Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem
8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

Nejvyšší dřevěná stavba na světě zahájí konferenci Požární bezpečnost staveb 2017 Přípravy 2. ročníku konference odborného portálu TZB-info Požární bezpečnost staveb 2017,…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Diskuze s porotci Ceny za světelný design 2016

29.03.2016 | Institut světelného designu | www.svetelnydesign.cz

Institut Světelného Designu vás zve na diskuzi s porotci Ceny za světelný design 2016. Minna Heikkilä, Jan Hons Šuškleb a Jan K. Rolník vám ozřejmí kritéria pro zhodnocení nejlepšího světelného designu z představení, která se divákům představí v rámci 22. ročníku České taneční platformy.

Datum konání: 22. dubna 2016, od 16:00
Místo konání: Studio ALTA, U Výstaviště 21, Praha 7

Minna Heikkilä
Finská světelná designérka, která v současné době působí ve švýcarské Basileji. Od roku 2003 pracuje jako designér pro různé nezávislé divadelní a taneční společnosti. Kromě této činnosti se jako technická manažerka podílí na několika zájezdových představeních, se kterými procestovala Evropu, Kanadu, Japonsko a Jihovýchodní Asii. Má bohaté zkušenosti v oblasti dramatického a hudebního umění, přičemž spolupracuje i s dětmi a na projektech pro nejmenší diváky. 

Jan Hons Šuškleb
Absolvent, pedagog a průkopník oboru světelný design nejen na JAMU v Brně, ale i v soukromém sektoru. Zkušenosti z oboru světelný design získal během studijní a pracovní stáže ve Finsku, následně začal působit jako freelancer po celé Skandinávii. V českém prostředí pracuje v soukromých a pronájmových firmách jako videotechnolog, osvětlovač, specialista na světelné systémy, mediaservery, programátor multimediálních aplikací a konzultant realizací zakázek. Krom toho je ve volném čase vášnivým leteckým modelářem a rádioamatérem. 

Jan K. Rolník
Studoval ekonomii a estetiku (filozofie umění) v Praze a Mexico City. Pragmatický a estetický přístup lze najít ve všech jeho aktivitách; od produkce performing arts, uměleckého managementu a mapování kulturního dědictví, až po práci se světelným designem a kurátorství ve světelném umění. Spoluzaložil, produkoval, řídil, či se podílel jako kurátor na různých projektech – Pražské Quadriennale 2007, Divadelní architektura ve střední Evropě (publikace, výstava, webová databáze), Institut Světelného Designu, pražský festival světla SIGNAL, interaktivní multimediální instalace pro Český pavilon na EXPO 2015 v Miláně, Stereoscopic Video Art Festival Parrallax, Evropský rok mezikulturního dialogu 2008 v České republice a mnoho dalších.

Více na www.svetelnydesign.cz/diskuze-s-porotci-ceny-za-svetelny-design-2016/