18 SVĚTLO 2014/4 názory a zkušenosti Citace Magistrát města Hradec Králové – kvě-ten 2012 Projekt je v realizaci. Smyslem rekon-strukce této části Hradce Králové je zajiště-ní optimálního provozu v této části města včetně jeho moderního architektonického pojetí. Obsahem rekonstrukce je Náměstí 28. října a části ulice S. K. Neumanna včet-ně inženýrských sítí, vodních prvků, tržni-ce a mobiliáře. Dále rekonstrukce Dukel-ské třídy, včetně inženýrských sítí, vytvoře-ní pěší zóny s jízdními pruhy pro cyklisty a potřebné vegetační úpravy. Rukověť pro tvůrce veřejného osvětlení v Hradci Králové Ing. Lubomír Mudroň, Artlite Studio „Řešili jsme to s řidiči i na poslední schůzi. Situace je ještě docela dobrá, když svítí výlohy, ale jakmile večer zhasnou, je tam velmi špatně vidět. Musíme si vysta-čit jen se světlomety. Zatím je to příliš čer-stvé, abych dokázal říct, jak to budeme ře-šit, ale o něco se pokusíme,“ uvedl vedoucí autobusového provozu Zdeněk Chovančík z Dopravního podniku Hradce Králové. Nejvíce šoféři naříkají na situaci v okolí ob-chodního centra Atrium v blízkosti zastá-vek, kde je největší koncentrace chodců.Co se stalo Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly. Ne vždy a ne všude, ale v Hrad-ci Králové to tak dopadlo. Osvětlení Du-kelské třídy, ulice S. K. Neumanna a ná-městí 28. října – hlavních ulic vedoucích od nádraží do centra, nedopadlo dob-ře. Zřetězením několika událostí byl vý-sledek, který nikdo nechtěl, nikdo neo-čekával a který je v konečném důsledku zklamáním. Účelem to-hoto článku není hledá-ní viníka. Věřím tomu, že všichni zúčastnění odvedli práci tak, jak měli, a v kvalitě, jaká se od nich čekala. Nicmé-ně v širších souvislos-tech rekonstrukce zmí-něných prostorů není v pořádku. Pokusím se roze-brat současný stav. Ře-šené prostory navazu-jí na Riegrovo náměs-tí a terminál hromadné dopravy. Tyto prostory jsou řešeny velkoryse, co se designu i osvětlení týče. Terminál i nádra-ží jsou prostory s vel-kou koncentrací osob, dopravy a jejich osvět-lení je nadstandard-ní z mnoha dobrých důvodů. Nehodovost a kriminalita v těch-to prostorech jsou za-nedbatelné a osvětlení k tomu určitě přispívá dost velkou měrou. Při přípravě rekonstrukce Obr. 1. Ulice S. K. Neumanna – pohled na sví-tidlo zepředu Obr. 2. Dukelská ulice – příčný pruh na vozovce Obr. 3. Jas svítidla po vysunutí z kapotáže Obr. 4. Po vysunutí svítidla z kapotáže příčný pruh na vozovce vymizel iDnes – 18. 11. 2013 Nové „šibenice“ v Hradci Králové sví-tí, přesto centrum halí temnota.Nákladně opravené ulice od hlavní-ho nádraží do centra Hradce Králové po setmění tonou v temnotě. Nová svět-la nestačí a nebýt zářivých výloh obcho-dů, na chodnících a silnici by šlo o zdra-ví. Na problém upozorňují i řidiči MHD. Řidiči trolejbusů: Je otázkou času, kdy srazíme chodce.Krom toho, že se lidé necítí v oprave-ných ulicích bezpečně, by slabé osvícení mohlo způsobit i vážnou nehodu. Na tmu si totiž stěžují řidiči městské dopravy. Ti se bojí, že trolejbus ve tmě dříve nebo později někoho srazí.