8 SVĚTLO 2013/4 světelnětechnická zařízení Nově otevřené Muzeum kyperské-ho divadla je realizací celoživotního snu a ambic několika slavných členů Kyper-ské divadelní společnosti (THOK), která je vlajkovou lodí rozvoje kultury na Kyp-Osvětlení Muzea kyperského divadla bylo svěřeno Foxtrotu Paulo de Almeida, Rhine Line, Ltd., Kypr ru. Během mnoha let své existence nashro-máždil THOK velké množství artefaktů značné historické hodnoty. Jsou to kos-týmy, dobové fotografie, stejně jako roz-sáhlá knihovna unikátních divadelních tiskovin. Tyto artefakty dále významně posílily dary ze soukromých sbírek s je-diným cílem– založení Muzea kyperské-ho divadla, jedinečného svého druhu. Pro muzeum bylo zvoleno Kulturní cen-trum Panose Solomonidese v Limassolu – v druhém největším kyperském městě. Sa-motná budova je původem stará kamenná tiskárna, která byla pečlivě zrestaurová-na a v současné době nabízí jak výstav-ní prostory, tak různé přednáškové sály.Prostory muzea navrhoval tým specialistů ateliéru Akis Charalambous Archi-tects spolu se světelným designérem, ku-rátorem a divadelním historikem. Objekt postavili kvalifikovaní a zkušení profesio-nálové. 27. března 2012, na Světový den di-vadla, otevřelo Muzeum kyperského diva-dla své brány veřejnosti. Slavnostního ce-remoniálu se zúčastnil tehdejší prezident Kyperské republiky Demetris Christofias.Osvětlení a jeho automatické řízení jsou nedílnou součástí péče, kterou vě-novali autoři charakteru a atmosféře uni-kátního prostoru. Ve výběrovém řízení na realizaci projektu osvětlení zakázku získala společnost Rhine Line Ltd. – au-torizovaný partner české firmy Teco a. s., dodavatele řídicích systémů pro průmy-sl a pro systémové instalace. Společnost Rhine Line tak převzala zodpovědnost za kompletní systém řízení osvětlení v ce-lém objektu.Obr. 1. Budova Muzea kyperského divadla; muzeum sídlí v Kulturním centru Panose Solominidese v druhém největším kyperském městě Limasol a je společným majetkem města Limasol a Kyperské divadelní organizace Obr. 2. Vstupní koridor propojuje rekonstruovanou část se stálou expozicí a novostavbu s admi-nistrativní částí a prostory pro drobnější akce; moderní archi-tektura pracuje se sklem, dřevem a přirozeným i umělým osvětlením a výsledek je velmi zajímavý Obr. 3. Interiér muzea před instalací exponátů; pro jejich uchování je důležité neje-nom správné osvětlení, ale i vzduchotech-nika; přiznané technické zázemí nechá-vá viditelnou původní kon-strukci stavby a střechy