Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem
5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo
Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

15. Zákaznický den ZAT byl opět rekordní Koncem ledna proběhl už tradiční Zákaznický den společnosti ZAT, největší české firmy s…

Autu roku 2018 v ČR, Škodě Karoq, svítí na cestu světla z Varroc Lighting Systems Stejně jako v roce 2016, tak i pro tento rok získala společnost Varroc Lighting Systems…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Více aktualit

Diskuse s Michelem Simonem (DE)

29.03.2016 | Institut světelného designu | www.svetelnydesign.cz

Institut Světelného Designu vás zve na diskuzi s předním světelným designérem, scénografem a režisérem Michaelem Simonem, který se proslavil zejména jako dlouholetý spolupracovník choreografů Jiřího Kyliána a Williama Forsytha.

Datrum konání: 16. dubna 2016, 17:00 – 19:00
Místo konání: Studio ALTA, U Výstaviště 21, Praha 7

MICHAEL SIMON (DE) 

Německý světelný designér, scénograf a režisér absolvoval studium scénografie ve Stuttgartu v letech 1978 – 1981. Už jako student realizoval v newyorkských galeriích několik performancí, což jej přivedlo k zájmu o světelný design. V roce 1981 v New Yorku představil dílo s názvem Memories Can’t Wait, k němuž napsal scénář a které režíroval. Jeho scénický a světelný design byl uváděn po celé Evropě, v Austrálii, Kanadě, USA, Japonsku i Číně.

Od roku 1992 pracoval jako světelný výtvarník pravidelně s Williamem Forsythem (choreografie Gänge, LDC, Isabelle’s Dance, Impressing The Czar, Limb’s Theorem). Poté navrhoval scénická řešení v divadlech v Berlíně, Hamburgu, Düsseldorfu, Frankfurtu, Darmstadtu, Freiburgu, Wuppertalu a Kielu. Spolupracoval i s Jiřím Kyliánem na choreografiích Sint Joris rijd uit, Kaguyahime, Whereabouts Unknown, Wings of Wax, Zugvögel nebo spektakulární choreografii Arcimboldo, která hostovala v roce 2000 v Praze.

Od roku 1990 se věnuje navrhování světel a scénografie i pro operu – spolupracoval s Pierrem AudimPeterem Greenawayem nebo Christofem Nelem.
Jako operní režisér a designér uvedl inscenace v Basileji, Brémách, Bonnu, Norimberku, Mannheimu a v pařížské opeře, věnuje se též činoherní režii.
Michael Simon řadu let vyučuje jevištní a světelný design, mezi roky 1998 a 2004 na Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe, od roku 2008 na Zürcher Hochschule der Künste.
Více na http://www.michaelsimon.de.

Podrobnosti o akci na http://www.svetelnydesign.cz/diskuze-s-michaelem-simonem-de-16-4-2016/