Elektromobil.[EO, 1915, č. 21] Poslední dobu řeší se horlivě otázka, možno-li, aby elektromobil nahradil benzinový motorový vůz. Benzinový motorový vůz je obecný název pro vozidlo, ať je hnané benzinem, benzolem, lihem anebo jinou z četných hořlavých směsí…Elektromobil má jen jednu, poměrně nízkou zásobu energie, kdežto vozidlo s motorem pro karburované plyny může konati cesty osm- až desetkrát delší, nežli elektromobil…Vůz hnaný hořlavinou může býti v málo minutách opatřen novou zásobou energie, kdežto elektromobil potřebuje k nabití svých akku-mulátorů několik hodin. Jestli tedy někdo chce konati elektromobilem denně jen krátkou cestu, postačí k tomu pro elektromobil jediná batte-rie. Majitel drožek potřebuje nejméně dvě batterie, tak aby druhou zatím doma nabil, kdy první batterie je na cestě… Ještě příznivější jsou poměry pro elektromobily u omnibusů, jak od některé doby byly zavedeny ve Vídni na zkoušku. Zde přesně víme, jakou a jak dlouhou trať má stroj před sebou a jak máme batterii na ni připraviti a tak může se snadno velikost batterie tak upraviti, aby vystačila pro jízdu tam a zpět na vzdálenost, řekněme 15 kilometrů…Velikou výhodou elektromobilů ve městech jest, že nevyfukují zpáteční plyny a oblaka kouře, jako motory plynové, a pak, že při zastávce stojí tiše, kdežto plynové omnibusy rachotí a musí jeti dále a s velikým hlukem…Elektromobil dá se zkrátka jen v málo případech použíti místo plynového motoru a případy ty nutno vždy hospodářsky a technicky dříve uvážiti, než se pro ten nebo onen system rozhodneme.Benzinem či elektřinou?[EO, 1919, č. 14] Nutnost pronikavé automobilisace dopravy je dnes všeobecně uznávána. neboť válkou silně prořídlý stav koní, nut-nost to málo, co zde je, dáti k disposici zemědělství, drahota a nedo-statek píce atd. znemožňují téměř provoz koňmi.Ovládnutí dopravy, zejména vnitroměstské, benzinovými automobily, má nesporně mnohé nevýhody. Jest to v první řadě obtěžování kouřem,výfukovými plyny, olejem, hlukem atd., jež by se stalo pravou trýzní obecenstva. Dejme tomu, že po provedené automobilisaci dopravy připadalo by v naší republice na 200 obyvatelů jedno motorické vozidlo…To by tedy znamenalo, že by bylo u nás v provozu asi 65.000 auto-mobilů a počítáme-li, že každý vůz ujede 25.000 km ročně a spotře-buje na 1 km průměrně 300 g benzinu po 1 K za 1 kg, musili bychom přivézti benzinu za 1/2 milliardy korun ročně…