Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení
Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

Světelnětechnická zařízení
PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP
Posviťte si v práci na práci
Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Pražské Quadriennale představuje nový projekt věnovaný světelnému a zvukovému designu 36Q° Ve dnech 8. – 12. listopadu uvede site-specific výstavu v unikátním prostoru Lapidária…

THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION v novém formátu a termínu Výstava divadelní a jevištní techniky THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION se nebude konat…

Doprovodný program SIGNALu ovládne Maotik, DJ Maceo a The Cupcake Collective i Containall V obří nafukovací kupoli SIGNAL Dome, která se v rámci SIGNAL festivalu už podruhé objeví…

Více aktualit

Diskuze s porotci Ceny za světelný design 2016

29.03.2016 | Institut světelného designu | www.svetelnydesign.cz

Institut Světelného Designu vás zve na diskuzi s porotci Ceny za světelný design 2016. Minna Heikkilä, Jan Hons Šuškleb a Jan K. Rolník vám ozřejmí kritéria pro zhodnocení nejlepšího světelného designu z představení, která se divákům představí v rámci 22. ročníku České taneční platformy.

Datum konání: 22. dubna 2016, od 16:00
Místo konání: Studio ALTA, U Výstaviště 21, Praha 7

Minna Heikkilä
Finská světelná designérka, která v současné době působí ve švýcarské Basileji. Od roku 2003 pracuje jako designér pro různé nezávislé divadelní a taneční společnosti. Kromě této činnosti se jako technická manažerka podílí na několika zájezdových představeních, se kterými procestovala Evropu, Kanadu, Japonsko a Jihovýchodní Asii. Má bohaté zkušenosti v oblasti dramatického a hudebního umění, přičemž spolupracuje i s dětmi a na projektech pro nejmenší diváky. 

Jan Hons Šuškleb
Absolvent, pedagog a průkopník oboru světelný design nejen na JAMU v Brně, ale i v soukromém sektoru. Zkušenosti z oboru světelný design získal během studijní a pracovní stáže ve Finsku, následně začal působit jako freelancer po celé Skandinávii. V českém prostředí pracuje v soukromých a pronájmových firmách jako videotechnolog, osvětlovač, specialista na světelné systémy, mediaservery, programátor multimediálních aplikací a konzultant realizací zakázek. Krom toho je ve volném čase vášnivým leteckým modelářem a rádioamatérem. 

Jan K. Rolník
Studoval ekonomii a estetiku (filozofie umění) v Praze a Mexico City. Pragmatický a estetický přístup lze najít ve všech jeho aktivitách; od produkce performing arts, uměleckého managementu a mapování kulturního dědictví, až po práci se světelným designem a kurátorství ve světelném umění. Spoluzaložil, produkoval, řídil, či se podílel jako kurátor na různých projektech – Pražské Quadriennale 2007, Divadelní architektura ve střední Evropě (publikace, výstava, webová databáze), Institut Světelného Designu, pražský festival světla SIGNAL, interaktivní multimediální instalace pro Český pavilon na EXPO 2015 v Miláně, Stereoscopic Video Art Festival Parrallax, Evropský rok mezikulturního dialogu 2008 v České republice a mnoho dalších.

Více na www.svetelnydesign.cz/diskuze-s-porotci-ceny-za-svetelny-design-2016/