Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem
15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce – Část 41
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Digitální továrna, cirkulární ekonomika - nová témata na 61. mezinárodním strojírenském veletrhu Od 7. do 11. října se uskuteční na brněnském výstavišti další ročník Mezinárodního…

Svítící motocyklistické oblečení pro zvýšenou bezpečnost na silnicích Výrobce motorkářského oblečení Held se spojil s firmou Osram s cílem zlepšit viditelnost…

Více aktualit

Diskuze s porotci Ceny za světelný design 2016

29.03.2016 | Institut světelného designu | www.svetelnydesign.cz

Institut Světelného Designu vás zve na diskuzi s porotci Ceny za světelný design 2016. Minna Heikkilä, Jan Hons Šuškleb a Jan K. Rolník vám ozřejmí kritéria pro zhodnocení nejlepšího světelného designu z představení, která se divákům představí v rámci 22. ročníku České taneční platformy.

Datum konání: 22. dubna 2016, od 16:00
Místo konání: Studio ALTA, U Výstaviště 21, Praha 7

Minna Heikkilä
Finská světelná designérka, která v současné době působí ve švýcarské Basileji. Od roku 2003 pracuje jako designér pro různé nezávislé divadelní a taneční společnosti. Kromě této činnosti se jako technická manažerka podílí na několika zájezdových představeních, se kterými procestovala Evropu, Kanadu, Japonsko a Jihovýchodní Asii. Má bohaté zkušenosti v oblasti dramatického a hudebního umění, přičemž spolupracuje i s dětmi a na projektech pro nejmenší diváky. 

Jan Hons Šuškleb
Absolvent, pedagog a průkopník oboru světelný design nejen na JAMU v Brně, ale i v soukromém sektoru. Zkušenosti z oboru světelný design získal během studijní a pracovní stáže ve Finsku, následně začal působit jako freelancer po celé Skandinávii. V českém prostředí pracuje v soukromých a pronájmových firmách jako videotechnolog, osvětlovač, specialista na světelné systémy, mediaservery, programátor multimediálních aplikací a konzultant realizací zakázek. Krom toho je ve volném čase vášnivým leteckým modelářem a rádioamatérem. 

Jan K. Rolník
Studoval ekonomii a estetiku (filozofie umění) v Praze a Mexico City. Pragmatický a estetický přístup lze najít ve všech jeho aktivitách; od produkce performing arts, uměleckého managementu a mapování kulturního dědictví, až po práci se světelným designem a kurátorství ve světelném umění. Spoluzaložil, produkoval, řídil, či se podílel jako kurátor na různých projektech – Pražské Quadriennale 2007, Divadelní architektura ve střední Evropě (publikace, výstava, webová databáze), Institut Světelného Designu, pražský festival světla SIGNAL, interaktivní multimediální instalace pro Český pavilon na EXPO 2015 v Miláně, Stereoscopic Video Art Festival Parrallax, Evropský rok mezikulturního dialogu 2008 v České republice a mnoho dalších.

Více na www.svetelnydesign.cz/diskuze-s-porotci-ceny-za-svetelny-design-2016/