Elektromobil je v Čechách velmi málo znám… Mnohem četnější byly elektromobily v cizině. … V čele stály ovšem Spojené státy severoamerické, kde bylo v provozu přes 50.000 elektr. automobilů.Nabíjecí stanice pro elektromobily jsou nejen dobrými odběrateli energické energie, ale i tím, že nabíjení lze snadno přeložiti do hodin malého zatížení elektráren (nížiny denního diagramu zatížení, hodiny ranní a dopolední), lze dosíci hospodárnějšího využití elektrárenských strojů a zařízení…V Berlíně bylo na začátku r. 1914 v chodu kolem 840 elektromo-bilů, jež byly nabíjeny v 15 stanicích (12 veřejných, 3 stanice říšské pošty). Celková spotřeba elektrické energie pro účely trakční se odha-duje na 10 millionů kilowathodin ročně.Vidno tedy, že s vyššího hlediska národohospodářského má elektro-mobil určité výhody nad benzinovým vozem, resp. různé nedostatky tohoto odstraňuje…ElektromobilEkologická alternativa městské individuální dopravyProf. ing. dr. FRANTIŠEK JANSA, DrSc.Stále stoupající ceny fosilních paliv pro automobily a zpřísňující se ekologické požadavky na městské dopravní prostředky na straně jedné a veřejnoprávní předpisy a fiskální podmínky zvýhodňující elektromo-bily v individuální městské dopravě na straně druhé vytvořily příznivé podmínky pro rozvoj elektromobilů jako ekologickou alternativu v měst-ské individuální dopravě. Jejich výroba je zatím ještě v začátcích… 1. Z historie vývoje elektromobilu1.1 Elektromobily jako taxíky a rozvážkové vozy v sídelních městech před první světovou válkouJiž v minulém století byla činěna rozsáhlá opatření ke zmírnění hluku, a proto se v centrech velkých měst…V centru města byla zřízena stanoviště pro elektrické taxíky s možností dobíjení baterií.Elektromobily měly olověné akumulátory 50 V, 250 A. h, což tehdy stačilo na asi 25 km jízdy rychlostí 25 km/h. Tato vozidla většinou ne-přežila světovou válku pro nedostatek náhradních baterií i pneumatik. 1.2 Pokusné elektromobily v období mezi oběma světovými válkamiAutomobily postupně úplně vytlačovaly koňské potahy z měst…V roce 1932 si továrník pan Sousedík ze Vsetína postavil a nechal patentovat hybridní automobil…