje v případě úspěchu Google dále rozvíjet. Více informací o tomto projektu je k dispozici na digitalniexport.cz.

Tiskové materiály Google