Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze

18.02.2017 | www.pre.cz

Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a Vršovicích je nejhorší smogová situace od konce listopadu loňského roku.

chytrá lampa PRELoni na podzim spustila Pražská energetika pilotní provoz chytrých lamp v Praze. Toto zařízení se zprvu může zdát pouze jako úsporná lampa veřejného osvětlení vybavená LED svítidlem. Ve skutečnosti jde však o multifunkční zařízení, které nabízí veřejně přístupný internet, je nabíjecí stanicí pro elektroauta, nabíječkou pro mobilní telefon, počítač nebo elektrokolo, nabízí bezpečnostní tlačítko pro přivolání pomoci a také je vybaveno senzory, které měří hluk, teplotu, tlak a vlhkost vzduchu a stav ovzduší.

V minulých dnech se nejvíce pozornosti upíralo k posledně jmenované funkci měření množství polétavých částic ve vzduchu, jejichž hodnoty lampa sleduje v pravidelných pětiminutových intervalech. Analytici PRE mohou potvrdit, že množství prachových částic ve vzduchu bylo nejvyšší od konce listopadu 2016, kdy byly lampy v Holešovicích a Vršovicích uvedeny do provozu.

Ustálené průměrné denní hodnoty množství prachových částic z našich SMIGHT lamp u období od 13. 1. do 18. 1. byly v následujících dnech 19. - 24. 1. překročeny přibližně 12x. Nejvyšší denní průměrnou hodnotu jsme naměřili 21. 1. Všechna naměřená data máme k dispozici a jsou archivována.

Analýzy dat jsou možné díky aplikaci, která ukládá a přehledně zobrazuje data získaná ze všech instalovaných lamp. Sběr dat probíhá dálkově a online. Zmíněné meteorologické údaje o množství prachu či hluku mají Pražané možnost sledovat přímo na pětipalcových displejích umístěných na stožáru lampy.

„Mám dobrý pocit, že se nám postupně daří data z chytrých lamp sbírat a vyhodnocovat, utváří se nám tak ucelený a měřitelný pohled na prostředí, ve kterém žijeme,“ komentuje první výstupy měření chytrých lamp PRE Petr Holubec, tiskový mluvčí Pražské energetiky, a. s.

Co je chytrá lampa PRE

Chytrou lampu pozná každý na první pohled, protože se od klasického pouličního osvětlení odlišuje svým designem. V rozšířené spodní části stožáru zaujme kolemjdoucího pětipalcový displej, nacházející se v úrovni očí. Samotné LED svítidlo je umístěno až ve výšce bezmála pěti metrů. Lampa je zakončena barevným vrchlíkem, který za klidového stavu svítí modře, v pohotovostním režimu se však rozbliká červeně. Výstražné červené blikání se spustí po stisknutí viditelně označeného SOS tlačítka, které je napojené na linku 112 pro přivolání pomoci složek integrovaného záchranného systému. Nouzové tlačítko zvyšuje bezpečnostní komfort obyvatel Prahy, kteří se pohybují v okolí chytrých lamp, a jeho zneužití je trestáno dle zákona.

Nepřehlédnutelnou součástí stožáru je v jeho spodní části také odklápěcí kryt, za nímž se skrývají dvě nabíjecí zásuvky pro elektroautomobily či elektrokola. Jedna ze zásuvek typu Mennekes o maximálním výkonu 22 kW splňuje parametry rychlonabíjení a stala se proto vyhledávanou zastávkou pro majitele automobilů na elektrický a hybridní pohon. Nabíjení je dosud v rámci pilotní fáze poskytováno bezplatně.

Tiskové materiály PRE